۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۴۰۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

رهبر معظم انقلاب بزرگترین مفسر افکار امام خمینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که فکر و اندیشه امام خمینی(ره) قرآنی بود و بخاطر همین نام و یاد او در ذهن ها باقی ماند، گفت: با خواب و خاطره نمی شود افکار امام را ترویج کرد و مقام معظم رهبری بزرگترین مفسرّ افکار امام خمینی (ره) هستند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش قرآنی در ساری با بیان این که همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد، گفت: انس و الفت با کلام الهی انسان را در مسیر صحیح زندگی رهمنمون می سازد و از هر گونه انحرافی دور می دارد.  

 

وی با بیان این که انس با قرآن توانایی فهم درست و درک حقایق عالم را برای انسان آسان می کند، گفت: انسانی که با هدایت قرآن گام برمی دارد، در تفکرات و اندیشه ها و همچنین تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و انحراف نمی شوند.  

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت ترویج مفاهیم ناب قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر مبانی قرآنی در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم بسیاری از ناهنجاری و مشکلات اجتماعی به حداقل کاهش خواهد یافت.&nbu0647 انس و الفت با مفاهیم انسان ساز الهی زمینه ساز هدایت قرآنی است، تصریح کرد: وقتی آیات قرآن به عنوان الهام الهی بر دل نازل و جذب می شود انسان متناسب آن تحول پیدا می کند. 

 

وی با بیان این که اگر همه توان و ظرفیت های شخصی و اداری خود را صرف ترویج قرآنی کنیم، بیشتر مشکلات برطرف می شود، ادامه داد: رواج قرآن کریم تمام برنامه ریزی دشمنان از تهاجم فرهنگی، قتل و عام فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم، نفوذ و را ناکام می گذارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی در فتنه سال 88 با اتکا به قرآن کریم و اهل بین و رهنمودهای رهبری سربلند بیرون آمد، گفت: رویکرد اصلی حضرت امام راحل، قرآنی بوده است و امام راحل یک چهره ماندگار در تاریخ به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به این که امروز مخالفان تفکر حضرت امام و اندیشه‌هایش بیشترین ضرر را خواهند کرد زیرا حضرت امام راحل یک چهره قرآنی است و قرآن را خود درک کرده بود، تأکید کرد: برای ماندگاری باید با قرآن وصل شد و انس پیدا کرد و حضرت امام راحل برای همه دنیای انسانی یک چهره ماندگار و پرطرفداری است و نخبگان علمی در دنیا به حضرت امام تکریم می‌کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که فکر و اندیشه امام خمینی(ره) قرآنی بود و بخاطر همین نام و یاد او در ذهن ها باقی ماند، تصریح کرد: با خواب و خاطره نمی شود افکار امام را ترویج کرد و مقام معظم رهبری بزرگترین مفسرّ افکار امام خمینی (ره) هستند.

 

این مسؤول با تأکید بر این که کسی حق ندارد امام و اندیشه‌های قرآنی‌اش را مصادره کند، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) متعلق به همه انسان‌های آزاده و مسلمان است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این که بزرگ‌ترین وظیفه ما این است در سایه‌سار مسأله ولایت‌فقیه از ظرفیت قرآن کریم بهره‌گیری زیرا ملت‌ها و جوانان تشنه معارف قرآنی هستند، یادآور شد: مازندران یک استان قرآنی است و چهره‌های خوب قرآنی در آن حضور دارند و باید مسائل قرآنی با همکاری، همگرایی، همدلی و انسجام و وحدت بیشتر دنبال کنیم و امکانات را بسیج کنیم.

 

وی با بیان این که چهره های سرشناس قرآنی در مازندران زیاد داریم و باید از آنها بهره گیری کنیم، اضافه کرد: بودجه‌های ملی برای امور قرآنی مازندران بسیار کم است و بارها از مسئولان تقاضا کردیم نگاه ویژه ای به دیار علویان داشته باشند./950/203/ب3

ارسال نظرات