۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۱۵۶۲۳
حجت الاسلام گل‌زاده:

هنرمندان روحانی با اندیشه و واقع‌گرایانه اثر هنری را تولید می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گل‌زاده به تبیین شاخصه­های هنرمندان روحانی پرداخت و گفت: روحانیان عالمان دینی هستند که فهم متفاوتی به مشکلات جامعه دارند و بنابراین اگر هنرمندان با تخیل به اثر هنری را به وجود می­آورند، هنرمندان روحانی با اندیشه و واقع‌گرایانه به مقوله هنر می‌پردازند.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام صادق گل‌زاده، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر دوشنبه، در نشست خبری اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی به فعالیت‌های هنری مجمع تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجمع از آغاز فعالیت خویش وحدت و تقریب که دو مقوله انسانی و دین بوده سرلوحه فعالیتهای خویش قرا داده است و بر گسترش از ظرفیت‌های هنر بیشترین بهره‌برداری را کرده است.

 

حجت‌الاسلام گل‌زاده بیان کرد: در مجمع تقریب مذاهب اسلامی، اداره کلی در ساحت هنر تشکیل شده است که در عرصه هنر کشور و جهان اسلامی از شاخه‌های پیام تقریب؛ وحدت و مودت را ساماندهی می‌کند.

 

وی وحدت و رحمت را گفتمان اصلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دانست و گفت: رحمت میان جامعه مسلمانان برخساته از آموزه­های قرآنی است، بنابراین شعار رحمت را می‌توان محور وحدت میان مذهب­های اسلامی قرار دهیم و از ظرفیت‌های هنر برای ترویج مفاهیم دینی میان تمام مسلمانان را بیشیرین استفاده را کنیم.

 

حجت‌الاسلام صادق گل‌زاده عنوان داشت: مجمع تقریب مذاهب در نمایشگاه هنر آسمانی حضور فعالی دارد و امیدوارم این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شود.

 

وی با بیان این که مجمع تقریب مذاهب و هنر ساحت بین‌المللی را دارند، گفت: بنابراین پیوند این دو سبب تغییر اساسی در هنر دینی شود و با هنر می‌توان پیام وحدت را به بهترین و زیباترین در کشورهای مختلف اسلامی به نمایش بگذاریم.

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که بیداری اسلامی در جهان ثمره و محصول انقلاب ایران بوده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران قطب وحدت، فکر متعالی الهی، آزادی دینی و دعوت بشریت به زندگی مسالمت‌آمیز بوده و مخاطبان بسیار در جهان به دست آورده است،بنابراین در این زمان بسیاری از کشورهای پیام انقلاب و بیداری اسلامی دریافته‌اند و درصدد قیام و مبارزه با مستکبران و پادشاهان خویش بر­آمد­اند.

 

وی به نقش هنری در بیداری اسلامی کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: هنر خوش خدمت به آموزه­ها انقلابی و بیدار اسلامی بوده و سبب موج­افرینی، عمق بخشی و انس میان انقلابی‌های را فراهم کرده است و زمینه پیروزی این قیام­ها را به وجود آورده است.

 

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: در این زمان در کشورهایی همچون بحرین، مصر، لیبی، تونس و بسیاری از کشورهای مختلف جهان شاهد بروز و ظهور هنر دینی به ویژه شعر انقلابی هستیم.

 

 معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز کرد: مجمع تقریب جشنوراه بین المللی رسول مهربانی برگزار کرده است که بیش از 1500 اثر از کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه جشنوراه ارسال شده است.

 

حجت الاسلام گل‌زاده در ادامه سخنانش به شاخصه­های هنرمندان روحانی اشاره کرد و گفت: روحانیان اندیشمندان و عالمان دینی هستند که  فهم متفاوت و دردمندانه به مسائل مشکلات جامعه دارندٰ بنابراین اگر هنرمندان با تخیل اثر هنری را به وجود می­آورند، هنرمندان روحانی با اندیشه و واقع‌گرایانه به مقوله هنر می‌پردازند./998/202/ب2

ارسال نظرات