۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۴۹۹۳
آیت الله اراکی:

تخلف از دستورات ولایت فقیه انسان را به مسیر طاغوت می برد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که تخلف از دستورات ولایت فقیه انسان را به مسیر طاغوت می برد، گفت: در جامعه اسلامی باید دین خدا و قانون خدا بر مردم حکومت کند نه یک شخص طاغوتی که خود را فرمانروا می داند.
آيت الله اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پنجمین شب از مراسم جشن دهه فجر با عنوان مسجد کانون انقلاب اسلامی که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان دورشهر قم برگزار شد، گفت: تخلف از دستورات ولایت فقیه انسان را به مسیر طاغوت می برد.
 
وی افزود: مسؤولان باید آگاه باشند که اگر از دستورات رهبری و قانون تخلف کردند در راه طاغوت قدم برداشته اند چرا که امر رهبری همان امر صاحب الامر(عج) است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: فلسفه حکومت اسلامی خدا که فرمانروای همه بشر است از سوی  پیامبر خود دستور را ابلاغ می کند و ائمه اطهار(ع) هم از سوی پیامبر دستورات الهی را ابلاغ می کنند و در زمان غیبت امام زمان(عج) هم این ولایت فقیه است که دستورات الهی را از سوی ائمه اطهار(ع) به مردم ابلاغ می کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: طاغوت یعنی اینکه من حق فرمانروایی و دستور دادن را دارم در حالی که این گونه نیست و بدون اذن خداوند فرمانروایی می کند و در برابر خداوند متعال طغیان می کند.
 
وی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) برای احیای فرمانروایی خداوند متعال در جامعه اسلامی قیام کرد چرا که در جامعه اسلامی باید دین خدا و قانون خدا بر مردم حکومت کند نه یک شخص طاغوتی که خود را فرمانروا می داند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به حکومت های کشورهای غربی بیان داشت: در کشورهای غربی که خود را یک کشور دموکرات می شناسند حاکمان آن خود را فرمانروا می دانند و خود را در مقابل فرمانروایی خداوند متعال قرار می دهند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) و مبارزه با طاغوت یک حادثه جدید نبود بلکه در طول تاریخ یک جریان است و از زمان انبیاء بوده و این جریان توسط ائمه اطهار(ع) و علماء ادامه داشته است./1325/پ202/ج
ارسال نظرات