۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۱۴۴
امام جمعه نودژ:

پس از برجام نباید تفکر اقتصاد مقاومتی تضعیف شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نودژ با بیان این که حتی پس از برجام نیز نباید تفکر اقتصاد مقاومتی تضعیف شود، گفت: باید راه حل اصلی را در پیاده کردن عملی اقتصاد مقاوتی در کف زندگی مردم دانست و اگر تمرکز بر ارتباط با سرمایه گذاران خارجی گذاشته شود، موجب تاثیرات منفی بر تولید کنندگان داخلی خواهد شد.
امام جمعه نودژ

حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه نودژ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: گروه دیپلماسی ایران زحمات زیادی کشیدند و قطعا اثرات مثبت خود را در جامعه خوهند گذاشت اما هنوز زود است در ارتباط با کارکرد آن در کف زندگی مردم قضاوت کنیم.


وی بیان کرد: یک تفکر اشتباهی که وجود دارد این است که همه مشکلات و مسائل را به برجام و تحریم ها نسبت دهیم چرا که به گفته مقام معظم رهبری «باید با نگاه ویژه به اقتصاد مقاوتی، به دنبال حل مشکلات مردم بود».


امام جمعه نودژ با بیان این که حتی پس از برجام نیز نباید تفکر اقتصاد مقاومتی تضعیف شود، تصریح کرد: بلکه باید راه حل اصلی را در پیاده کردن عملی اقتصاد مقاوتی در کف زندگی مردم دانست و اگر تمرکز بر ارتباط با سرمایه گذاران خارجی گذاشته شود، موجب تاثیرات منفی بر تولید کنندگان داخلی خواهد شد، بنابراین باید به کارآفرین های داخلی توجه ویژه ای داشت.


حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: یکی از کارهایی که ضرورت دارد در جامعه به صورت جدی پیگیری شود، تبیین اقتصاد مقاومتی در میان مردم و افکار عمومی است و تا زمانی که اهمیت این مسأله در میان مردم نهادینه نشود اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی شود چراکه یک طرف قضیه مردم هستند که باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.


وی افزود: اگر به مطالبات مقام معظم رهبری در تمام ابعاد و زمینه ها توجه شود بسیاری از مشکلات امروز ما حل خواهد شد؛ متاسفانه با وجود تاکید ایشان اما آنچه که در جامعه دیده می شود، رضایت بخش نیست.


امام جمعه نودژ در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند «مسؤولان ما باید مراقبت کنند که طرف مقابل به تمام تعهدات خود عمل کند» و اگر دشمن بتواند به تعهدات خود در برجام عمل کند آن وقت است که به بخشی از حق و حقوق خود رسیده ایم.


حجت الاسلام احمدی نیک تأکید کرد: مسؤولان مراقبت کنند که دشمن برای کشور و نظام ما تور پهن نکند واز قبل برجام بتواند در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی کشور نفوذ پیدا کند؛ به ویژه نفوذ سیاسی که در آستانه انتخابات قرار داریم.


وی یادآور شد: توافق برجام خوشحالی زیادی را به دنبال داشت و با استقامت و مقاومت مردم در مقابل تحریم های که ظالمانه و زور گویانه بر ملت ما تحمیل شده بود؛ امروز ما می توانیم حق و حقوق مسلم خود را بگیریم در صورتی که دشمن به تعهدات خود عمل کند.


امام جمعه نودژ خاطرنشان کرد: در مسأله برجام باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت بیشتری داده شود و به تولید داخلی توجه شود و از تولیدکنندگان حمایت شود اگر این اتفاق صورت نگیرد به مردم هیچ کمکی صورت نخواهد گرفت و مسؤولان باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشند و باور کنند آن را تا بتوانند به صورت عملی افتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند، تا وضعیت معیشت مردم به وضعیت مطلوب خود برسد.


حجت الاسلام احمدی نیک به مسأله نفوذ اشاره و اضافه کرد: مسأله نفوذ از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که اگر از طرف مسؤولان جدی گرفته نشود، دشمن ضربه خود را وارد می‌کند؛ دشمن با توجه به نفوذ در حوزه سیاسی و با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات و در حوزه اقتصاد با توجه به بحث تحریم‌ها، مسائل فرهنگی را نیز دنبال می کند.


وی با بیان این که یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات و محصولات داخلی است، عنوان کرد: در صورتی مردم راغب می‌شوند به این کار که مسأله اصلی در تولیدات داخلی و مصرف داخلی رعایت شود و آن نگاه ویژه به کیفیت تولیدات داخلی است.


حجت الاسلام احمدی ‌نیک خاطرنشان کرد: تنها ستایش و تعریف از اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید فکر و حرکت اساسی در این راستا صورت گیرد، و باید هم مردم و هم مسؤولان در همه سطوح، استفاده از تولید ملی را ترویج کنند، چراکه خرید جنس داخلی مرغوب و با کیفیت به معنی مقاوم ‌سازی اقتصاد است./9709/302/ب1

ارسال نظرات