۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۳۱۵۶۸۴
سردار نقدی:

هیچ تغییری در سیاسیت‌های آمریکا ایجاد نشده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفان با تاکید بر این‌که آمریکایی که امروز عامل حفظ منافقین است چگونه می گویند دشمن ما نیست، گفت: پهپادهای سقوط شده، ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس و تربیت تروریست در شرق و غرب کشور نشان دهنده این است که آمریکا دوست نیست.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست سه هزار نفری بسیج دانشجویی که در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد، گفت: عزت و عظمت و پیشرفت ها و پیروزی های بزرگمان مدیون فداکاری شهداست و باید از آنها درس بگیریم تا این راه را بتوانیم به آخر برسانیم.

 

نقدی با اشاره به این‌که مکتب امام و شهدا مکتب قرآن است، اظهار داشت: پیروزی انقلاب در سال 57 مدیون بازگشت به قرآن است، از صدر اسلام هزار سال می گذشت مسلمانان فراوان حافظ قرآن داشتند و قرآن می‌خواندند اما زیر نکبت حکومت های طاغوت زندگی می کردند، شهدا یاد دادند که حقیقت قرآن را در زندگی پیاده کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که امروز باید به قرآن بازگردیم، گفت: قرآن به ما می گوید باید در صراط مستقیم قدم برداریم و در کنار این صراط گروهی مغضوب خدا هستند و گروهی گمراهان، آیه به آیه و قدم به قدم که با قرآن پیش می رویم این دسته بندی همه جا وجود دارد و در همه جا دو جریان بزرگ در جامعه بشری وجود دارد، جریان حق و باطل و پیشرفت و تعالی و عبور از سیاهی در گرو مبارزه جریان حق با باطل است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: هرچند این مبارزه سختی هایی دارد اما در عوض نتایج شیرینی را برای مبارزان دارد و انسان هایی که تن به این مبارزه ندهند باید زیر بار ذلت و خواری و نکبت حاکمان جور و طاغوت بروند.

 

نقدی با اشاره به این‌که ترس و ناامنی و گرسنگی و محاصره و دادن جان و مال و دسترنج ها همه آزمایشاتی برای ما هستند ابراز داشت: بشارت داده شده به آنهایی که صبر دارند در برابر این آزمایش‌ها، گروهی اندک این حقیقت را دریافتند و در راه مبارزه قدم گذاشتند و عزت و نتیجه آن را دیدند اما عده زیادی از همین انسان ها ترسیدند و زیر بار ذلت رفتند.

 

وی با تاکید بر این‌که انسانی که دنبال رستگاری است از مبارزه فرار نمی کند، تصریح کرد: این مبارزه به تعبیر قرآن یکی از دو حسن است یا پیروزی یا شهادت، یا این مبارزه منتهی به گشایش می شود و مانند انقلاب ما یک ملت را از ذلت به عزت می رساند یا منتهی به شهادت می شود که هردو سعادت است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که خدا ما را تنها نگذاشت و نظام جمهوری اسلامی را پاداش ما قرار داد، گفت: ملتی که اکثریت آن بیسواد بودند رسید به جایی که دانشمند تربیت می‌کند و موشک می‌سازد و ماهواره پرتاب می‌کند.

 

نقدی افزود: ملتی که در سال 57 پزشکان بنگلادشی و هندی آنها را معالجه می کردند اکنون از نظر علمی به این درجه والا رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ایران و لبنان و فلسطین و یمن دست دشمنان کوتاه شده و پیورزی ها نصیب مسلمانان عزتمند شده است، اظهار داشت: خدا به وعده خودش عمل کرده و پاداش مبارزات و ایستادگی ها را داده است پول ها و اسلحه ها در دست طاغوت هاست اما پیروزی ها در دست ماست.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین اینکه در اروپا تعداد مسلمانان زیاد می شود و کلیساها خریداری و تبدیل به مسجد می شود را نتیجه مبارزه دانست و گفت: اسلام با سرعت در حال پیشروی است و این پاداش مقاومت و مبارزه است و اگر این پیروزی ها هم نبود خدا در قرآن بهشت را وعده داده است و آن پاداش بزرگ مقاومت است.

 

نقدی با تاکید بر این‌که شهید به قرآن و اسلام باور دارد، اظهار داشت: دانشجو مگر فکر می‌کند کل عمرش را باید در دانشگاه باشد؟ در پی این درس خواندن‌ها و امتحانات نخبه شدن و جایگاه اجتماعی والاست و شهدا به این واقعیت در دانشگاه زندگی ایمان دارند.

 

ما در شرایط زمان امام حسن مجتبی نیستیم

وی با تاکید بر این‌که اگر می‌خواهیم این عظمت را استمرار ببخشیم لازمه‌اش ایستادن است، تضریح کرد: ما که در دوران شیمیایی‌ها و موشک‌ها ایستادیم و هرروز تشییع شهدا داشتیم امروز معنا ندارد در برابر زخم زبان ها ایستادگی نکنیم، امروز عکس فرمانده شجاع ایرانی و عکس امام و ولایت در دست مبارزان کشورهای مختلف و در دست آزادگان دنیا دست به دست می چرخد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که باکی نداریم از اینکه از چشم جهانخواران بیفتیم، گفت: می گویند زمان، زمان صلح امام حسن است در حالی که امام حسن یک سرباز برایش نمانده بود در حالیکه اگر رهبری امروز اشاره‌ای بکنند نه سرباز بلکه صدها سردار در دفاع از حرم و مقاومت حاضرند، مردم ایران که هیچ مردم سوریه چهل ماه در نبل و الزهرا در محاصره آب و غذا و دارو از سوی دشمنی که بیرحم ترین افراد دنیاست می ایستد، در غزه سه بار ارتش رژیم صهیونیستی و در لبنان دوبار شکست دادند، در یمن با پای برهنه و نان خشک زیر موشک ها زندگی می کنند و در برابر آمریکا ایستادگی می کنند و به مبارزه می پردازند، آیا امام حسن چنین سربازانی داشته است؟! این نفوذ روزافزون اسلام و این پیشرفت اسلام در دوره امام حسن اینچنین بوده است؟

 

وی با طرح این سوال که آیا ما یک دیپلماسی بسیار با لیاقتی داریم؟ اظهار داشت: دیپلماسی که فضا را برای امتیاز دهی به دشمن آماده می کند این دیپلماسی لایق است؟ در مذاکره باید خود را دست پر نشان دهی و صورت را با سیلی سرخ کنی، دیپلماسی می آید و می گوید اگر آمریکا فشار بیاورد تمام نیروهای مسلح ما می مانند و می گویند اگر آمریکا دکمه را فشار دهد همه چیز ما بهم می ریزد اگر آمریکا این دکمه را داشت غزه و لبنان را که به اندازه روستاهای ما هستند از بین می‌برد.

 

نقدی با تاکید بر این‌که دیپلماسی قوی در حین مذاکرات ارتباطات جهانی خود را بسط می دهد تا حریف بداند که در برابر یک کشور نیست، عنوان کرد: دیپلماسی این است که روس ها با اروپا در بیفتند و گازشان را از آنها ممنوع کنند و آوردن مواد غذایی از اروپا را تحریم کردند اما ما سالانه بسیار مواد غذایی از خرما و سیب زمینی و ... بیرون بریزیم و برویم به اروپایی ها بگوییم ما گاز شما را تامین می کنیم خیالتان راحت.

 

وی با ابراز گلایه از اینکه بجای این که در فرصت‌های طلایی که بازار کشورها به روی همدیگر بسته می‌شود برویم بازارها را فتح کنیم و کشاورزی و صنعت غذایی خود را رشد بدهیم آنها را تحریم کنیم، گفت: آیا این دیپلماسی که پیامش این است که هر کس به ما سختی و آزار بیشتری بدهد می رویم و بهترین و سنگین ترین قراردادها را با او میبندیم لایق است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که می گویند ما ایران هراسی را از بین بردیم، گفت: در دوره قبل انتخابات آمریکا در رقبا از یکدیگر سبقت می گرفتند برای اینکه بگویند ما با ایران بهتر ارتباط می گیریم اما الان از یکدیگر سبقت می گیرند که بگویند ما ایران را بهتر می زنیم، پس از برجام چهار قانون علیه ایران تصویب کردند.

