۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۵۴۰
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها:

جریانی با الگو قراردادن برجام در پی عادی سازی روابط ایران و آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این که جریانی با الگو قراردادن برجام در پی عادی سازی روابط ایران و آمریکا است، گفت: اشتباه است اگر فکر کنیم با لبخند زدن به مستکبران، آن ها با ما کنار می آیند و از دشمنی با ما حیا می کنند.
حجت الاسلام محمديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عصر امروز در مراسم اختتامیه نشست سراسری دفتر تحکیم وحدت که با شعار «نظارت استصوابی، بصیرت ملی و مجلس انقلابی» در هتل خورشید تابان برگزار شد، گفت: لازم است جوانان خود وقایع انقلاب اسلامی و نحوه شکل گیری آن را مرور کنند زیرا تحلیل هایی که امروز از انقلاب ارائه می شود غیر جامع، ناقص و گاها مغرضانه است.

 

وی با بیان این که آنچه از مجموعه های فاخر دانشجویی، انتظار می رود، ارائه تحلیل های صحیح و جامع از انقلاب اسلامی و عوامل پیدایش آن است، افزود: اگر تحلیل ها درست نباشد شبهات مؤثر واقع می شوند.


حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: این شبهات یا از سوی عده ای که از همان ابتدا مخالف انقلاب اسلامی و مدافع نظام سلطه بودند، القا می شود؛ به گونه ای که دوران سلطنت را دورانی طلایی معرفی می کنند گویا انقلاب، کشور را به خرابه تبدیل کرده است یا از سوی عده ای که جزو انقلابیون بوده اند اما امروز به دلیل خستگی یا فریفته مطامع دنیا شدن، پیشمان هستند.

 

هرچه می گذرد تأثیرگذاری اصحاب قدرت، ثروت و رسانه در انتخابات بیشتر می شود
رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گفت: انتخابات و مردم سالاری دینی از ثمرات نظام جمهوری اسلامی است و تا پیش از آن هیچ گاه انتخابات واقعی در کشور وجود نداشت.


وی اضافه کرد: با این وجود هر چه جلوتر می رویم، آسیب هایی انتخابات ما را تهدید می کند و اصحاب قدرت، ثروت و رسانه تأثیر بیشتری در انتخابات می گذارند که این یک زنگ خطر است.

 

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که در شأن انقلاب اسلامی نیست که موفقیت یک کاندیدا، بدون توجه به توان علمی و عملی اش، بسته به میزان پول و ثروتش باشد، افزود: معلوم نیست برخی کاندیداها هزینه های تبلیغات میلیاردی خود را از کجا می آورند؛ این وضعیت تاکنون به هیچ وجه بررسی و شفاف سازی و هنوز قانون درستی در این زمینه تصویب نشده و مجموعه خاصی که نظارت کند وجود ندارد.


چرا انتخابات پیش رو سرنوشت ساز است؟/

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: این که این روزها به ویژه از بیگانگان بسیار می شنویم که انتخابات پیش رو در تاریخ جمهوری اسلامی سرنوشت ساز است، به دلیل اجرای برجام است.


وی تصریح کرد: یک جنبه برجام، مسأله هسته ای بود اما حاشیه های برجام از خود آن مهم تر است؛ عده ای می خواهند از برجام الگویی ارائه دهند که درباره سایر مسائل ایران و آمریکا از جمله مسائل منطقه هم پیاده و روابط ایران و آمریکا عادی سازی شود.


حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: طبق این الگو ما باید از پیگیری مسائل منطقه کنار نشسته و مشغول حل مسائل داخلی خود شویم و بگذاریم آمریکا از آن سوی دنیا بیاید مسائل منطقه را حل کند.


وی گفت: می خواهند ما را وادار کنند از مبارزه با نظام سلطه دست برداشته و بگوییم در این 37 سال اشتباه کرده ایم در حالی که انقلاب اسلامی طی 37 سال رویارویی با آمریکا دستاوردهای بسیاری کسب کرده و آمریکا نیز در بسیاری موارد مجبور به عقب نشینی شده و سنگرهایش را از دست داده است.


رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در 22 بهمن خواهیم دید که غالب مردم به نظام و آرمان های آن از جمله استکبارستیزی پایبند هستند و این جریان های غرب باور کوچک هستند اما چون رسانه دارند سروصدایشان زیاد است.


نفوذ ایران در منطقه، نفوذی معنوی و نقطه قدرت جمهوری اسلامی است/اشتباه است اگر فکر کنیم با لبخند زدن، مستکبران با ما کنار می آیند
حجت الاسلام محمدیان با بیان این که غرب و اروپا به دنبال قطع اثرگذاری ایران در منطقه است، افزود: نفوذ ایران در منطقه، نفوذی معنوی است و این نفوذ معنوی، نقطه قدرت جمهوری اسلامی محسوب می شود؛ وقتی ما را تنها درون مرزهای خود محصور کنند، طبیعی است که بهتر می توانند ما را کنترل و در مسائل داخلی کشور دخالت کنند.


وی تأکید کرد: اشتباه است اگر فکر کنیم با لبخند زدن به مستکبران، آن ها با ما کنار می آیند و از دشمنی با ما حیا می کنند؛ دشمن از تحریم در هر شرایطی ابایی ندارد و از استکبار و دشمنی خود دست بر نمی دارد بنابراین طبیعی است که ما هم برای حفظ آرمان ها، اهداف و منافع ملی خود مقابلشان بایستیم.


رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها یادآور شد: دلایل این ایستادگی نیز منطقی و قوی است که باید در دانشگاه ها برای نسل جوان تبین شود تا چشم بینای آموزش عالی و صدای رسای دفاع از آرمان های انقلاب باشند.


ضرورت تعمیق اطلاعات و غنیمت شمردن فرصت برای جوانان
حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند: «چنانچه جوانی از شیعه را ببینم که دنبال یادگیری نیست او را تنبیه خواهم کرد»، گفت: جوانان امروز نمی توانند سطحی نگر باشند و به حد اندکی از علوم و معارف بسنده کنند.


وی افزود: جوان شیعه علاقمند به دین و مکتب باید بیشترین تلاش را برای تقویت زیرساخت های اندیشه ای خود انجام دهد تا بتواند در میدان های مختلف وارد عرصه شود؛ به اطلاعات سطحی و عمومی بسنده نکنید؛ ما نیازمند اطلاعات ریشه ای هستیم تا در مقابل طوفان های تند از جا کنده نشویم.


رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، راز موفقیت شخصی و تشکیلاتی را داشتن نگاه راهبردی دانست و گفت: کسانی که چنین نگاهی ندارند گرفتار روزمرگی می شوند.


وی با اشاره به این که روح عبودیت این است که انسان تشخیص دهد مهم ترین کاری که باید انجام دهد، چیست؟، خطاب به جوانان تأکید کرد: نقاط ضعف و قوت خود و نیز فرصت ها و تهدیدهای بیرونی را بشناسید و با اولویت بندی آن ها برنامه ریزی صحیح داشته باشید.


حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: فرصت کم است؛ باید برای ابدیت آماده شویم؛ قدر فرصت های خود را بدانید و آن را به استراحت یا تفریح و امور سطحی و گذرا بیش از حد نگذرانید./930/202/ب1

ارسال نظرات