۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۷۴۱
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خبر داد؛

آزمون چهارمین دوره تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: آزمون چهارمین دوره تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
فاطمي

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: آزمون پایانی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از اوایل اسفند ماه سال جاری برگزار می شود واین طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور شکل گرفت که با توجه به این امر خطیر، تربیت یک میلیون حافظ و قاری از جمله اهداف و برنامه ریزی های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می باشد.


وی از طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور یاد کرد و افزود: در برگزاری مرحله چهارم این طرح بیش از 13 هزار نفر در سامانه جامع طرح حفظ شرکت کردند و در حال حاضر کلاسهای این طرح در بیش از 121 پایگاه مستقر در آستان امامزادگان، مساجد و کانون های فرهنگی و مذهبی زیر نظر 303 مربی مجرب و آموزش دیده در حال برگزاری است.


حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: آزمون پایانی مرحله چهارم از اوایل اسفند ماه سال جاری آغاز و این آزمون به دو صورت شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد که آزمون شفاهی این طرح از اول اسفند ماه تا 12 اسفند ماه و آزمون کتبی در روز13 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان بیان کرد: کسانی که بتوانند 70 درصد نمرات مجموع آزمون شفاهی و کتبی را کسب نمایند موفق به دریافت گواهی نامه آموزشی کلاس های این طرح خواهند شد.


وی ابراز کرد: تا کنون با برگزاری چهار دوره متوالی این طرح در کرمان بیش از 43 هزار نفر شرکت کننده نسبت به حفظ و آموزش کلام وحی در کلاس های این طرح حضور داشته اند.


حجت الاسلام فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به نقش تلاوت قرآن در زندگی پرداخت و خاطرنشان کرد: قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی نیست، و قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.


این مسؤول یادآور شد: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد، چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه ‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.


وی اضافه کرد: زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت./9709/302/ب3

ارسال نظرات