 

آمریکا عوض نشده است

نقدی با بیان این‌که خوش بینان به غرب در بیانیه الجزایر همه گروگان ها را یکجا دادند بدون اینکه آمریکا به یکی از تعهداتش عمل کند تاکید کرد: آمریکا حق ندارد رسما برای براندازی نظام ما بودجه تصویب کند، این خلاف منشور سازمان ملل و بیانیه الجزایر است.

 

وی خاطرنشان کرد: چرا کسانی که قسم خوردند از حق مردم ایران دفاع کنند در برابر ظلم ها به ملت ایران سکوت می‌کنند و سخنرانی نمی‌کنند؟

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که القا می کنند که آمریکا عوض شده است گفت: آمریکایی که ابرجنایتکار قرن، شرور، شیطان بزرگ، متجاوز، غارتگر، ضدبشر و قرون وسطایی صفاتی است که امام به آن داد عوض شده است؟ در افغانستان در یک شهر محروم بیمارستان را بمبماران می‌کند و ده ها نفر را می‌کشد و هیچ عذرخواهی هم نمی‌کند چگونه عوض شده است؟

 

نقدی با تاکید بر این‌که آمریکایی که امروز عامل حفظ منافقین است چگونه می گویند دشمن ما نیست؟ اظهار داشت: پهپادهای سقوط شده، ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس و تربیت تروریست در شرق و غرب کشور نشان دهنده این است که آمریکا دوست نیست.

 

وی با اشاره به این‌که حکومت آمریکا با پول دزدی از نفت عراق و عربستان و ذخایر ارزی عربستان سر پا ایستاده است و بالغ بر 19 هزار میلیارد بدهکاری دارد گفت: طبق آمار خود آمریکایی ها اکثر ازدواج ها منجر به طلاق می شود و اغلب مولودین اولاد نامشروع هستند و هیلاری کلینتون می گوید مردم امریکا ناکام و مستاصل و خشمگین ناامید و نگران هستند و رکود اقتصادی ضربه محکمی بر آمریکاییها بود.

 

نقدی خاطرنشان کرد: این نتیجه سبک زندگی غربی و آمریکایی است ولی به ما می خواهد القا کنند سبک زندگی غربی خوب است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: می خواهند القا کنند بسیج افراطی است و اگر کسی علیه ظلم حرف بزند افراط است اما خدا در قرآن می فرماید من دشنام دادن با صدای بلند را دوست ندارم مگر کسی که به او ظلم شده است و در برابر ظلم بایستد این یعنی خدا مرگ بر آمریکا را دوست دارد.


نقدی در بیان سه دلیل برای رد منفعت ارتباط با آمریکا، گفت: ما پنجاه سال با آمریکا ارتباط نزدیک داشتیم اما کشور ما شده بود ایران فقیر و بیسواد که همه چیزش را باید وارد کند و شهرهای آن هم از نعمت آب و برق و تلفن بی بهره باشند این نتیجه دوستی با آمریکاست، 37 سال است با آمریکا مبارزه می کنیم هر سال پیشرفت کردیم و رسیدیم به نقاط بالای علمی در جهان.

 

وی افزود: وضع دوستان آمریکا مثل عربستان را ببینید چگونه است؟ عربستان یک سوم ما جمعیت دارد و ده برابر ما نفت ازش می برند یعنی به هر نفر از مردم سی برابر ما پول نفت می رسد اما 35 درصد از مردم زیر خط فقر هستند، در ترکیه هم استاندارانشان امنیت ندارند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار، افزایش بیکاری، یک چهارم شدن قیمت نفت، افت رتبه علمی کشور در جهان و افت کشور در ورزش آسیا واقعیت هایی است که پس از مذاکره و نزدیک شدن به آمریکا برای ما اتفاق افتاده است.

 

نقدی با تاکید بر این‌که انتقاد بسیج انتقاد مردم است انتقاد حزبی نیست، گفت: بسیج همیشه انتقادهایش را می گوید و هرجا هم کمک خواستند بسیج به همه دولت ها کمک کرده است، از روز اول این دولت به همه وزرا نامه دادیم که آماده ایم کمک کنیم ولی نیامدند.

 

وی با تاکید بر این‌که انتقادها از موضع اصلاح است و انتقاد حزبی و منفعت طلبانه نیست، بیان کرد: خرید 12 فروند هواپیما که فقط در فرودگاه امام می تواند بشیند و به کشورهای دوردست پرواز کند و دلیل هایی که می آورند یکی از یکی بدتر در حالی است که صنایع هواپیمایی ما الان که قیمت ها از جاهای دیگر پایین تر است و هواپیماهای قدیمی دارند ضررده هستند و معلوم است با این هواپیماها هزینه ها بیشتر می شود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اگر تحریم ها واقعا برداشته شده میلیاردها دلار ما که در کشورهای امارات و بحرین است کشوری که مسلمانان را می کشد و علیه ما اداعاهای عرضی دارد فراخوان بزنیم تمام بانک ها و شرکت های دولتی و غیردولتی از آنجا جمع بشود و داخل خاک ایران بیاید و در مناطق آزاد مانند کیش مستقر بشوند.

 

وی افزود: چرا قراردادها بیخبر از صنعت هوایی ایران که این همه مهندس دارد و این همه کارشناس در کشور تربیت شده است بسته می شود؟

 

تمام شرایط و لوازم اقتصاد پیشرو را داریم

نقدی با بیان این‌که ما باید تصمیم بگیریم بین دو دیدگاه اظهار داشت: یا می خواهیم یک اقتصاد شیخ نشینی داشته باشیم یا یک کشور صنعتی و پیشرفته داشته باشیم باید بین این دو تصمیم بگیریم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر این‌که اگر می خواهیم اقتصاد صنعتی داشته باشیم باید این گزاره و القای دروغ که می گوید شکوفایی اقتصاد ایران در گرو ارتباط با غرب است را کنار بگذاریم تصریح کرد: در انرژی و مواد اولیه و استاد و دانشجو و نقدینگی و نیروی انسانی تمام شرایط و لوازم اقتصاد پیشرو را داریم اما مدیریت و همت نیست، ایران از نادرترین کشورهای دنیاست که همه این عوامل را دارد در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان بسیاری از این عوامل وارداتی است اما ما همه آنها را خدادادی داریم.

 

وی با تاکید بر این‌که باید کارخانه ها سودآور بشود چرا کارخانه های ما تعطیل شده است گفت: چرا دانشگاه های ما از کارخانه ها بی خبر هستند و کارخاه های ما از دانشگاه ها دور هستند؟

 

نقدی با اشاره به این‌که کارخانه نشاسته گیری از سیب زمینی بخاطر اختلافات مالی با بانکها تعطیل است اما سیب زمینی ها دور ریخته می شوند عنوان کرد: آیا فقط برای رد صلاحیت شدگان باید حکم حکومتی گرفت و از اختیارات استفاده کرد؟ چرا برای حل مشکلات کارخانه ها از این اختیارات استفاده نمی شود؟ چرا اینها مدیریت نمی شود؟

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین  با تاکید بر این‌که باید دغدغه‌های ولایت را دست کم نگیریم گفت: باید سعی کنیم خودمان را بسازیم و برای انقلاب یارگیری کنیم، حلقه‌های صالحین باید در کمیت و کیفیت تقویت بشود و تربیتی داشته باشیم که زیر بار ظلم نرود./959/201/ب1

ارسال نظرات