۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۱۴۰۵۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

امام خمینی با استفاده از ظرفیت مردم سالاری دینی بر لیبرال دموکراسی غرب پیروز شدند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: امام خمینی(ره) بر اساس دریافت خود از فلسفه اسلامی و با حرکتی مبتنی بر اجتهاد و اسلام ناب محمدی توانستند با ظرفیت مردم سالاری دینی بر لیبرال دموکراسی غرب پیروز شوند.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم یوم الله 12 بهمن و جشن‌های دهه مبارک فجر با حضور اقشار مختلف مردم و با سخنرانی دادستان کل کشور صبح امروز دوشنبه 12 بهمن ماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.



ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام قرار دارد

در بخش سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به برکت وجودی امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) بر اساس دریافت خود از فلسفه اسلامی و با حرکتی مبتنی بر اجتهاد و اسلام ناب محمدی توانست با ظرفیت مردم سالاری دینی بر لیبرال دموکراسی غرب پیروز شود.

 

وی افزود: در مردم سالاری دینی تکیه بر رأی مردمی و تکیه بر ارزش های دینی در اولویت قرار دارد، تفکری که دقیقا در مقابل لیبرال دموکراسی و سکولاریسمی که می‌خواهد در عالم جدایی از خداوند و دین داری را گسترش دهد، ایستادگی می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: بیداری جهان اسلام برآمده از تفکرات و منش سیاسی امام راحل(ره) است که امروز این بیداری ادامه منشی است که دلدادگی به خدا و اخلاص در جایگاه عبودیت را دنبال می‎‌کرد.

 

دادستان کل کشور، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده راه امام راحل هستند، گفت: امروز و در جهانی که در مغرب زمین یک نوع تقابل بین معنویت و سیاست شکل گرفته است و کشورها با ساخت کلاهک هسته‌ای قدرت خود را به هم نشان می‌دهند و با جنگ های مختلف سبب آوارگی بسیاری از افراد می‌شوند، باز ما شاهد هستیم که شوق گرایش به سمت پروردگار عالم در میان جوانان غربی رو به رشد است، هرچند که غربی ها می خواهند با گسترش فرهنگ داعشی در برابر این خیزش انسانی بایستند.

 

وی تصریح کرد: مام خمینی(ره) بر اساس آموخته‌های قرآن و سیره امام دین، مردم را باور داشت و رأی آنها را دکور و تشریفات نمی‌دانست. امام خمینی(ره) میزان را رأی ملت می‌دانست و رای‌گیری و انتخابات نیز از افتخارات جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته بوده است.



حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: نظام مبتنی بر دین ما با گذشت 36 سال از عمرش، هر ساله یک انتخابات برگزار کرده است و همه ارکان این نظام نیز مبتنی بر انتخابات هستند.



دادستان کل کشور افزود: امروز غربی‌ها که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند حکومت‌هایی را مورد توجه و لطف خود قرار می‌دهند که در آنها حتی یک انتخابات برگزار نشده است. آل سعودی که تا به حال یک انتخابات را برگزار نکرده است از دوستان استکبار جهانی است و جنایت‌های این رژیم نیز مورد توجه غربی‌ها قرار نمی‌گیرد و در مقابل استکبار جهانی به مقابله و دشمنی با نظام ما می‌پردازد که مبتنی بر دیانت و برگزاری انتخابات است.



وی در خصوص سابقه دشمنی با اصل انقلاب، عنوان داشت: در اوایل انقلاب دشمن تلاش می‌کرد تا با جلوگیری از شکل‌گیری نهادهای انقلابی در مقابل حرکت انقلابی ایستادگی کند، اما این اتفاق رخ نداد و انقلاب اسلامی تثبیت شد.

 

دادستان کل کشور در خصوص نفوذ انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط جهان، بیان داشت: امروز امتداد انقلاب اسلامی ما تا قلب آفریقا رسده است، در منطقه نیز خصومت‌هایی که از سوی آل سعود اعمال می‌شود به دلیل تحریک استکبار و مبتکر اصلی آل سعود که همان انگلیس است صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام قرار دارد، امروز نیز مردم ما همانند همان روز اول انقلاب بر روی آرمان‌های خود قرار دارند و به اصول استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند هستند.

 

وی تاکید کرد: عدالت اجتماعی مفهومی است که در بطن مکتب سیاسی امام خمینی(ره) موج می‌زند، از این رو فراگیرترین مفهوم پس از توحید در دین اسلام عدالت است و امام(ره) نیز پرچمدار عدالت اجتماعی در جامعه بود و امروز نیز اگر بخواهیم ارزیابی کنیم می‌بینیم که در این دوران 36 ساله گام‌های بلندی در جهت توسعه، آبادی و پیشرفت کشور برداشته شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان گفت: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی می‌کوشید که فهم و عمل به دین بر اساس اسلام ناب محمدی باشد و امروز هم اصرار رهبری بر آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون‌رفت از مشکلات است به دست توانای جوانان عملی شود./856/101/ب1

ارسال نظرات