۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۱۳۹۵۸
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی:

با لعن و توهین نمی شود کسی را با فرهنگ اهل بیت آشنا کرد/ غرب اسلامی می خواهد که مشکل ساز نباشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با انتقاد از حرکت های افراطی عده ای که به نام دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و حمایت از تشیع در حال موج سواری هستند، تاکید کرد که با لعن و توهین نمی توان کسی را با فرهنگ اهل بیت آشنا کرد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني حجت الاسلام رمضاني رييس مدير مرکز اسلامي هامبورگ حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان امشب در نشست ظرفیت های انقلاب اسلامی در اروپا و آمریکا با موضوع تبیین نامه دوم رهبر انقلاب که در مدرسه علمیه آیت الله بهجت برگزار شد، گفت: حدوث و بقای انقلاب بر سه رکن استوار است.


وی افزود: رکن نخست اسلامیت انقلاب است که محتوای نظام به شمار می رود، رکن دوم نیز رهبری است که در قانون، روایات و حتی آیات به عنوان ولایت مطلقه فقیه یاد شده است؛ همچنین رکن سوم حدوث و بقای انقلاب حضور و مشارکت مردم است.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر به هرکدام از ارکان خللی وارد شود قطعا به همان اندازه به انقلاب صدمه وارد می شود، اظهار داشت: تلاش همه باید این باشد که این سه رکن تقویت شود تا آسیبی به انقلاب وارد نیاید.


وی ادامه داد: برای بسیاری این که آیا اسلام قدرتی برای اداره جامعه دارد محل تأمل است، عده ای از روشنفکران بر این باور هستند که اسلام برنامه ای برای مدیریت جامعه ندارد، همچنین ادعا می کنند حتی اگر برنامه ای داشته باشد در پست مدرنیته و عصر ارتباطات جایگاهی ندارد.


رییس اتحادیه علمای اروپا با بیان این که حضرت امام(ره) فرمودند که اسلام قدرت دارد جامعه را حتی در عصر پست مدرنیته مدیریت کند، ابراز داشت: البته این مسأله به معنای دوری از دانش جامعه نیست، بر اساس تأکیدات رهبر انقلاب از دانش روز نیز باید برای رشد نظام استفاده کرد.


وی عنوان کرد: قرائتی از اسلام می تواند پاسخگو باشد که در عرصه حکومتی حرفی برای گفتن داشته باشد، نسبت به فقه نباید نگاه فردی داشت؛ مجموعه فقه اکبر و اصغر می تواند بستری در جامعه فراهم کند که منشأ تحول محتوایی و قالبی در جامعه بشری شود.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: همه اسلام باید آشکار شود که این اسلام می تواند پاسخگو باشد، اسلام جزئی و پاره پاره نمی تواند پاسخگوی جامعه داخلی باشد چه برسد به این خارج را نیز پوشش دهد، تفسیر حضرت امام(ره) باید مورد توجه واقع شود.


وی اضافه کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران تحولی در دنیا به وجود آمده که هنوز ادامه دارد، در حقیقت یک جنبش دینی در مراکز علمی دنیا تحقق یافته است و بسیاری از مراکز علمی مهم دنیا جزئی ترین بحث ها درباره اسلام را بررسی می کنند؛ چه بپذیریم و چه نپذیریم منشأ نهضت در حوزه دین پژوهی و روز آمد کردن دین شده نظام جمهوری اسلامی است که یکی از مهم ترین دستاوردهای حوزه بین المللی به شمار می رود که باید به آن پرداخته شود.


رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که در غرب بسیاری از روی هراس و ترس درصدد مدیریت معرفی اسلام هستند، گفت: مسیحیت نتوانسته پاسخگوی نسل امروز جامعه در حوره معنویت و عقلانیت باشد چون امروزه دین را از سیاست جدا می دانند.


