۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۱۴۵۹۱
برای نخستین بار در حوزه های علمیه استان ها؛

نخستین دوره مصاحبه درس خارج فقه و اصول در همدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آخوند ملا علی همدانی با اشاره به وضعیت مطلوب طلاب همدان در شرکت در دروس فقه و اصول، گفت: حوزه علمیه استان همدان نخستین حوزه ای است که توانسته درس خارج فقه و اصول رسمی حوزه را زیر نظر مرکز مدیریت قم به اجرا در آورد.
درس خارج

حجت الاسلام جهانشیر خزایی مدیر حوزه علمیه مرحوم آخوند ملا علی همدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، از برگزاری نخستین دوره مصاحبه درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه همدان خبر داد.

 

مدیر مدرسه مرحوم آخوند ملا علی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: درس خارج فقه و اصول از سوی حجت الاسلام محمدی قائینی  و برگزاری درس خارج فقه از سوی آیت الله طه محمدی و همچنین درس خارج اسفار توسط وی از جمله برنامه های این مدرسه مبارکه برای طلاب سطح سه این استان است.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور طلاب شرکت کننده در درس خارج فقه و اصول استان همدان یادآور شد: حضور بیش از 100 طلبه شاغل به تحصیل در سطوح بالا نشان از بالا بودن کیفیت دروس خارج برگزار شده در این حوزه مبارکه دارد وبر همین اساس است که حوزه علمیه قم نیز برای نخستین بار در استان همدان اقدام به برگزاری درس خارج رسمی و همچنین برگزاری مصاحبه درس خارج فقه و اصول کرده است.

 

حجت الاسلام خزایی در پایان تصریح کرد: برگزاری نخستین دوره مصاحبه درس خارج در حوزه علمیه همدان پذیرش قبولی هفت شرکت کننده در این آزمون برگی زرین در تاریخ حوزه علمیه همدان است و امید است که با یاری خداوند و تلاش همکاران روز به روز شاهد رشد این حوزه مبارکه باشیم./979/302/ب1

ارسال نظرات