۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۵۹۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

نقش پدر در خانواده کمتر از مادر نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: نهاد خانواده در نظر خدای تعالی دارای ارزش بالایی است، مرد خانواده باید صبور و بسیار فراوان محبت کند و زن نیز باید طرفدار مرد و مطیع او باشد.
نقش پدر در خانواده کمتر از مادر نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در دومین نشست کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار که با موضوع صلح در خانواده و با همکاری مجمع زنان ایثارگر دوستدار صلح و جامعه المصطفی العالمیه مشهد در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، به اهمیت و جایگاه خانواده پرداخت.

 

وی با بیان اینکه هر یک از زن و مرد حقوق و مسؤولیت ویژه دارند، ابراز داشت: افزون بر اینکه هر کدام از اعضای خانواده باید حقوق خود را بدانند، می بایست مسئولیت و نقش خود را بدانند و آن را ایفا کنند. 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با بیان این که خانواده مکان شادی و امن است، گفت: اگر در خانواده محدودیت هایی وجود دارد، روابط عاطفی نیز در آن وجود دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر در خانواده خستگی وجود دارد در کنار آن نیز لذایذ وجود دارد. اگر درون خانواده ناکامی ها دیده می شود در کنار آن موفقیت هم وجود دارد. 

 

این کارشناس مسائل خانوداه اظهار داشت: اگر با نگاه توحیدی به خانواده نگاه کنیم، افزون بر فواید، ارزش های معنوی و پایدار اخروی هم وجود دارد.

 

هیچ بنایی در اسلام محبوب تر از خانواده نیست
نیک افزود: خداوند متعال نظام هستی را بنا کرده است و نهاد خانواده در نظر خدای تعالی دارای ارزش بالایی است. پیامبر اکرم(ص) می فرماید ما بُنِیَ فی الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلى اللّه عز و جل ، وأعَزَّ مِنَ التَّزویجِ، در اسلام هیچ بنایى ساخته نشد، که نزد خداوند عز و جل محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.»

 

وی با بیان این که ما برای مرد نقش و حقوق ویژه قائل هستیم، ابراز داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: «الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء، مردان سرپرست زنانند.»، بر مبنای این آیه اسلام جایگاه مرد را به عنوان ریاست محترم می شمارد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطرنشان کردن این که در خانه ریاست بر عهده مرد است،  گفت: مردان باید خود را بشناسند و اقتدار خود را نیز بشناسند.

 

نقش پدر در خانواده کمتر از مادر نیست
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که نقش پدر در خانواده کمتر از نقش مادر نیست، افزود: زنان باید ریاست مرد را به رسمیت بشناسد. پدر ریاست دارد و رییس باید سینه دریایی داشته باشد.

 

این کارشناس مسائل خانوداه اظهار داشت: بر طبق مبانی اسلام، زن باید نزد شوهر خود ذلیل و نزد دیگران عزیز باشد. زن باید شوهر خود را دوست داشته باشد و مطیع و فرمانبردار او باشد. 

 

نیک افزود: عزیز بودن در نزد دیگران به معنای نفوذ ناپذیری است بدین معنا که اگر خواسته های دیگران با خواسته های شوهر معارض بود، نزد خواسته های همسر نرم باشد و ذلیل بودن در نزد شوهر به معنای اطاعت پذیری است. 

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: در عین حالیکه مرد باید نفقه زن را بدهد، زن نیز باید سیستم خانواده را حفظ کند. زنی خوب است که هنرهای ظریف را بداند و در عرصه های اجتماعی هرجا که نیاز باشد حضور پیدا کند.

 

مرد مسؤولیت پذیر و زن نیز طرفدار و مطیع مرد باشد
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرد خانواده باید صبور باشد و بسیار فراوان محبت کند، مرد خانواده باید در شرایط سخت مسؤولیت پذیر باشد و عاقلانه رفتار کند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد گفت: زنی خوب است که نزد شوهر خود آراسته باشد و نزد دیگران خود دار باشد، زن می بایست طرفدار شوهر باشد و سخت گیر و کینه توز نباشد. انشاءالله که زنان ما فرزندانی تربیت کنند که در خدمت اسلام باشند./1309/202/ب1

ارسال نظرات