۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۵۵۱۹
در پایگاه اطلاع‌رسانی ارتباط شیعی؛

جدیدترین نسخه اندروید مدرسه فقاهت منتشر شد

خبرگزاری رسا - مدیر مؤسسه صدای بهار از به روزرسانی آخرین نسخه نرم‌افزار مدرسه فقاهت شامل دانلود صوت و متن دروس مراجع با امکان دسترسی به سال تحصیلی 95-94 برای سیستم‌عامل اندروید خبر داد.
نسخه اندرويد مدرسه فقاهت

جواد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از به روزرسانی آخرین نسخه نرم‌افزار اندروید مدرسه فقاهت خبر داد و گفت: با دریافت و راه‌اندازی این نرم‌افزار و با انتخاب درس، استاد و سال مورد نظر، فهرست صوت‌ها و متن‌های مربوطه دریافت و با کلیک بر روی هریک، فایل آن در تلفن همراه ذخیره و امکان استفاده بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌شود.

 
وی با بیان این‌که آخرین نسخه اندروید مدرسه فقاهت با هدف تسهیل دسترسی طلاب به دروس این مدرسه مجازی و با امکان دسترسی به سال تحصیلی 95-94 بارگذاری شده است، افزود: از طریق این نرم‌افزار لیست صوت‌ و متن دروس مدرسه مجازی فقاهت قابل مشاهده است.
 
مدیر مؤسسه صدای بهار داشتن صوت و متن درس‌ها بر روی حافظه جانبی گوشی همراه را یکی از نیازهای طلاب عنوان و ابراز کرد: یکی از روش‌های دسترسی طلاب به صوت و متن درس‌ها، استفاده از لوح فشرده بود که این امکان به سبب حجم بسیار زیاد فایل‌های آرشیو شده امکان‌پذیر نیست.
 
وی یادآور شد: بیش از 150 درس خارج حوزه‌های علمیه بر روی پایگاه‌ اطلاع‌رسانی مدرسه فقاهت بارگذاری شده است و سابقه آرشیو صوت و متن برخی از دروس نیز به 8 سال می‌رسد که حجم تنها یک درس این آرشیو از یک دی وی دی بیشتر می‌شود.
 
جوادی هزینه تولید و تکثیر لوح‌های فشرده از دروس مورد نظر را بسیار سنگین ارزیابی کرد و با اشاره به جامعه آماری پایین مخاطبان، گفت: نسخه جدید اندروید گوشی همراه مدرسه فقاهت که به صورت رایگان از نشانی اینترنتیhttp://eshia.ir/android قابل دریافت است، برای جبران این هزینه‌ها طراحی شده و امکانات مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
مدیر مؤسسه صدای بهار ادامه داد: کاربران می‌توانند با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی همراه خود و اتصال به اینترنت، نوع درس، استاد و سال مورد نظر را انتخاب کرده و با کلیک دریافت درس‌ها، آخرین متن‌ها و صوت‌های مرتبط را بر روی حافظه مجازی گوشی دانلود کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در نسخه‌های پیشین این نرم‌افزار کاربر می‌توانست صوت‌ها و درس‌ها را به ترتیب و یک به یک دانلود کند از این‌رو به لحاظ زمانی با مشکل مواجه می‌شد اما در نسخه جدید اگر کاربر بر روی متن درس‌ها کلیک کند تمام دروس به صورت پشت سر هم و اگر بر روی صوت آن کلیک کند تمام صوت‌ها با هم دانلود می‌شوند.
 
جوادی با بیان این‌که محدودیتی برای دانلود صوت‌ها یا تعداد اساتید وجود ندارد و اگر محدودیتی هم باشد تنها به خواست مخاطب و ظرفیت گوشی برمی‌گردد، اظهار داشت: براساس آخرین نسخه آندروید مدرسه فقاهت که پخش صوت همزمان با خوانش متن از ویژگی‌ آن به شمار می‌رود، انتخاب آرشیو در اختیار طلبه است.
 
وی همچنین از بارگذاری نسخه عربی نرم‌افزار اندروید مدرسه فقاهت خبر داد و تصریح کرد: برای پخش‌ صوت درس‌ها نیاز به نصب برنامه‌های اجرا کننده صوت و تصویر بر روی گوشی همراه است که برای این منظور نرم‌افزار ام اکس پلیر  (MX Player)پیشنهاد می‌شود.
 
گفتنی است، دروس خارج حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و لبنان به صورت زنده از طریق مدرسه اینترنتی فقاهت به نشانی http://eshia.ir پخش می‌شود که امکان شرکت و شنیدن دروس خارج حوزه‌های مذکور به صورت زنده از طریق تلفن همراه نیز میسر است./920/ت302/س
ارسال نظرات