۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۵۵۹۸
معاون پژوهش حوزه علمیه زهرای اطهر مشهد:

دشمن برای نفوذ به دنبال بهره‌برداری از اختلاف‌ها در کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با بیان این که تلاش دشمن این است که از اختلاف ها بهره برداری کند، گفت: دشمن از طریق فرهنگی و سیاسی به ما حمله می کند؛ سست کردن اعتقادات ما، تقویت نارضایی ها در داخل کشور و جذب جوان ها به ویژه جوان های فعال و اثرگذار در سطوح مختلف نقشه های دشمن است.
پروژه نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زهرا طیب زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در نشستی که ویژه انتخابات در سالن اجتماعات مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد به اهمیت دشمن شناسی اشاره کرد و گفت: دشمن می داند کجا نفوذ کند.

 

وی به پروژه نفوذ اشاره و ابراز داشت: آیت الله خامنه ای می فرمایند: «امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است».

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: امام خمینی(ره) چهار خطر را هشدار می دهند؛ خطر بازگشت جریان لیبرال، خطر بازگشت جریان انجمن حجتیه، خطر تأثیرگذاری خودی ها از ضد انقلاب و خطر نفاق. 

 

تلاش دشمن این است که از اختلاف ها بهره برداری کند
معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد با بیان این که تلاش دشمن این است که از اختلاف ها بهره برداری کند، گفت: دشمن از طریق فرهنگی و سیاسی به ما حمله می کند؛ سست کردن اعتقادات ما، تقویت نارضایی ها در داخل کشور و جذب جوان ها به خصوص جوان های فعال و اثرگذار در سطوح مختلف نقشه های دشمن است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند:« نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی اهمیت کمتری دارد».

 

رهبر معظم انقلاب خطرات نفوذ دشمن را تأکید می کنند
وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب به مسأله تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و نفوذ بسیار تأکید می کنند و خطرات آن ها را متذکر می شوند، اگر نفوذ دشمن در اشخاصی باشد که در سرنوشت و سیاست و آینده کشور تأثیر داشته باشند، آرمان ها و ارزش ها تغییر پیدا خواهد کرد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به مراکز برنامه ریزی خارجی برای فتنه در جهموری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: محافل آکادمیک و رسانه ای آمریکا، سفارتخانه های غربی، محورهای فتنه در بعد خارجی هستند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد به مراکز مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا اشاره کرد و  گفت: حداقل 700 اتاق فکر و برنامه ریزی در آمریکا به طور خاص روی مسائل ایران مطالعه می کنند، در بعضی از مهم ترین این مراکز بین 3 تا 5 نفر از عناصر ایرانی مخالف جمهوری اسلامی نیز، فعالیت می کنند.

 

وی ابراز داشت: در جلسه شورای روابط آمریکا، حداقل دو ایرانی در کنار گزارش دهنده آمریکایی حضور دارند و به تأیید این دو، جلسه استماع پایان می یابد که مهدی خلجی، کامیلیا انتخابی فر، فاطمه حقیقت جو، عطاء الله مهاجرانی، عبدالکریم سروش، علی اکبر موسوی خوئینی مشاوران امریکا هستند.

 

شورای نگهبان، خلاف قانون عمل نمی کند 
معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد به انتقادی که برخی افراد به شورای نگهبان داشتند، اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان هیچ گاه خلاف قانون عمل نمی کند؛ بنابراین شورای نگهبان، رد و صلاحیت کاندیداها را بر اساس قانون انجام می دهد و  قانون فصل الخطاب است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: رییس جمهور می تواند برای مجلس خبرگان ثبت نام کند، اما اگر خواسته باشد برای نمایندگی مجلس کاندید شود باید از رییس جمهوری استعفا بدهد.

 

وی افزود: طبق ‌ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از اشخاص حقوقی که دارای مشاغل خاص هستند از داوطلب شدن برای انتخابات مجلس محروم هستند مگر آنکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء ‌دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند که رییس جمهوری یکی از آن مشاغل است.

 

طیب زاده گفت: شیعه انگلیسی خطری برای اسلام است. هزینه های جریان شیرازی ها از سوی دشمن تأمین می شود و دشمن سرمایه های زیادی برای این فرقه منحرف کرده است. شیعه انگلیسی برای جذب طرفدار تلاش می کند و نقشه دشمن، تبلیغ در جهت معرفی سید صادق شیرازی به عنوان رهبر مرجع شیعیان جهان است.

 

دشمن درصدد تضعیف جایگاه ولایت فقیه است
این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: امام خمینی(ره) درباره آیت الله خامنه ای می فرمود:« در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید».

 

طیب زاده با اشاره به این که خط قرمز ما مبارزه با استکبار است، افزود: آیت الله خامنه ای، جهوری اسلامی ایران را به خوبی مدیریت می کنند، یکی از منویات رهبر معظم انقلاب، جذب اکثری ودفع حداقلی است.

 

وی با اشاره به این که تلاش دشمن این است که جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دارای سیاسی و بصیرتی بی نظیر هستند، ما در هیچ شرایطی نباید رهبر خود را تنها بگذاریم و به جاست که این نکته را یادآور شویم که منتخب سومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که توانستند با کسب 95 درصد آرا، به عنوان سومین رئیس‌جمهور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معرفی شوند./1309/202/ب2

ارسال نظرات