۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۱۵۹۹۷
معاون حوزه های علمیه سفیران هدایت کشور:

فراگیری و تبیین صحیح معارف اسلامی بالاترین خدمت به دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ترسلی با بیان این‌که فراگیری و تبیین صحیح معارف اسلامی بالاترین خدمت به دین اسلام است، گفت: وظیفه ای را که در نشر دین بر عهده ما بود به خوبی انجام نداده ایم؛ بنابراین باید برای نشر دین میلیون ها جوان مؤمن و فهیم این کشور عمر خود را صرف کنند و کارشناس واقعی دین شوند.
اسلام

حجت الاسلام محمد ترسلی، معاون حوزههای علمیه سفیران هدایت سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه قبل از انقلاب، حکومت طاغوت با تبلیغاتی که بر علیه دین داشت آن را افیون ملت ها معرفی کرد، گفت: دین سبب می‏شود که ملت‏ها رفتار ظالمانه را توجیه کنند و هیچ تحرکی در مردم ایجاد نشود یا منحصر شود به تعدادی اندکی از مردم که بر اعتقادات خودشان باقی ماندند.

 

وی ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب فعالیت های فاسدی در اجتماع مشهود بود و تعداد شراب فروشی‌ها و مراکز فحشا بیش از کتابفروشی ها و مساجد بود و وضعیت بسیار بدی بود.

 

حجت الاسلام ترسلی ابراز کرد: به برکت انقلاب موج اسلام خواهی رخ داد که در حال حاضر افتخار است برای جوانی که خود را مسلمان می‌نامد و این مختص به جوانان ایرانی نیست، در بسیاری از کشورها جوانان از اینکه یک مسلمان هستند به خود می بالند.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط قبل از انقلاب نسبت به بعد از انقلاب بسیار متفاوت است، تصریح کرد: در این زمان دین به عنوان یک ارزش معرفی شده است، البته دشمنان وقتی با حرکت مردم مواجه شدند و انقلاب اسلامی بر نظرییه کمونیسم خط بطلان کشید، آنها می‌گفتند دین افیون ملت‌ها است ولی این دین بود که در ایران این انقلاب عظیم و مردمی را ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام ترسلی اظهار داشت: از نظر فکری انهدام کمونیسم بر اثر انقلاب اسلامی بود و موج اسلام خواهی روز به روز اوج گرفت و دشمنان برای اینکه این موج را کنترل کنند، اشتغالاتی برای نظام ایجاد کردند از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم‌های سنگین و نگذاشتند که این پیام الهی به صورت کامل به گوش تمام دنیا برسد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر میلیون‌ها انسان در کشورهای مختلف اطلاعی از اسلام و حقایق دین ندارند، بیان کرد: این مسؤولیت سنگینی است که موجش ایجاد شده است و در کشورهای مختلف در حال اثر گذاری است و تمایل گرایش به اسلام در بین مردم خیلی بیشتر از قبل است.

 

حجت الاسلام ترسلی ابراز کرد: وظیفه ای را که در نشر دین بر عهده ما بود به خوبی انجام نداده ایم؛ بنابراین باید برای نشر دین میلیون ها جوان مومن و فهیم این کشور عمر خود را صرف کنند و کارشناس واقعی دین شوند.

 

وی اضافه کرد: آنها باید در دین افرادی وارسته و توانمندی شوند و بتوانند دین را تبیین کنند و با انسانهای مختلف در دنیا آشنا شوند و تا می توانند پیام اسلام را به اکثر نقاط دنیا با زبانهای مختلف منتقل کنند، ولی متأسفانه این کار انجام نگرفت و برایش فرهنگ سازی هم نشد.

 

حجت الاسلام ترسلی در پایان گفت: در این زمان بالاترین خدمت به دین اسلام این است که افراد توانمند معارف اسلام و قرآن را خوب فرا گیرند و دین را بفهمند و تبیین کنند و سربازی برای حضرت مهدی(عج) باشند./875/302/ب2

ارسال نظرات