۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۳۱۴۸۵۹
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وابسته بودن به بیت امام امتیازی برای تصاحب جایگاه ها و فرار از قانون نیست

خبرگزاری رسا ـ خزعلی گفت: وابسته بودن به بیت امام نه تنها امتیازی برای افراد برای تصاحب جایگاه ها و فرار از قانون محسوب نمی شود بلکه نسبت به دیگران مسؤولیت افراد را سنگین تر نیز می کند.
خانم دکتر خزعلي رييس شوراي فرهنگي اجتماعي زنان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی مشهد در حسینیه قرآن و عترت به تبیین بایسته های صلاحیت کاندیداها پرداخت و گفت: رد صلاحیت با عدم احراز آن تفاوت دارد؛ رد صلاحیت به معنای نداشتن صلاحیت و عدم احراز به معنای کافی یا ناقص بودن اطلاعات فرد است بنابراین نباید با شنیدن رد صلاحیت افراد سریع ظن بد ببریم.

 


وی، پایبندی به احکام اسلام، التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، امانت داری، اخلاق، انقلابی بودن، شجاعت، حفظ ارزش ها و عزت ملی، موضع گیری شفاف سیاسی، داشتن تعهد، تخصص، برنامه و تجربه، شناخت فرصت ها و اولویت ها و دلسوزی را از ملاک های صلاحیت افراد برشمرد و افزود: اصل وظیفه نماینده مجلس، شناخت اصل قانون، روش اجرای قانون و نحوه نظارت بر دستگاه ها است نه کارهای اجرایی که معمولا در تبلیغات وعده داده می شود.

 

خزعلی درباره رد صلاحیت سیدحسن خمینی(ره)، یادآور شد: وابسته بودن به بیت امام نه تنها امتیازی برای افراد برای تصاحب جایگاه ها و فرار از قانون محسوب نمی شود بلکه نسبت به دیگران مسؤولیت افراد را سنگین تر نیز می کند.

 


استاد دانشگاه با بیان این که خانواده امام تا زمانی که در خط ایشان و چارچوب قانون حرکت کنند محترم و ارزشمند هستند، اظهار کرد: چنان که هیچ گاه جسم خود را در اختیار پزشکی که علم و تجربه اش آزموده نشده قرار نمی دهیم، سرنوشت خود و ارزش هایمان را هم نباید به دست اینگونه افراد بدهیم.

 


وی در پاسخ کسانی که می گویند اگر لازم باشد رهبری همه نکات را می گویند شما چرا برخی مطالب را که ایشان اشاره نکرده اند، مطرح می کنید؟، تصریح کرد: هر کس نقش خود را دارد؛ کار ولی فقیه، فرماندهی و داشتن چتر حمایت بر سر همه جامعه است نمی شود که فرمانده هم افسرباشد هم سرباز.

 


تکرار بیانات رهبری در مصاحبه ها و همایش ها، سربازی نیست/ عمار و ابوذر رهبر باشیم
خزعلی افزود: کار ما سربازی، باز کردن راه، روشنگری و ایفای نقش عمار و ابوذر است؛ تکرار بیانات رهبری در مصاحبه ها و همایش ها، سربازی نیست؛ باید سپر بلای ایشان باشیم.

 


امانت انقلاب را به دست اهلش بسپاریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: انقلاب اسلامی امانت شهدای اسلام از صدر اسلام تا آخرالزمان است بنابراین باید مراقب باشیم رسم امانت داری را به جا آورده و امانت را به دست اهل آن بسپاریم.

 


وی، سریال کیمیا را اثری موفق و شایسته تقدیر در ترسیم حقایق انقلاب، جنگ تحمیلی و رسم امانت داری معرفی و با اشاره به نقش آفرینی زنان در میادین حساس اجتماعی و سیاسی از آغاز خلقت تا بعثت پیامبر اسلام(ص) و اکنون، اظهار کرد: نقش زن آنقدر ویژه است که هیچ کس نمی تواند از عهده آن بربیاید.

 


خزعلی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره)، پیش از انقلاب زنان جلوتر از مردان بودند و با اطمینان بخشی به مردان آنان را به حضور در صحنه تشویق می کردند و در طی جنگ نیز دوشادوش مردان همه فشارها را تحمل کردند که این نقش ویژه زن است.

