۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۹۷۰
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

متهم کردن شورای نگهبان حرکتی غیر منطقی است/ عده ای می خواهند خارج از چارچوب وارد انتخابات شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متهم کردن شورای نگهبان حرکتی غیر منطقی است، گفت: عده ای می خواهند بدون رعایت ضوابط وارد صحنه قانونگذاری و دیگر صحنه ها شوند از این رو دست به چنین کارهای بدون استدلال می زنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي عبداللهي عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از هجمه های گسترده علیه شورای نگهبان گفت: عده ای به منویات خود نمی رسند و افرادی را بر خلاف ضوابط و قوانین می خواهند وارد مجلس کنند.


وی افزود: این افراد وقتی می بینند تشکیلات نظارتی که بر اساس قانون فعالیت می کند و جلوی آن ها را می گیرد تهاجمات را آغاز می کنند، این هجمه ها موضوع تازه ای نیست و همواره از ابتدای انقلاب در زمان انتخابات چنین جریاناتی وجود داشته البته همیشه یکسان نبوده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در تمامی نظام ها برای تشکیلات انتخاباتی نظارت ها و فیلترهایی وجود دارد، اظهار داشت: در همه جا شرایطی برای حضور نمایندگان در مجلس در نظر گرفته می شود، برای انتخابات باید ضوابطی وجود داشته و مرجعی باشد که آنها را تشخیص دهد.


وی ادامه داد: مرجعی که در نظام جمهوری اسلامی برای تشخیص شرایط وجود دارد شورای نگهبان است، شورای نگهبان به عنوان یک نهاد حقوقی شرایط داوطلبان را بررسی کرده و باید آنها را احراز کند، شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می کند و کسانی که قانون را قبول دارند باید تمکین کنند.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که متهم کردن شورای نگهبان حرکتی غیر منطقی است، ابراز داشت: عده ای می خواهند بدون رعایت ضوابط وارد صحنه قانون گذاری و دیگر صحنه ها شوند از این رو دست به چنین کارهای بدون استدلال می زنند.


وی با انتقاد از برخی اظهارات غیر مسؤولانه افراد عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند آرای مردم حق الناس است اما این حق الناس فقط این نیست که تشکیلات اجرایی رأی را حفظ کند، کسانی که رأی می دهند و مسؤولان و دست اندرکاران نیز باید حق الناس را رعایت کنند، از این رو کسانی که واجد شرایط نیستند نباید ورود پیدا کنند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هر کسی بر خلاف قانون و مبانی سخن بگوید حرفش غیر منطقی بوده و بر خلاف وحدت ملی و مصلحت نظام است، اگر این مطالب را کسانی بگویند که خود امانتدار و مجری قانون هستند بر خلاف وحدت ملی است حال آن که رهبر انقلاب فرمودند امسال سال وحدت است.


وی اضافه کرد: چنین سخنانی آثار منفی خود را دارد، البته مردم با بصیرت، آگاهی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با حضور همیشگی در صحنه جلوی این آسیب ها را خواند گرفت؛ کسانی که خود مجری قانون هستند اگر چنین سخنانی را بیان کنند تبعات منفی خود را خواهد داشت./1323/ت302/ج

ارسال نظرات