وی افزود: در غرب نیازهای واقعی و کاذب به وجود آمده و این نیازهای کاذب مسیر جوانان را منحرف کرده است، از این رو متأسفانه اتفاقات نادرستی به عنوان حق تلقی می شود امروزه 24 کشور در جهان ارتباط جنس موافق با موافق را قانون مند کرده است.

 

پوچ گرایی جوانان غربی را بی هویت کرده است
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پوچ گرایی یکی از مشکلاتی است که جوانان غربی را بی هویت کرده است، اظهار داشت: کسانی که دین را پذیرفتند سکولاریزه کردن را جزو برنامه خود قرار دادند، غربی ها یک دوره تربیتی از دوران مهد تا دیپلم گرفتن دارند که خروجی آن لائیک و سکولار است؛ در آلمان بیش از 30 میلیون لائیک وجود دارد.


وی ادامه داد: از زمانی که گرایش اسلام به صورت جدی در غرب مطرح شد غربی ها به دنبال مطرح کردن اسلامی هستند که مشکل ساز نباشد یعنی در حقیقت می خواهند اسلام را در فرهنگ غربی هضم کنند؛ چنین اسلامی بدان معنا است که فردی مسلمان باشد اما برخی از آیات قرآن را کنار گذاشته و یا به برخی از احکام ملتزم نباشد.


رییس اتحادیه علمای اروپا با بیان این که واژه جهاد در غرب در چند سال اخیر با توجه به وجود تفکر وهابیت تکفیری واژه ای خشن به شمار می رود، ابراز داشت: این در حالی است که جهاد برای جبهه مقاومت تعریف شده تا در برابر جبهه استکبار مقابله کند.

 

چهره ای وارونه از اسلام در غرب نشان داده می شود
وی عنوان کرد: در غرب اسلام به صورت لیبرال و سکولار یا به صورت اسلام افراطی معرفی می شود، ترویج اسلام افراطی و وهابیت تکفیری تهدیدی برای تمام بشریت امروز است؛ امروزه حتی از کشورهای اروپایی در سوریه حضور پیدا می کنند و چهره ای بسیار خشن و خطرناک از اسلام نشان داده و اسلام را وارونه معرفی می کنند این درحالی است که اسلام دین رحمت است.


حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به مشکلات دنیای غرب در حوزه معنویت خاطرنشان کرد: غربی ها برای رفع نیازهای واقعی جوانان همانند معنویت نسخه ای ندارند، از این رو جوانان غربی در پایان لذت گرایی به بی هویتی می رسند.


وی اضافه کرد: فرقه های معنوی غربی برای تحمل وضعیت موجود در غرب است، از آنجایی که جوانان غربی نمی توانند نسبت به وضعیت موجود اعتراض کنند به سراغ چنین فرقه هایی می روند که نتیجه آن تحمل شرایط موجود می شود.


عده ای به نام تشیع در حال موج سواری هستند

رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که متأسفانه برخی در چنین شرایطی به نام تشیع در حال موج سواری هستند، گفت: این گروه خود را شیعه معرفی می کند اما با شیعه فاصله های بسیاری دارند، این گروه شیعه را خلاصه در عاشورا می کند در حالی که عاشورا متصل به غدیر و غدیر متصل به بعثت است، بعثت برای تحول بنیادین در نظام فکری انسان است.


وی افزود: این گروه حتی عاشورا را درست معرفی نمی کنند و صرفا تأکید بر مسائلی همچون قمه زدن دارند، این مسأله اگر بدعت نباشد وهن که خواهد بود؛ ما تابع دلیل و استدلال هستیم و باید وضعیت جهان را ببینیم، قطار معرفت بشری باید مسیر درست خود را در پیش بگیرد.

 

با لعن و توهین نمی شود کسی را با فرهنگ اهل بیت آشنا کرد
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عاشورا و اسلام لعن کردن و توهین نیست، اظهار داشت: هیچگاه با لعن و توهین نمی شود کسی را با فرهنگ ناب و اصیل تشیع آشنا کرد، ائمه طاهرین فرمودند که شیعیان باید برای اهل بیت(ع) یار درست کنند که این کار با زینت بودن صورت می گیرد.


