۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۴۶۱۴
حجت الاسلام راشد یزدی:

زندگی بدون نشاط مساوی با مردن تدریجی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی محیط زندگی را محل شادمانی و نشاط عنوان کرد و گفت: زندگی منهای نشاط مساوی با مردن تدریجی است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی کارشناس مسائل خانواده، عصر امروز در مراسم افتتاحیه ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: زن و شوهر نباید با هم مخلوط شوند بلکه باید با هم ترکیب شوند، اختلاط به این معنا است که هر که ساز خود را بزند ولی ترکیب یعنی جسم و روحشان یکی شده و به دنبال خوشبختی هم هستند.

 

وی در ادامه افزود: زن و شوهر سرنوشت یکسانی دارند پس اگر با هم ترکیب شوند به یکدیگر تعرض نمی کنند و بحث و جدال ندارند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که مباحثه با مقابله به پایان می رسد تصریح کرد: زن و شوهر نباید در موضوعی مباحثه کنند بلکه ذره ای کوتاه آمدن سبب حل مشکلات خواهد شد؛ ختم مباحثه با مقابله است.

 

وی با تأکید بر این که زن و مرد باید فرهنگ یکسانی داشته باشند خاطرنشان کرد: فرهنگ تحصیل و مدرک نیست بلکه درک شرایط و تفاوت ها است؛ با این شرایط زن و مرد می توانند زندگی خوبی داشته باشند.

 

کارشناس مسائل خانواده در توصیه به آقایان گفت: زن عنصر ظریف، لطیف، نجیب و شریف است وگرنه مریض و بیمار بوده چون در مدار خودش نیست. با این عنصر ظریف نباید با پرخاش و صدای بلند صحبت کرد، صدای بلند برای کلمات زیبا باید بکار رود تا در جان زن بنشیند.

 

وی محیط زندگی را محل شادمانی و نشاط عنوان و تشریح کرد: زندگی جای عصبانیت و غضب نیست، غضب تخریب می کند حتی برای فرزندان. مردان باید رأفت و محبت را در خود تقویت کنند، زندگی منهای نشاط مساوی با مردن تدریجی است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی در توصیه به زنان بیان کرد: مرد موجودی صولتی و اقتداری است نباید با او بحث کرد بلکه محتاطانه با او رفتار کنید. اولین چیزی که زن در انتخاب مرد در نظر دارد اقتدار مرد است پس اقتدارش را نگه دارید.

 

وی در ادامه اضافه کرد: مرد گاهی صدایش بالا می رود زن نبایستی با او مقابله کند؛ وقتی مرد از منزل بیرون می رود و به منزل باز می گردد زن باید حواسش به او باشد و ترمیم کننده خستگی هایش باشد تا مرد با رغبت به منزل برگردد.

 

کارشناس مسائل خانواده در رابطه ابراز علاقه همسران نسبت به هم خاطرنشان کرد: زن و مرد باید به هم ابراز علاقه کنند تا بدبینی درخت زندگیشان را از بین نبرد.

 

وی برای حفظ حریم خانواده تصریح کرد: مرد و زن باید با تمیز نگه داری خویش و زیبا کردن خود حریم عفاف یکدیگر را محافظت نمایند. در اسلام آرایش زن بیرون از منزل ممنوع بوده و فقط برای همسر در منزل مجاز است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی ازدواج دانشجویی را به دو دلیل از دیگر ازدواج ها موفق تر دانست و گفت: چون دانشجویان تحصیل کرده اند، مغزشان به علم پرورش یافته پس بهتر به شناخت می رسند، دلیل دیگر به خاطر اینکه در اردو یکدیگر را انتخاب می کنند، بیشتر یکدیگر را می بینند پس نمی توانند اخلاق و خوی شان را از هم مخفی کنند؛ بنابراین شناخت بیشتر منتهی به زندگی بهتر می گردد./861/202/ب3

 

ارسال نظرات