۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۵۶۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

بنای سیاست اسلام با آمریکا متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان همدان گفت: سیاستی که در اسلام مطرح است به معنای سیاست آمریکایی نیست که بنای آن بر اساس حقه و نیرنگ باشد و پی در پی علیه مظلومان و مستضعفان جنجال بپا کند.
حجت الاسلام موسوي اصفهاني
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در همدان با اشاره به ورود افراد در مسائل سیاسی از دیدگاه قرآن و اهل بیت(ع) گفت: خداوند در قرآن به صراحت به موسی(ع) فرمود به سوی فرعون برو و با طاغوت زمان درگیر شو و این مطلب نشان دهنده آن است که اسلام منعی درباره ورود افراد به صحنه سیاست ندارد.
 
وی در ادامه با اشاره جامعیت دین اسلام در همه ابعاد خاطر نشان کرد: دین اسلام دین جامعی است اما برخی افراد نسبت به مسائل سیاسی دین اسلام بی تفاوت هستند و برخی دیگر از این حد نیز فراتر رفته و با مسائل سیاسی مخالفت می کنند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اسلام در یک دسته بندی به سه بخش عقائد، اخلاق و احکام دسته بندی می شود که یک بخش عمده هم احکام سیاسی اسلام است.
 
وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم پیامبر تشکیل حکومت اسلامی بود؛ پیامبر مسجد نساختند که در آناج فقط نماز خوانده شود و کاری به مسائل اجتماعی نداشته باشند بلکه جهاد و شهادت جزو مسلمات حرکت پیامبر بود.
 
مدیر حوزه های علمیه استان همدان سیاستی که در اسلام مطرح است به معنای سیاست آمرکایی نیست که بنای آن بر اساس حقه و نیرنگ باشد و پی در پی علیه مظلومان و مستضعفان جنجال بپا کند.
 
وی با اشاره به نعمت جمهوری اسلامی در دوران حاضر یادآور شد: امام خمینی فرمودند که امروزه حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و اگر ما بخواهیم که ثمره خون بیش از 250 هزار شهید را حفظ کنیم می بایست که مسبت به انقلاب بی تفاوت نباشیم./979/302/ب1
ارسال نظرات