۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۳۱۳۹۸۲

استقبال ایران و واتیکان از همکاری در موضوع راه‌های مقابله با افراط گرایی و تروریسم

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در دیدار با رئیس سازمان زیارت واتیکان تأکید کرد: جاذبه های ایران همواره برای گردشگران دنیا جذاب بوده است.
ديدار نماينده ولي فقيه در امور حج با دكترآندره آتا رئيس سازمان زيارت واتيكان

به گزارش خبرگزاری رسا، آندره آتا رئیس سازمان زیارت واتیکان درصدر هیئتی از مسئولان این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت دیدار و درباره راه‌های توسعه گردشگری در حوزه های دینی و فرهنگی بین دو طرف گفتگو کرد.

 

دراین دیدار که مهندس سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر ربانی سفیر ایران در واتیکان حضور داشتند سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان زیارت واتیکان تاکید کردند توسعه روابط در حوزه دیدار ازاماکن مقدس دینی ، تاریخی و فرهنگی می تواند چشم انداز سودمندی در روابط آینده دوملت دربرداشته باشد.

 

حجت الاسلام والممسلمین قاضی عسکر دراین دیدار با اشاره به اینکه زیبایی های ایران همواره برای گردشگران دنیا جذاب بوده است گفت سالانه چندین میلیون نفر از داخل وخارج از ایران ازاین جاذبه ها دیدن می کنند که بیشتراین سفرها حاوی جنبه های دینی، اخلاقی ، معنوی ، تاریخی و فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه بااشاره به تشابه های زیاد بین اسلام و مسیحیت درحوزه ارزش ها و آداب زیارت ابراز امیدواری کرد این سفر زمینه توسعه ارتباط دو ملت و دوکشور ایران وایتالیا را که از تمدنی بزرگ برخوردارند، فراهم کند.

 

سرپرست حجاج ایرانی به سفرموفق رییس جمهور کشورمان به ایتالیا اشاره و تأکید کرد: با توجه به بسترهای فراهم شده به آینده روابط دو کشوردرحوزه گردشگری دینی ، تاریخی و فرهنگی بسیار امیدوار هستیم.

 

دراین دیداردو طرف ازهمکاری و گفت‌وگو درموضوع راههای مقابله با افراط گرایی و تروریزم و برگزاری همایش زیارت از دیدگاه ادیان الهی استقبال و تأکید کردند: شرایط و موقعیت کنونی برای تمامی مومنان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

رئیس سازمان زیارت واتیکان نیز دراین ملاقات از سفرهای زیارتی بعنوان فرصت مناسبی برای آشنایی با مذاهب و فرهنگ های مختلف نام برد و آن را درراستای تقویت گفت‌وگو ، صلح جهانی و نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر دانست.

 

آندره آتا تروریسم وافراط گرایی و کشتار مردم بیگناه به نام مذهب را محکوم کرد و افزود: جهانگردی مذهبی فرصت بی نظیری برای تربیت انسان ها ، احترام به یکدیگر و معماری صلح است.

 

وی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که دراین سرزمین زیبا ، میهمان مردم مهمان نواز ایران هستم ومعتقدم باید تلاش و برنامه ریزی کنیم تا سفرکاروان های زیارتی و گردشگری به ایران هرچه سریعتر برقرار شود.

 

دراین دیدار رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به نقش مهم حوزه گردشگری در اقتصاد کشورها، آشنایی با تمدن، میراث فرهنگی و آموزه های دینی را خواست امروز جوامع بشری دانست.

 

اوحدی تصریح کرد: در شرایطی که عده ای در تلاش اند چهره دین را در دنیاخشن جلوه داده و آن را خدشه دارسازند درایران احترام به حقوق دیگران و صلح و همزیستی مسالمت آمیز بعنوان الگوی زندگی مطرح است./1330/د102/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات