۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۳۱۴۸۸۲
حافظ بین المللی قرآن کریم:

شرط قرآنی شدن جامعه قرآن‌محوری حوزه ها است/ ایجاد نوآوری در بخش مفاهیم قرآنی لازمه الگو شدن حوزه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاج ابوالقاسم قرآنی شدن جامعه را مشروط به قرآنی شدن حوزه ها و به دنبال آن دانشگاه ها دانست و گفت: قرآنی شدن حوزویان یکی از آمال و آرزوهای علمای بزرگ شیعه و به ویژه مقام معظم رهبری است، لازمه الگو شدن حوزه ها در مسابقات قرآنی ایجاد نوآوری‌ها به ویژه در بخش مفاهیم قرآنی است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، حافظ بین المللی قرآن کریم در حاشیه مسابقات قرآنی ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان اصفهان و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: قرآنی شدن حوزویان یکی از آمال و آرزوهای علمای بزرگ شیعه و به ویژه مقام معظم رهبری است.

 

حافظ بین المللی قرآن کریم افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی قرآنی شدن جامعه را منوط به قرآنی شدن دانشگاه و قرآنی شدن دانشگاه را مشروط به قرآنی شدن حوزه های علمیه دانستند، بنابر این باید حضور قرآن و جلسات قرآن در حوزه ها بیش از سایر مراکز علمی و فرهنگی کشور باشد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: طبعاً یکی از راهکارهای تشویق اعضای یک مجموعه به ارتباط گیری بهتر با قرآن کریم برگزاری مسابقه است، مسابقات در شرکت کنندگان ایجاد انگیزه می کند، حضور سایر افراد و رقابت باعث تشویق بیشتر و تجربه روز افزون افراد می شود.

 

لازمه الگو شدن حوزه ها در مسابقات قرآنی ایجاد نوآوری است

وی بیان داشت: اما باید به این نکته توجه کنیم که قطعاً باید مسابقات قرآنی در حوزه با سایر مکان ها و مراکز متفاوت باشد و حتی بتواند به جاهای دیگر الگو بدهد که لازمه این امر نوآوری در مسابقات است، به عنوان مثال توجه به مفاهیم قرآنی در مسابقات طلاب و حوزویان مهم تر است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد قرآن کریم ادامه داد: خوشبختانه در این مسابقات بخش مفاهیم قرآنی مورد توجه ویژه مدیران و برنامه ریزان قرار گرفته  و به حفظ و قرائت قرآن هم در سایه فراگیری مفاهیم بها داده می شود و این می تواند کمک شایانی در نهادینه شدن فهم قرآن در بین طلاب حوز های علمیه  باشد.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم در رابطه با تفاسیر انحرافی و  نحوه مقابله با آن ها گفت: برای مقابله با هر جریان انحرافی باید از راه صحیح آن وارد شد و باید بتوانیم با ویژگی هایی مشابه با آن جریان انحرافی با آن مبارزه کنیم، جریان فکری را باید با جریان فکری پاسخ داد و با زور و جبر نمی توان با آن مقابله کرد. /869/302/ب2

ارسال نظرات