۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۵۹۹۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

دشمن برای ایجاد تحول در اعتقادات جوانان سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غیبی گفت: دشمنان بیشترین سرمایه گذاری که دارند، بر تفکر و رفتار جوانان ما است و با ایجاد شبکه‌های مجازی سعی دارد تا تحولی در اعتقادات جوانان ما ایجاد کنند و آنها را از مسیر اصلی دور کنند.
اعتقادات جوانان

حجت الاسلام علی رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مقصود از انقلاب اسلامی مسأله فرهنگی بود زیرا قبل از انقلاب فرهنگ موجود در جامعه ایران فرهنگی ضداسلام بود، ابراز کرد: مردم و مراجع به تبعیت از رهبری عالمانه امام خمینی(ره) به تغییر این فرهنگ ضداسلام پرداختند و انقلاب تازه‌ای به وجود آوردند.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را در یک جمله خلاصه کنیم انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده، انقلاب دینی بوده که به خاطر این انقلاب اسلامی نامیده شده است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: حضور امام(ره)، مردم و مراجع برای ایجاد انقلاب بیشتر برای این بود که ارزش های معنوی دینی و اخلاقی از بین رفته بود و مسائلی مانند فقر و اقتصاد مسائل حاشیه بودند و این‏ها زیاد مورد توجه نبودند.

 

حجت‌الاسلام غیبی افزود: مفاسد اخلاقی و اجتماعی و آموزشی دانشگاهی تلویزیونی و وجود غمارخانه‌ها و مغازه های مشروب فروشی در زمان ستمشاهی بیشتر از مساجد و کتابفروشی ها بودند.

 

وی با بیان اینکه مردم زمان انقلاب برای تغییر این فرهنگ از خودگذشتگی و ایثارهای فراوانی نشان دادند، تصریح کرد: مردم فداکاری های بسیاری کردند و خون های فراوان ریختند برای اینکه فرهنگ اسلامی را به وجود بیاورند؛ بنابراین ما نباید دستاورد آنها را که به سختی به دست آوردند به راحتی از دست بدهیم.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: در زمان قبل از انقلاب خیلی از خانواده‌ها به خاطر فساد بیش از حدی که در دانشگاه ها وجود داشت به دختران و پسران خود اجازه ورود به این مراکز را نمی‌دادند.

 

حجت الاسلام غیبی با اشاره به اینکه دشمنان فرهنگ اسلامی را مورد هدف گرفته اند و در پی تغییر آن هستند، بیان کرد: ما به این نیاز داریم که بعد از 37سال فرهنگ خود را اسلامی‌تر کنیم و اجازه تغییر آن را به دشمنان ندهیم.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: دشمنان بیشترین سرمایه گذاری که دارند، بر تفکر و رفتار جوانان ما است و با ایجاد شبکه‌های مجازی سعی دارد تا تحولی در اعتقادات جوانان ما ایجاد کنند و آنها را از مسیر اصلی دور کنند.

 

حجت الاسلام غیبی در پایان اظهار داشت: در مقابل آنها ما باید جوانان خودمان را با آموزه های دینی آشنا کنیم و آنها را در اعتقادات خودشان محکمتر کنیم که با هر بادی نلرزند و دشمن نتواند از جبهه فرهنگی موفق بیرون بیاید./875/302/ب2

ارسال نظرات