۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۶۷۰
امام جمعه چناران:

حضور و اتحاد مردم سبب به زانو در آمدن کشورهای 1+5 در برابر عظمت ایران شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چناران گفت: حضور و اتحاد مردم ایران در طول مسیر انقلاب اسلامی باعث شد تا کشورهایی بزرگی همچون 1+5 در برابر عظمت ایران زانو بزنند و مجبور به نشستن پای میز مذاکرات شوند و همچنین بخش عظیمی از پیروزی مذاکرات و برجام به خاطر همراهی مردم با نظام و انقلاب است.
مظفر تاجي، امام جمعه چناران

حجت‌الاسلام مظفر تاجی امام جمعه چناران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب مردمی با چهره دینی دانست که به رهبری یک انسان الهی و عالم دینی آغاز شد و اظهار کرد: بخش عظیمی از نظام جمهوری اسلامی ایران که با همراهی مردم و با شعار« استقلال آزادی جمهوری اسلامی» به ثمر رسید باید توسط آنان اداره شود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی را داشتند و در واقع استقرار چنین نظامی، خواست خود ملت ایران بود ملتی که در طول این مسیر پر فراز و نشیب و در رویداهای مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی ها، همواره یار و یاور انقلاب بودند.

 

امام جمعه چناران حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات را مهر تأییدی بر انقلاب اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: ملت ایران در تمامی انتخاباتی که در این 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده، حضور پررنگی داشته اند و در ادامه مسیر انقلاب با تحمل سختی ها و مرارت ها موفق شدند تا با وجود توطئه های متعدد آمریکا و دشمنان این نظام، انقلاب اسلامی را به رشد و ارتقا برسانند.

 

حجت الاسلام تاجی در ادامه تأکید کرد: حضور و اتحاد مردم ایران در طول مسیر انقلاب اسلامی سبب شد تا کشورهایی بزرگی همچون 1+5 در برابر عظمت ایران زانو بزنند و مجبور به نشستن پای میز مذاکرات شوند و همچنین بخش عظیمی از پیروزی مذاکرات و برجام به خاطر همراهی مردم با نظام  وانقلاب است.

 

وی با اشاره به تأکید رهبری در خصوص حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: مردم در واقع با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خویش سهیم می شوند تا مانع نفوذ دشمن بر کرسی های مسؤولیت های نظام شوند و نیز بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات پیش رو، این پیام را به دنیا می دهند که ملت ایران چه در برجام و یا در پسا برجام همواره همراه نظام و انقلاب هستند.

 

امام جمعه چناران با تأکید این که سخنان رهبری فصل الخطاب است و باید مرّ قانون رعایت شود، تصریح کرد: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا قانون شکنی صورت گرفت، نتیجه و عواقب آن را هم متحمل شده ایم و امروز نیز شورای نگهبان در امور کشور و به ویژه انتخابات باید نظارت استصوابی داشته باشد و جایگاه این نهاد در نظام مشخص است.

 

حجت الاسلام تاجی در ادامه با بیان این که نباید جایگاه شورای نگهبان به عنوان یک نهاد تأثیر گذار در امور کشوری تضعییف شود، خاطر نشان کرد: افراد ردّ صلاحیت شده باید از طریق کانال های قانونی پیگیری کنند تا حقّی ضایع نشود و بدانند که مسیر قانونی همواره باز است و آنان می توانند بار دیگر مراجعه کنند./844/302/ب3       

ارسال نظرات