۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۱۵۲۹۵
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

انتقال فرهنگ دینی به نسل جوان نیازمند همکاری مستمر والدین و آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نقش خانواده ها را در انتقال مفاهیم و آموزه های دینی بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: والدین باید در کنار آموزش و پرورش آموزش های لازم را برای چگونگی رویارویی با فرزندان خود فرا بگیرند تا در این مسیر موفقیت های بیشتری ایجاد شود.
حجت الاسلام علي انصاري

حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به برنامه های حوزه پرورشی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این حوزه که حوزه ای فراشناختی است موقعیت هایی ایجاد می شود که دانش آموزان براساس نیاز خود در آن حضور پیدا می کنند.  

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: پرداختن به امور مربوط به حوزه قرآن، عترت و نماز یکی از ضرورت‌های جدی در راستای دستیابی به حیات طیبه محسوب می‌شود که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تأکید شده است.

 

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این معاونت عنوان کرد: برنامه هایی چون پرداختن به مسایل اعتقادی و دینی، برگزاری اردو، ایجاد فضای رقابتی، تشکل های دانش آموزی، جشن های نمادین و امثال آن با هدف انتقال هر چه بهتر مفاهیم و ارزش های موجود در سطح مدارس از سوی آموزش و پرورش اجرا می شود.

 

حجت الاسلام انصاری سیاست موجود در آموزش و پرورش را تشریح کرد و گفت: در این سازمان و نهاد پرورشی و آموزشی تلاش می شود تا با برنامه هایی جذاب و شاد و به یاد ماندنی مفاهیم ارزشی و دینی به نسل کودک و نوجوان انتقال پیدا کند که خوشبختانه در این مسیر موفقیت هایی را نیز به دست آورده است.  

 

وی با بیان اینکه اولیاء دانش آموزان باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرد گفت: سهم عمده از انتقال مفاهیم و آموزه های دینی با همکاری میان آموزش و پرورش و اولیاء دانش آموزان به وجود می آید.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نقش خانواده ها را در این میان بسیار دارای اهمیت دانست و گفت: والدین باید در کنار آموزش و پرورش آموزش های لازم را برای چگونگی رویارویی با فرزندان خود فرا بگیرند تا در این مسیر موفقیت های بیشتری ایجاد شود.

 

این مسؤول با بیان اینکه یکی از سیاست های مهم و ذاتی آموزش و پرورش آموزش اولیاء دانش اموزان است تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ و آموزه های دینی نیازمند فرایندی هستیم که تنها با یک نفر میسر نخواهد شد بلکه باید همه به ویژه خانواده ها و رسانه های گروهی در این امر ورود پیدا کنند.

 

حجت السلام انصاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم فضای معنوی بانشاطی ایجاد خواهد شد و دانش آموزان جهت گیری لازم را به سمت معنویت و انجام فرایض دینی خواهند داشت./955/302/ب3

ارسال نظرات