وی ادامه داد: البته این جریان تنها موج سواری می کنند و نمی توانند هدایت را عهده دار شوند اما باید هوشیار بود؛ در چنین وضعیتی جهان نیاز به مصلح دارد که نسل بشری را هدایت کند، رهبر معظم انقلاب به عنوان مصلحی دقیق و جامع و حکیم این نقش بی نظیر را ایفا می کنند.


رییس اتحادیه علمای اروپا با بیان این که عالمان باید با زبان بین المللی آشنا شوند تا گفتمان خود را تنظیم کنند، ابراز داشت: جملاتی که گفته می شود باید از متن آیات و روایات باشد، عالم به زمان یعنی کسی که اگر هجمه ای صورت گرفت بتواند بایستد و مقابله کند.


وی عنوان کرد: در نامه دوم رهبر انقلاب اشاره شده که اسلام دینی معرفتی است یعنی اگر انسان با چشمه های اصیل اسلامی آشنا شود نظام فکری او سامان پیدا می کند و در برابر چالش ها و تهدید ها ایمن تر خواهند ماند،؛ قرآن کریم می فرماید که باید در برابر جبهه استکبار ایستاد.

 

انتشار قرائت های نادرست از اسلام وضعیت را خطرناک کرده است
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی خاطرنشان کرد: اگر قرائت های دیگر از اسلام غیر از قرائت ناب و اصیل که برخی از آن ها سنخیتی با اسلام
ندارد انتشار پیدا کند وضعیت جهان بسیار وخیم خواهد شد، از این رو باید برای انتشار و ترویج اسلام ناب تلاش کرد.


وی اضافه کرد: نامه رهبر انقلاب الفبای کار است که باید آن را پیگیری کرد و با در اختیار گرفتن فضاهای گوناگون از جمله دانشگاه ها باید اسلام اصیل را برای جوانان تبیین کرد، باید در این زمینه کارشناسانی تربیت شوند؛ در مرکز اسلامی هامبورگ سعی شده تا از نیروهای بومی استفاده و مسائل برای جوانان غربی تبیین شود.

 

تاثیر حوادث تروریستی اخیر در تغییر نگاه مردم غرب به اسلام
رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان این که تفکر اسلام افراطی و حوادث تروریستی اخیر هراسی را در میان برخی از اروپاییان نسبت به اسلام ایجاد کرده است، گفت: آنچه در فرانسه اتفاق افتاد ترسی را نسبت به اسلام و مسلمانان ایجاد کرده اما موجی مقطعی خواهد بود و روند اقبال به اسلام از نظر کمی و کیفی رشد خواهد داشت؛ غربی ها اعلام کردند که در سال 2050 یک سوم مردم اروپا مسلمان می شوند.


وی افزود: نسل امروز طلاب باید آشنای با مسائل دنیای اسلام و جهان باشند و باید بدانند در دنیا چه خبر است، دنیا فقط قم نیست بلکه باید از اوضاع جهان اسلام آگاه بود، ممکن است به دلالت مطابقی خطاب نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی باشد اما به دلالت التزامی و تضمنی خطاب به نسل امروز ایران اسلامی نیز است تا اسلام را به صورت جامع درک کنند؛ رهبر انقلاب دغدغه هدایت بشر را دارند.


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود با بیان این هیأت تنها برای حال کردن نیست، اظهار داشت: امام حسین(ع) می فرماید اینگونه مجالس برای تقویت معارف و افزایش سطح عقاید و اخلاق است؛ شیعه باید زینت اهل بیت(ع) باشد؛ رهبر انقلاب بحث آسیب شناسی هیأت ها را مطرح و حجت را تمام کردند اما در نکات باید باید کار شود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات