۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۶۶۴
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان خبر داد؛

15 داوطلب دیگر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان تأیید صلاحیت شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: 15 داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان از سوی شورای نگهبان تأیید شد.
انتخابات مجلس

علی یار اسکندری نسب مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: 143 داوطلب در استان کرمان در مجموع تایید صلاحیت و 105 نفر رد صلاحیت شدند و افراد تایید صلاحیت شده معادل 57.5 درصد از مجموع 248 داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان هستند و تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده استان کرمان نیز 105 نفر معادل 42.5 درصد هستند.

 

وی بیان کرد: تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده استان کرمان نیز 105 نفر معادل 42.5 درصد هستند و حدود 143 داوطلب مجلس شورای اسلامی برای انتخاب 10 نماینده تایید صلاحیت شدند که با این حساب 14.3 نفر در استان کرمان برای هر کرسی مجلس رقابت می کنند.

 

اسکندری نسب افزود: 120 داوطلبی که در مرحله اول تایید صلاحیت نشده بودند به شورای نگهبان درخواست بررسی مجدد داده بودند و 270 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست در استان کرمان نام نویسی کردند که ثبت نام 267 نفر نهایی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: 11 داوطلب قبل از رسیدگی هیات های اجرایی انصراف دادند و صلاحیت 25 نفر به تایید هیات های اجرایی نرسید.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان یادآور شد: آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده بود و در شورای نگهبان صلاحیت آنها احراز نشد، از 17 تا 19 بهمن ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.

 

اسکندری نسب بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و اضافه کرد: هر کس که پای صندوق های رای بیاید، تجدید بیعت با نظام، امام و رهبر کرده است ما دو انتخابات حساس در پیشرو داریم که هر دو تعیین کننده و سرنوشت ساز بوده و هر دو برای تثبیت و تقویت نظام جمهوری اسلامی موثر است.

 

وی عنوان کرد: نقش خبرگان در تداوم انقلاب و ثبات جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی است و هرچه انسان های وارسته، دانشمند و آزاده و انقلابی در آن بیشتر باشد، نظام ما بیشتر تضمین و خطرها دفع می شود.

 

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به فرموده امام بزرگوار در راس همه امور است، بیان کرد: باید نمایندگان شایسته، دانشمند، مستقل، پاکدست و پاکدامن در مجلس حضور یابند و اگر خدای ناخواسته نمایندگانی وارد شوند که دارای سوابق نامناسب یا شخصیتی در شان مجلس نداشته باشند این مجلس نمی تواند در راس قدرت و قوانین قرارگیرد.

 

اسکندری نسب با اشاره به در پیش رو بودن یوم الله 22 بهمن و دو انتخابات مهم، گفت: مردم در 37 سال گذشته در تمامی صحنه های ملی و مذهبی حضور داشته اند و مردم کرمان کارنامه ای درخشان در این زمینه دارند.

 

وی ادامه داد: امسال حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن بسیار حائز اهمیت بوده و متفاوت از سال های گذشته است و باید بستر مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود و انتخابات نماد مردم سالاری دینی نظام است.

 

اسکندری نسب گفت: دنیا به انتخابات چشم دوخته است و یقین داریم مردم در هفتم اسفندماه با حضور گسترده در انتخابات رسالت خود در راستای حفاظت از انقلاب و خون شهدا را به انجام خواهند رساند./9709/

ارسال نظرات