۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۳۱۵۸۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن جمهوریت نظام را نشانه گرفته است/ همه ملت ایران در راهپیمایی سرنوشت ساز 22 بهمن شرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران باید پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی حسّاس و سرنوشت ساز 22 بهمن حضور یابند چرا که دشمن، «جمهوریت» نظام یعنی جنبه «مردمی» بودن آن را نشانه رفته است و تا زمانی که مردم از نظام حمایت کنند، دشمن جرأت تعرّض به ایران را ندارد.
حجت الاسلام ابراهيم خرد کيش، رياضيدان و استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام ابراهیم خرد کیش، ریاضیدان و استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علما و روحانیت را به عنوان تئوریسین و لیدر انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: آن ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش چشم گیری داشتند و افزون بر این که همواره پشتوانه انقلاب بودند در خیزش، تحریک، ترغیب و تشویق حرکت های مردمی نقش مؤثری داشتند.

 

وی برآیند و میانگین انقلاب اسلامی را قابل قبول دانست و تصریح کرد: اسلام، مردم و نقش رهبری یک مثلث را تشکیل می دهند که رهبری بی بدیل آن یعنی امام خمینی(ره)یک رهبر سازش ناپذیر بود و اگر این گونه نمی بود هرگز انقلاب به نتیجه نمی رسید ولی چون هیچ نیّت سوئی برای فریب مردم نداشت و خالصانه کار کرد با همراهی مردم، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

 

روحانیان  لیدر و معمار انقلاب هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مردم با خواست خود به آن فردی که مدّنظر دارند رأی می دهند، اظهار کرد: دولت ها با خواست مردم شکل می گیرند و اگر مردم نخواهد این نظام یک ثانیه هم نمی ماند، روحانیون نیز به عنوان جزئی از همین مردم محسوب می شوند ولی نقش لیدر، معمار و خط دهنده و به عبارتی راهنمای مردم را دارند.

 

حجت الاسلام خردکیش عنصر زمان را مؤثر در سقوط نظام شاهنشاهی دانست و تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند ولی افزون بر اینها محمدرضا شاه به خاطر کارهایی که کرد، عمر حکومت را به پایان رساند که شاید اگر این حرکت های مردمی در زمان رضاشاه شکل می گرفت به پیروزی نمی رسید ولی قیام های مردم به رهبری امام خمینی(ره) زمانی اتفاق افتاد که حکومت پهلوی رو به افول بود و این برای انقلاب یک فرصت محسوب می شد.

 

اسلام، راز و رمز اصلی تداوم انقلاب است

وی تداوم دشمنی های دشمنان نظام را دلیل برحقانیت انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: آمریکا، دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران است و اگر بتواند یک لحظه هم اجازه نمی دهد انقلاب پابرجا بماند ولی اتاق فکر آنان به خوبی می داند که جنگ سخت در مقابل ایران پاسخگو نیست و باید از حربه های جنگ نرم از جمله اینترنت، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی استفاده کند به عبارتی می خواهند براندازی این نظام را همچون شوروی از درون انجام دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اسراییلی ها و وهابی بی فرهنگ با تفکر آدم کشی را از دیگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: سلطنت طلب ها و افرادی که در جریان انقلاب شکست خوردند و فراری شدند نیز از دشمنان نظام هستند کسانی که سفره عیّاشی و خوش گذرانی های آنان با پیروزی انقلاب جمع شد؛ همچنین یاران بی بصیرت انقلاب، یارانی که بازی می خوردند و نتوانستند به آرمان های انقلاب پایبند باشند، کمر اسلام و انقلاب را شکستند.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه با بیان این که نظام اسلامی به خاطر داشتن «تز انقلابی» دارای دشمنان بسیاری است، خاطر نشان کرد: خط سیر نفاق در انقلاب و منافقین داخلی که خط ولایت را قبول ندارند و همچون موریانه عمل می کنند نیز از دیگر دشمنان به شمار می روند به عبارتی انقلاب اسلامی ایران باوجود این همه دشمن، همچون واقعه کربلا که امام حسین(ع) را به صورت همه جانبه محاصره کرده بود، امروز در محاصره دشمنان متعدد قرار دارد.

 

حجت الاسلام خردکیش «اسلام» را به عنوان راز و رمز اصلی تداوم انقلاب دانست و اظهار کرد: مردم تمامی رنج ها مسیر انقلاب از جمله بیکاری، گرانی، فساد و امثال آن را به خاطر« اسلام» تحمّل می کنند به خاطر نام امام حسین(ع) و به عشق امام زمان(عج) و این که هنوز به مسؤولین آن اعتقاد دارند و از طرفی این نظام را خود مردم تشکیل دادند و به ثمر رساندند و آن را دوست دارند.

 

استقلال و امنیت از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است

وی سابقه و لائقه فوق العاده رهبری را دلیل تبعیت و علاقه مندی بی شائبه ملت ایران نسبت به ایشان معرفی و خاطر نشان کرد: اگرچه کمبودهایی در مسیر انقلاب وجود دارد ولی نباید دستاوردهای فروان انقلاب برای ایران را نادیده گرفت درواقع تضعیف خیانت، توجیه حماقت و تکمیل و تکلیف نظام جمهوری اسلامی ایران رسالت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب هایی که متوجه انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فراموش شدن مستضعفان از جمله این آسیب ها به شمار می رود که اگر اتفاق افتد، انقلاب دچار آسیب جدّی می شود بنابراین نباید سرمایه ها فقط دست افراد محدودی بچرخد و به فقرای جامعه چیزی نرسد و این درحالی که امروزه روحیه سلطنت طلبی افزایش یافته است؛ امام خمینی(ره) فرمودند که تا تهذیب نفس نکردید، سمت و مسؤولیتی را نپذیرید بنابراین مسؤولین نظام باید توجه بیشتری نسبت به قشر فقیر جامعه داشته باشند.

 

این پژوش گر برتر حوزه علمیه افزود: آموزش و پروش نسبت به بحث های دینی توجه لازم را ندارد تا جایی که حضور روحانی و بیان مسائل دینی توسط دانش آموزان مسخره نیز می شود درحالی که این ها جمعیت عظیمی از جامعه ایرانیو نسل آینده را تشکیل می دهند و باید برای آن ها برنامه داشت ولی متأسفانه گفتمان دینی تبلیغات که افرادی به صورت چهره به چهره به سؤالات جوانان پاسخگو بودند خیلی دیر در انقلاب شروع و خیلی سریع نیز به اتمام رسید و این مسئله یک آسیب محسوب می شود.


حجت الاسلام خردکیش به برخی دیگر آسیب های متوجه انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: حقوق معلمین آموزش و پرورش که به طور مستقیم و جدّی بر اذهان و افکار نسل آینده تأثیر گذار هستند چرا باید کم باشد، چرا گزینش آن ها به صورت ویژه انجام نمی شود از طرف دیگر دانشجویان به جای داشتن خوی استکبارستیز، دارای روحیه ای استکبار جو هستند بنابراین باید به صورت جدّی به نسل جوان و مشکلات آنان از جمله ازدواج، اشتغال و مسکن توجه و برنامه ریزی شود.

 

وی استقلال و امنیت را مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، تمامی مسؤولین ایرانی اند و در نهایت حرف آخر برای تصمیم گیری های مهم را یک ایرانی می زند و همه کاره خودمان هستیم و همچنین این امنیت موجود در ایران در هیچ جای دیگر وجود ندارد.
 

مدیریت بی بدیل رهبری، انقلاب را از میان سنگلاخ ها نجات داد

استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیشرفت قابل توجه ایران در عرصه های مختلف فناوری، نانو، سلول های بنیادی، مقالات علمی و امثال آن قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست و نیز مشارکت زنان در تمام زمینه و ایجاد حقوق اجتماعی برای آنان که به برکت انقلاب اسلامی محقق شد.

 

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه در ادامه خاطر نشان کرد: باوجود این همه استعدادها و پیشرفت هایی که رو به فزونی است دیگر دلیلی برای وابستگی و دست دراز کردن به آمریکا و غربی ها باقی نمی ماند بلکه باید این استعداد و ظرفیت ها مدیریت و ساماندهی شود تا مانع فرار مغزها از کشور شویم.

 

حجت الاسلام خردکیش با اشاره به رهبری مدبرانه آیت الله خامنه ای در تداوم انقلاب، اظهار کرد: هرکس انصاف داشته باشد می داند که مدیریت بی بدیل رهبری، انقلاب را از میان سنگلاخ ها نجات داد؛ صبوری و درایت این قافله سالار صبر و بصیرت درجریان های مختلف از جمله دوره اصلاحات و فتنه 88 که با سخنرانی مدبرانه و مدیریت همه جانبه، فتنه دشمنان در براندازی نظام را خنثی کردند درواقع صحبت های ایشان هموراه فصل الخطابی برای مردم و مسؤولان است.

 

وی با اشاره به راهپیمایی 22بهمن و فرمایش اخیر رهبری در خصوص حضور مردم در انتخابات که فرمودند، کسانی که نظام را قبول ندارند و نیز کسانی که من را نیز قبول ندارند همگی در پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند، خاطر نشان کرد: ملت ایران باید بیشتر از سال های گذشته در صحنه باشند چرا که راهپیمایی 22 بهمن بسیار حسّاس و سرنوشت ساز و این درحالی که امروز دشمن«جمهوریت» نظام که«مردمی» بودن را نشانه رفته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه به تلاش و دروغ های رسانه های خارجی در انعکاس واقعی اخبار حضور ملت ایران در پشتیبانی از نظام و ولایت اشاره و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از خون بارترین انقلاب ها به شمار می رود و اگر خدای نکره این نظام شکست بخورد، آن وقت اسلام، قرآن و تشیع هرگز نمی تواند سربلند کند و دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

 

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه در ادامه تأکید کرد: ملت ایران باید به صورت حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن حضور یابند چرا که تا زمانی که دشمن ببیند مردم پشتیبان نظام اند، جرأت دست درازی به ایران را ندارند بلکه زمانی جسارت پیدا می کنند که ملت ایران دیگر در صحنه نباشند.

 

حجت الاسلام خردکیش خاطر نشان کرد: شیعیان باید بدانند که اگر خدای نکرده غفلت، عقده گشایی، تسویه حساب های داخلی و امثال آن باعث شود که دشمن به کشور ورود پیدا کند، دیگر کار اسلام تمام است بنابراین اگر ما شیعه امام علی(ع) هستیم باید با اقتدا به ایشان برای هدف مهم تر و والاتری و برای نسل های آینده با چنگ و دندان از انقلاب اسلامی که خون بسیاری برای تحقق آن داده ایم، دفاع کنیم چرا که اگر دشمن بیاید دیگر اثری از تشیع باقی نمی ماند./844/301/ب2

ارسال نظرات