۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۱۵۲۱۲
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

ضرورت انتخاب اصلح به دور از تفکرات سیاسی و جناحی

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که از سال های پیش از سوی رسانه های غربی شخصیت هایی برای جایگیری در اذهان مردم مطرح شده اند، گفت: مهم ترین امر جامع امروز، تاکید بر انتخاب اصلح، مبتنی بر شناخت و به دور از تفکرات جناحی و فرقه ای است.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مصطفی باقرزاده، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، امشب در مسجد امام علی(ع) با بیان این که در شرایط امروز جامعه در مجموعه اجتماعات بشری از هر قوم و اندیشه اجتماعی و سیاسی مردم باید خود را ملزم به اجرای برخی از وظایف شخصی و اجتماعی بدانند، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی مردم ملزم به رعایت بایدها و نبایدهایی همچون پیشی گرفتن در کسب ثواب، بد دانستن سوء ظن، برقراری رفتار عاطفی و امثالهم بوده و از رفتارهایی که سبب جدایی میان خانواده های اسلامی می شود، فاصله بگیرند.

 


وی ادامه داد: در مبانی دین این بایدها و نبایدها از معیار قوانین و استانداردهای اجتماعی فراتر می روند، در حقیقت در زندگی اجتماعی باید دین و احکام اسلامی را رعایت کنیم، همچنین در صورت عدم هم سو شدن با اصول قانون اساسی در دنیای اسلامی قصاص دهد و به تعبیری درگیری مشکلات فردی و اجتماعی در زندگی روزمره خود شود.

 


باقرزاده با بیان این که در جامعه های حاضر در جهان امور بسیار مهم تحت عنوان تعابیری مستلزم مشارکت جامعه و افراد برای وصول هدف هستند، تصریح کرد: این امور بسبار مهم در فرهنگ دینی، در نظام اهل بیت و در تفسیر مفسران به عنوان امر جامع شناخته می شوند و نمی توان اجرای امر جامع را در نظام اسلامی به تعویق انداخت، همچنین سه آیه آخر سوره مبارکه نور به بیان وظایف و مسؤولیت ها در احیای امر جامع اشاره داشته مومنانی که ایمان به خدا اورده اند، هیچ گاه در امر جامع رسول خدا را تنها نمی گذارند.

 


استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که کسانی که در شرایط امر جامع از خداوند متعال و پیامبر معصوم اذن می طلبند، مومن راسخ الهی بوده و امر جامع این آیات مبارکه جنگ احد است، تاکید کرد: در احیای امر جامع باید یک ولی فقیه با درایت و کفایت حاکم باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول تاریخ اسلامی رهبری امر جامع را برعهده داشته که نمونه ای از ایشان نبوده و نیست.

 


وی با بیان این که مقام معظم رهبری نوح وار توانسته اند تا در گرداب ها سفینه نجات را هدایت کنند، اظهار کرد: امروز چشم دشمنان به نفوذ در کشورهای اسلامی بوده و آنها تلاش می کنند تا از راه نفوذ در مجلس خبرگان رهبری به مقابله با رهبر انقلاب اسلامی برآمده و این خواسته غربی هاست، در حقیقت آنها به دنبال نوعی خلأ در کشور هستند و اگر این تفکر ضد خدایی را پذیرفتیم شکست می خوریم.

 


باقرزاده با بیان این که باید سعی کنیم تا در زمین دشمنان مشغول بازی نشویم، خاطر نشان کرد: مهم ترین اصل در پیروی از مکتب امام راحل(ره) و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی این است که برای ساخت آینده کشور باید به فکر زمینه سازی فرهنگی باشیم و اگر چنین چیزی را بپذیریم، نشان از بصیرتمندی ماست. 

 


استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که از سال های پیش از سوی رسانه های غربی شخصیت هایی برای جایگیری در اذهان مردم مطرح شده اند، گفت: مهم ترین امر جامع امروز، تاکید بر انتخاب اصلح، مبتنی بر شناخت و به دور از تفکرات جناحی و فرقه ای بوده و تنها بر اساس مصلحت ولایت اهل بیت و اسلام در شرایط امروز دنیا محقق می شود.

 


وی با اشاره به درگیری های موجود در سوریه، لیبی، عراق و افغانستان، یادآور شد: اگر امروز درگیری و جنگ در کشور ما وجود ندارد، تنها به سبب درایت رهبری نظام بوده است و اگر جز این بود، کشور ما در آماج توطئه غربی ها نابود شده بود، همچنین برای دوران پس از ایشان نیز نیاز به اعتقادات ولایی در مجلس خبرگان بوده و نگرش ما نیز به عنوان امر جامع مورد تأیید رسول الله است.

 


باقرزاده با بیان این که بر اساس لیست معتقدین غیر قابل نفوذ از سوی آمریکا و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی باید آراء برگزیده شوند، افزود: به عقیده من اشتباه مردم در رأی به بنی صدر مقدس بود و اگر این جنین نمی شد، مردم منافقان و جبهه ضد انقلاب را نمی شناختند، ما اشتباهات را به عنوان مسیر راه باید بپذیریم و مراقب کسانی که به دنبال ضربه به نظام اسلامی هستند، باشیم./864/202/ب1

ارسال نظرات