 


استکبار نقش ابزاری برای زن قائل است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این در حالی است که نقشی که دنیا از پیش از اسلام تاکنون برای زن قائل است، نقش شیئ و کالا بودن است به گونه ای که در آن زن مانند سایر کالاها حتی به ارث می رسد.

 


وی اضافه کرد: استکبار نقش ابزاری برای زن قائل است؛ او را ابزاری برای لذت و ثروت مرد می داند و مردان بدون هیچ مسؤولیتی همه جور سوء استفاده از زنان دارند این پست ترین و تحقیرآمیزترین نگاه به زن است.

 


خزعلی افزود: از سوی دیگر زن هم اگر تربیت ابزاری شده باشد فریب شعارهای فمینیستی را خورده و ابزار دست امیال مرد قرار می گیرد.

 


اسلام برابری جنسیتی را رد می کند
وی تصریح کرد: اسلام می گوید زن و مرد فرقی ندارد، در هر زمینه ای هر یک تعهد، تخصص و تجربه داشت سر کار بیاید و امانت را در دست بگیرند؛ زن و مرد دو موجود با قابلیت کمال هستند، روح انسانی شان یکی است و تفاوت ها نیز ضروری و حکیمانه بوده و ضمن این که برای هر یک از زن و مرد تکالیف و مسؤولیت هایی می آورد، لازمه سیر کمال آن ها است.

 


استاد دانشگاه با بیان این که اسلام برابری جنسیتی را رد می کند، خاطرنشان کرد: 95درصد آیات قرآن میان زن و مرد مشترک است و تنها 5 درصد آیات خاص هر یک از زن و مرد، قانون گذاری و برنامه ریزی کرده است.

 


وی در تبیین نفوذ فرهنگی دشمن، به برخی مصادیق نفوذ در میان مسؤولان و تصمیم گیران جامعه در حوزه زن و خانواده اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب همه انواع نفوذ در هر حدی باشد قابل جبران است به جز نفوذ فرهنگی.

 


مطابق نظام خلقت، تعلیم وتربیت و مربی گری اولویت اول برای زن است
خزعلی یادآور شد: مطابق نظام خلقت، تعلیم وتربیت و مربی گری، اولویت اول برای زن است؛ زنان ما نمی خواهند اولویتی را که خدا برایشان تعریف کرده رها کرده و در شرایطی که نهاد خانواده و تعلیم و تربیت نسل در معرض تهدید قرار دارد، دنبال پست و مقام بروند.

 


هنوز طرح تنظیم خانواده در راستای ریشه کنی نسل شیعه در حال اجرا است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که به رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب، هنوز طرح تنظیم خانواده در راستای ریشه کنی نسل شیعه در حال اجرا است، افزود: چه کسی در قبال سقط روزانه هزار بچه در کشور پاسخگو است؟.


 
وی با بیان این که اگر طرح 55 ماده ای تصویب شود، طرح تنظیم خانواده تحت عنوان بهداشت باروری، بسیار شدیدتر پیگیری می شود، اضافه کرد: این در حالی است که طرح 14 ماده ای در این زمینه که مورد حمایت ویژه رهبر معظم انقلاب بود توسط کمیسیون بهداشت کنار گذاشته شده است.

 


با عناوین خیرخواهانه فرصت طلایی فرزندآوری را از جوانان می گیرند
خزعلی با اشاره به توطئه های صهیونیزم جهانی برای تربیت کودکان مطابق با فرهنگ سکولار و گسترش جمعیت اهل سنت داعشی و وهابی در ایران، خاطرنشان کرد: هیچ کجای دنیا تا این حد مشاوره ها برای قبل از ازدواج، بارداری و حین آن وجود ندارد؛ به نام غربالگری، فاصله گذاری میان فرزندان، سلامت باروری و غیره فرصت طلایی فرزندآوری را از زوج های جوان می گیرند و هزینه های گزاف بر خانواده تحمیل می کنند.

 


استاد دانشگاه یادآور شد: متأسفانه ما هنوز در زمینه زن و خانواده، رضاخانی فکر می کنیم و بارداری را خطر می دانیم نه مایه رشد و سلامت مادر./930/201/ب1

ارسال نظرات