۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۰۶۰
حجت‏الاسلام ذوالنور:

انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی را در مقابل نظام لیبرال دموکراسی مطرح کرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل کنگره شهدای روحانی، مردم‌سالاری دینی را از دستاورهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:‌ ایجاد و نهادینه سازی تفکر حاکمیت دینی، بازگشت به دین و آموزه‌های دینی در جوامع، حاکمیت ارزش‌ها، رشد علمی و فرهنگی نسل جوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ذوالنوري

حجت‏الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر کل کنگره شهدای روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به دستاورهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ نخستین دستاورد انقلاب اسلامی، ایجاد و نهادینه سازی تفکر حاکمیت دینی است و این تفکر در مقابل سکولاریسم قرار گرفت.

 

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی در مقابل نظام لیبرال دموکراسی مطرح شد؛ چنان که جوشش بیداری اسلامی حاصل تفکر حاکمیت اسلامی و نظام مردم‌سالاری دینی است.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی، دومین دستاورد انقلاب اسلامی را بازگشت به دین و آموزه‌های دینی در جوامع خواند و تأکید کرد: در حال حاضر اندیشمندان و روشنفکران دینی و مسلمانان دنیا از جمهوری اسلامی ایران الگوگیری می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز با سقوط رژیم طاغوتی، حاکمیت و نظام دینی مطرح شد و ملت ایران با وجود تحمل سختی‌های بسیار از نظام حاکمیت دینی دفاع کردند.

 

حجت‏الاسلام ذوالنور، دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را حاکمیت ارزش‌ها خواند و گفت: پیش از انقلاب اسلامی، دین‌داری در جامعه ما باعث تحقیر افراد بود و با مظاهر دینی با استفاده از بیت‌المال از سوی حکومت به صورت نهادینه مقابله می‌شد؛ اما امروزه نظام اسلامی درصدد احیای ارزش‌های دینی است.

 

وی تصریح کرد: اگر درباره احیای ارزش‌های دینی، در برخی از جاها اتفاقی نیفتاده، عامل آن خباثت برخی از افراد بوده یا نتیجه ناتوانی و کم‌کاری برخی مسؤولان و متولیان فرهنگی و نفوذ عناصر و جریان‌های غیردینی در بدنه نظام بوده است؛ نه این‌که ناشی از عدم اراده و عدم خواست حکومت باشد.

 

دبیر کل کنگره شهدای روحانی یادآور شد: در حقیقت جهت کلی نظام جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت ارزش‌ها و باورهای دینی است که در این زمینه تحولات مختلفی اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال صدا و سیما که قبل از انقلاب، مرکز فساد و فحشا بود؛ امروزه نمی‌گوییم صددرصد رسانه تراز انقلاب اسلامی است، اما موفقیت‌های چشمگیر و تلاش‌های مفیدی در این زمینه داشته است.

 

وی گفت: در کشور ما نماز جمعه و مراسم عبادی و سیاسی دیگری به پا شد؛ در حالی که در نظام سلطه، آزادی‌های دینی محدودیت داشت؛ امروزه اگر کسی بخواهد در نظام اسلامی و در کشور ما دین‌دار زندگی کند، از بدنه حکومت کسی مقابل او نیست که جلوی دینداریش را بگیرد؛ در حالی که قبل از انقلاب با مظاهر دین‌داری مقابله و برخورد می‌شد.

 

حجت‏الاسلام ذوالنور افزود: امروزه اگر در کشور شاهد رشد علمی و فرهنگی نسل جوان در زمینه‌های مختلفی از جمله پیشرفت‌های علم پزشکی، کشف سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای هستیم، به برکت انقلاب اسلامی است./908/ت302/ی

ارسال نظرات