۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۳۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

آشنایی جوانان و نوجوانان با تاریخ و وقایع انقلاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان کشور با تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: برای آشنایی نسل جدید با تاریخ و وقایع مهم انقلاب همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دست به کار شده و جشن‌های با شکوهی را برگزار کنند.
حجت‌الاسلام نصير نيک نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصیر نیک نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان، بر اهمیت آشنایی نسل نوجوان با وقایع تاریخ انقلاب تأکید کرد.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،‌ اظهار داشت: دهه فجر، نقطه برجسته و مهمی در تاریخ ایران و جهان است. در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمان و دلداده اهل بیت هستند، نظام ستم شاهی، با حمایت قدرت های استکباری فقط نامی از اسلام باقی گذاشته بود.

 

مردم در انتخاب مسؤولان کشوری هیچ نقشی نداشتند و هر دستور و قانونی که از طریق اربابان آن رژیم صادر می شد در کشور به اجرا در می آمد که این بزرگترین ظلم به ملت ایران بود.

 

وی، تصریح کرد: این وضعیت در حالی در ایران حاکم بود که کشور عزیزمان دارای شرایط حساس جغرافیایی، موقعیت سوق الجیشی در منطقه غرب آسیا، وجود منابع فراوان الهی و انسانی که داشت، می توانست قدرت اول منطقه باشد.

 

نیک نژاد، خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) این ستم ها برطرف شد و ملت ایران توانست شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به منصه ظهور برساند. با اینکه دشمنان اسلام از همان ابتدای انقلاب لحظه به لحظه برای آسیب زدن به اهداف اسلامی توطئه چینی می کرد، ولی به حول و قوه الهی در عرصه بین المللی توانستیم در برابر تمامی مشکلات، تحریم ها و فشارها،‌ سربلند و موفق شویم.

 

این مسؤول فرهنگی، تأکید کرد: برای آشنایی نسل جدید با تاریخ و وقایع مهم انقلاب اسلامی باید همه دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دست به کار شده و جشن های با شکوهی را برگزار کنند.

 

وی، در همین رابطه افزود: با توجه به اینکه تهران چراغ ایران است و هر فعالیت دینی و فرهنگی که در آن انجام شود در همه جای ایران تأثیر گذار است، از اعضای ستاد می خواهم با نگاهی نو به این جلسات نگاه کرده و با تولید فکر، راه کارهای کاربردی را برای اجرایی شدن اهداف این ستاد مطرح کنند.

 

حجت‌الاسلام نیک نژاد،‌ هم چنین اعلام کرد: بیش از 10 سال بر روی آسیب های اجتماعی شناسایی شده، کار ایجابی صورت گرفته با این حال کار سختی پیش رو داریم./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات