۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۱۴۷۸۷
مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور:

تمسک به قرآن کریم تنها راه حل نجات جامعه اسلامی/ علت انواع ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی دوری از سبک زندگی قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ​ مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: نجات جامعه اسلامی در تمسک به قرآن است از این رو خداوند فرموده به ریسمان الهی و حبل الله متین که همان قرآن است چنگ زنیم تا سعادتمند شویم.
ل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، جشنواره قرآنی فجر با محوریت آموزش سبک زندگی قرآنی و تجلیل از حفاظ قرآن کریم ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با حضور مسؤولان و جامعه قرآنی استان برگزار شد.

 

حجت الاسلام مسعود انصاری مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این مراسم با بیان اینکه نیاز به  قرآن امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود گفت: در حال حاضر جامعه دچار هجرت از کلام حضرت حق شده و قرآن در آن مهجور مانده است.

 

وی ادامه داد: اینکه کسی به سراغ قرآن نرود یا در راه شناخت مفاهیم و آموزه های قرآنی تلاش نداشته باشد نشانه ای از مهجوریت و غربت قرآن در میان ما است.

 

طراح مجمع الحافظین قرآن کریم استان قزوین با بیان اینکه فلسفه وجودی قرآن رسیدن به مرحله عمل به آن است تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه ها و حوزه های مختلف نیاز به عمل به قرآن احساس می شود و در آن جای تردیدی نیست.

 

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز قرآن کریم ایجاد آرامش روانی در افراد است گفت: این در حالی است که بیشترین مصرف دارو مربوط به داروهای آرامش بخش است خداوند از قرآن به عنوان راه حلی اطمینان بخش برای رسیدن به آرامش روانی یاد می کند.

 

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور دلیل چنین اتفاقی را دور بودن جامعه از ذکر و یاد خداوند دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن از ذکر یاد کرده و آن را برای اطمینان و آرامش دل تجویز کرده است.

 

وی ادامه داد: برخی به اشتباه فکر می کنند راه حل رسیدن به آرامش در پول، ثروت یا مقام و مسؤولیت و امثال آن نهفته است در حالی که هیچ کدام از اینها نمی تواند آرامش واقعی را برای انسان به ارمغان آورد چرا که آرامش یک مقوله انحصاری است که با یاد خداوند ایجاد خواهد شد.

 

طراح مجمع الحافظین قرآن کریم استان قزوین با انتقاد از بالا رفتن آمار طلاق در جامعه اسلامی تاکید کرد: ناهنجاری های اجتماعی چون طلاق برگرفته شده از فاصله زندگی افراد با سبک زندگی قرآنی و دینی است و تنها راه حل برای داشتن زندگی توام با آرامش و عشق و جلوگیری از ناامنی روانی در جامعه توجه به سبک زندگی راستین قرآنی و اسلامی است.

 

وی افزود: سبک زندگی قرآنی به ما می آموزد راه حل بسیاری از مشکلات در تئجه ما به قرآن و آموزه های اسلامی نهفته است.

 

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: نجات جامعه اسلامی در تمسک به قرآن است از این رو خداوند فرموده به ریسمان الهی و حبل الله متین که همان قرآن است چنگ زنیم تا سعادتمند شویم.

 

حجت الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مجمع الحافظین قرآن کریم در استان قزوین عنوان کرد: این مجمع با رویکرد قرآنی در استان فعالیت خود را آغاز کردند که با استقبال خوبی از سوی نسل جوان روبرو شد.

 

وی تصریح کرد: این مجمع در استان دارای 3 شعبه است که مربوط به شهرهای قزوین، زیباشهر و حصار خروان می باشد.   

 

طراح مجمع الحافظین قرآن کریم استان قزوین تصریح کرد: در مجمع حافظین قرآن کریم که بیش از 200 نفر عضو هستند تا کنون 18 حافظ کل آموزش دیده شده و در این راه موفقیت های بسیاری برای استان قزوین ایجاد شده است.

 

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در پایان تاکید کرد: در حال حاضر سیاست اصلی مجمع الحافظین قرآن کریم بر کیفی سازی کلاس ها و آموزش های قرآنی می باشد و این راهبرد از سیاست های اصلی ما به شمار می رود./955/202/ب3

 

ارسال نظرات