۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۱۴۱۳۹
مدیر حوزه علمیه قائمشهر:

حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی به مردم کشور ما عزت و سربلندی داده است، گفت: حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب در گرو تبعیت از ولایت فقیه است.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشستی با موضوع اخلاق در جامعه دینی با اشاره به این که اوج تقوا در ولایتمداری است، گفت: مردم ایران به عنوان مردمی ولایتمدار شناخته می شوند و آنچه که تاکنون مردم ما را در برابر حوادث مصون نگه داشته است ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه است.

 

وی رعایت تقوا را در نظام جمهوری اسلامی به خصوص از سوی مسؤولان یک اصل عنوان کرد و گفت: در یک جامعه و حکومت اسلامی همه ی افراد به خصوص مسؤولان موظف به رعایت تقوای الهی هستند زیرا وقتی جامعه ای به جامعه ایمانی مبدل شد، طبعاً دیگر جایی برای کفر نمی ماند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در جامعه ای که داعیه دار حکوکت اسلامی اگر  ایمان، اخلاق، صداقت، عدالت و در یک کلمه دین در جایگاه خودش باقی بماند و از مسیر خودش منحرف نشود و به سمت کفر و انفاق بر نگردد، باید تقوا را در آن جامعه قویت کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که اولویت اصلی در جامعه امروز ما، پرداختن به مفهوم تقوا است، تصریح کرد: تقوا دارای گسترده وسیعی در ابعاد مختلف از جمله فعلی است و باید برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه، تقوا را از غربت خارج کنیم.

 

وی با اشاره به این که اوج تقوا در ولایتمداری است، اذعان کرد: مردم ایران به عنوان مردمی ولایتمدار شناخته می شوند و آنچه که تاکنون مردم ما را در برابر حوادث مصون نگه داشته است ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان نمونه هایی از پیوند عمیق مردم ایران با ولایت گفت: تاریخ نشان می دهد که از صدر اسلام تا دوران دفاع مقدس و از دوران سازندگی تا اوج تحریم ها، از زمان فتنه تا صحنه های مختلف دیگر به خوبی ولایت مداری و ولایت محوری مردم با بصیرت ایران نشان داده شد.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که عزت، غیرت و شرف آزادگیمان را در پرتو ولایتمداری داریم و به همین دلیل باید قدردان و شکرگذار این نعمت الهی باشیم، افزود: دشمنان، ولایت فقیه را مهم ترین عامل شکست نقشه های شوم خود می دانند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تفرقه و اختلاف را خواست اصلی دشمنان نظام دانست و با بیان این که هر گونه اختلاف افکنی خیانت به نظام و ملت ایران اسلامی است، تصریح کرد: مسؤولان باید هوشیار باشند تا خدای ناکرده در مسیر اهداف دشمنان گام بر ندارند. 

 

وی بر ضرورت وحدت حول محور ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و با بیان این که مسؤولان باید در همه امور تابع محض ولایت فقیه باشند، ادامه داد: پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب یک تکلیف شرعی است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان در سه دهه اخیر از هر فرصتی برای از بین بردن جایگاه ولایت فقیه در ایران اسلامی استفاده کردند، گفت: خوشبختانه و به لطف خداوند متعال، هوشیاری و بصیرت ملت ایران همه توطئه های خصمانه و شوم آنها در این خصوص خنثی کرد.

 

وی با اشاره به این که ولایت فقیه بیش از سه دهه افتخار، عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آورده است، تصریح کرد: امروز نیز برای ادامه این روند باید مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که انقلاب اسلامی با مجاهدت های بسیاری به دست ما رسیده است، افزود: باید قدردان این تلاش های ارزشمند بوده و در مسیر تحکیم و ترویج آرمان های گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به مردم کشور ما عزت و سربلندی داده است، گفت: اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل عزت و خودباوری است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اسلامی هدیه داده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات