۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۶۰۱۷
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

انقلاب امام خمینی علیه استکبار جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: انقلاب امام راحل صرفا برای مقابله با استبداد شاه نبود بلکه انقلاب علیه استکبار جهانی یعنی آمریکا بود که تا آخر عمر هیچ تغییری نکرد و امروز نیز موضع رهبر معظم انقلاب همان موضع امام راحل است.
شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، بعد از ظهر امروز در مراسم جشن ایام‌الله دهه فجر که در اداره اوقاف استان تهران برگزار شد، با اشاره به آیه 3 سوره مائده، گفت: این آیه قرآن کریم بعد از عید غدیر نازل شد و بر اساس آیات قرآن کریم زمانی که حق غالب می‌شود دیگر نباید مسلمانان  نسبت به دشمن ترس داشته باشند.

 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با از بین رفتن رژیم شاهنشاهی در کشور، مردم ما نیز نباید نسبت به دشمن خارجی ترسی به خود راه دهند، ترس واقعی انسان باید نسبت به هوای نفس خود باشد در این رابطه از عدالت الهی بترسد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، عنوان کرد: اینکه مسلمانان هنگام جنگ در دفاع از سرزمین‌های خود به جهاد اصغر مشغول شوند بسیار ارزش دارد، اما باید برای پیروزی در جهاد اصغر به جهاد اکبر نیز مشغول باشد، امام راحل در این خصوص فرمودند اگر جهاد اکبر نباشد انسان در جهاد اصغر موفق نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: در دوران 8 سال دفاع مقدس تقوی رزمندگان اسلام سبب پیروزی آنها شد که حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردند در حالی که زمان پادشاهان طی جنگ‌های گذشته کلی از خاک ما به تصرف دشمن درآمده بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: دشمن بعد از جهاد اصغر تلاش می‌کند انسان‌ها را از مسیر درست خارج کند که در این زمان عده‌ای به سمت باطل کشیده می‌شوند، شیطان با ایجاد دوگانگی جامعه حق را به دو دسته تقسیم می‌کند در صدر اسلام دقیقا بعد از پیامبر(ص) جامعه به دو دسته تقسیم می‌شود و بحث خدا جای خود را قومیت‌گرایی می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام شیرازی، ابراز کرد: اسلام قومیت‌گرایی، نژادگرایی یا احزاب را تبلیغ نمی‌کند حکومت تقوا را قبول دارد، اما اشخاصی که بر اساس هوای نفس عمل می‌کنند نمی‌توانند این مساله بپذیرند.

 

وی افزود: در ریزش‌ها و رویش‌های بعد از پیروزی انقلاب هوای نفس حاکم می‌شود در این جنگ نلغزیدن مهم است بسیاری در جهاد اصغر پیروز شده و حماسه خلق کردند اما در جهاد اکبر محکم نبوده و شکست خوردند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: امروز برخی در کشور میل به دوستی با آمریکا دارند انقلاب امام راحل صرفا برای مقابله با استبداد شاه نبود بلکه انقلاب ایشان علیه استکبار جهانی یعنی آمریکا بود که نظر ایشان تا آخر عمر هیچ تغییر پیدا نکرد، امروز نیز موضع رهبر معظم انقلاب همان موضع امام راحل است.

 

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس دستور قرآن وظیفه ما مبارزه با استکبار و مصادیق آن آمریکا است، امام راحل برای دین قیام کرد ما که تابع دین هستیم باید از امام اطاعت کنیم./807/202/ب1

ارسال نظرات