۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۶۰۳
سخنران حرم حضرت معصومه:

عده‌ای با مصداق قرار دادن داعش به دنبال قطعی جلوه دادن ظهور و قیامت هستند

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه داعش مصداق قوم یاجوج و ماجوج نیست بلکه رفتاری یاجوج صفتانه دارد، گفت: عده‌ای می‌خواهند با مصداق قرار دادن داعش به عنوان قوم یاجوج و ماجوج نزدیک بودن برپایی قیامت و عصر ظهور را در ده سال آینده قطعی جلوه دهند.
پرسمان قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ملکی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، شامگاه امروز در برنامه پرسمان قرآنی از رادیو معارف با بیان اینکه داعش مصداق قوم یاجوج و ماجوج نیست، بلکه رفتاری ماجوج صفتانه دارد، گفت: عده‌ای با مصداق قرار دادن قوم داعش می‌خواهند قطعی بودن علائم قیامت را اثبات کنند و بگویند ظهور و قیامت نزدیک است.


وی با اشاره به اینکه قوم یاجوج و ماجوج قومی خونریز و سفاک بودند، اظهار کرد: اعمال و رفتار داعش مانند قوم یاجوج و ماجوج است که این قوم دارای ماهیت صهیونیستی اسرائیلی بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم جنگ جز در مواردی که برای دفع فتنه دشمن باشد دارای مشروعیت نیست، گفت: گاهی انسان در زندگی خود به حدی تجاوزکار می‌شود که به جنک با خدا می‌رود و منظور از جنگ با خدا جنگ فیزیکی نیست بلکه منظور ربا خواری و ربا گرفتن است و ربا حتی در بدترین شرایط جایز نبوده و کسی که ربا می‌خورد یا ربا می‌دهد از عمال شیطان بوده و در روز قیامت به سختی مجازات می شود.

 

حجت الاسلام ملکی همچنین با اشاره به آیه ‍175 سوره اعراف و بیان داستان بلعم باعورا که یکی از دانشمندان یهودی و مستجاب الدعوه بود، ادامه داد: با وجود اینکه این دانشمند یهودی در پیشگاه خداوند دارای مرتبه بسیار زیادی بود ولی به این دلیل که سرکشی و ناشکری کردو فریب ظلم را خورد و علیه حق به پا خواست تمامی کرامت های خود را از دست داد و دنیا و آخرتش تباه شد.


وی با تأکید بر اینکه خداوند به این علت در قرآن کریم فرموده ما قرآن را به لسان عربی نازل کردیم که می‌خواسته به ظرافت های زبان عربی اشاره کند، یادآور شد: به این علت کلمه لغت به جای لسان به کار نبرده نشده است که در لغت عربی کلمات غیر عربی هم وجود دارد برای مثال جناح که همان کلمه گناه در زبان فارسی است به زبان عربی رفته یا اسامی مانند ابراهیم و مانند این‌ها عبری هستند به همین دلیل خداوند برای اشاره به دقایق زبان عربی از کلمه لسان استفاده کرده و آن را زبان نزول قرآن معرفی کرده است./968/
203/ب2

ارسال نظرات