۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۱۵۲۰۹

رییس شورای صلح و عدالت واتیکان با آیت الله مکارم دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای صلح و عدالت واتیکان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کاردينال پيترترکسون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال پیتر تورکسون رییس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان امشب با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

رییس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان که حامل دعای پاپ اعظم برای حضرت آیت الله مکارم بود، با اشاره به سفر رییس جمهور به واتیکان، اظهار داشت: این حرکت تحول جدیدی در دنیا درست کرد و باعث شد که دو مرکز دینی قم و رم همکاری خود را افزایش دهند.

 

وی در معرفی  شورای صلح و عدالت واتیکان، ابراز داشت: دفتر تحول صلح و عدالت به منزله عدالت خانه برای حکومت است که تحقق بخشیدن به ایمان در زندگی روز مره را علاوه بر ایمان قلبی دنبال می کند همانگونه که در آموزه های انجیل چهار اصل مهم  کرامت انسانی، خانواده بودن انسان ها، برادر بودن افراد و بهره مندی عمومی از نعمات تأکید شده است.

 

کاردینال پیتر تورکسون افزود: این دفتر به جنبه های عینیت بخشیدن به آموزه های دینی می پردازد و می خواهد چالش هایی که بر سر راه بشر است را از بین ببرد و حضور سفیر ایران در واتیکان نشان از همصدا بودن ما با هم است و این نخستین دیدار من از ایران و قم است و امیدواریم با این دیدار ها دریچه ای باز شود تا تعاملات بهتری شکل بگیرد.

 

وی ریشه اصلی  چالش ها و مشکلات را  دور شدن از خدا دانست و تأکید کرد: اگر دلهای ما بیابان برهوت بشود مردم هم به بیراهه می روند و عدالت و صلح از درون ما آغاز می شود؛ تکریم و بندگی خدا ما را به تکریم بندگان خدا می رساند.

 

رییس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان در پایان خاطرنشان کرد: یک سبب اصلی به وجود آمدن مشکلات همین رسانه ها است که با اطلاعات غلطی که به مردم می دهند آن ها را از دین زده می کنند؛ الان در کشور من یعنی غنا داعش در حال آموزش است تا سربازانی را برای خود آماده می کنند، بنابراین رسانه ها به همان قدر که خوب است ضرر دارد و درون مردم را تهی می کند و از نعمت خدا علیه خود خدا استفاده می کنند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات