۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۵۲۰
استاد حوزه علمیه قم:

شورای رهبری با مبانی امام راحل در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع طلاب و نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح کردن شورای رهبری از سوی برخی افراد، گفت: کسانی که شورای رهبری را مطرح می کنند باید در عقل خود شک کنند چراکه این امر با مبانی امام خمینی تضاد دارد.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ملت بزرگ ایران دو آزمایش بزرگ در پیش دارد که با عنایت پروردگار از هر دو آزمایش سربلند پیروز بیرون خواهد آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی یادآور شد: امام خمینی به امداد غیبی خداوند و یاری مردم ایمان داشت و بر اساس همین باور بود که خداوند نصرت خود را شامل حال امام و امت کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم به تبعید 14 ساله امام خمینی اشاره کرد و ابراز داشت: امام در سراسر ایام تبعید لحظه ای ساکت ننشست و استراتژی خود را به مردم ارائه کرد و اهداف و راهبردهای خود را با مردم در میان گذاشت و این امری بود که هیچیک از رهبران کشورهای دنیا به چنین کاری مبادرت نمی کردند.

 

وی به وحدت و دوستی در میان مردم ایران در ایام پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: وقتی امام خمینی به کشور وارد شد آرامش دوستی در میان مردم و امام برقرار شد و این از عنایات پروردگار بود.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به شرایط منطقه، گفت: امروز در همه کشورهای منطقه اعم از سوریه، عراق، افغانستان و حتی در کشورهای مرتجع عربی شجره طیبه انقلاب گسترده شده است و این امر ثمره خون پاک شهدا در این مرز و بوم است.

 

وی با بیان اهمیت انتخابات پیش رو در کشور یاد آور شد: طبق اصل نوزده و چهارم قانون اساسی شورای گهبان توانسته است با نظرات استصوابی خود در همه دوره ها از ورود و نفوذ مزدوران نقاب دار در تصمیم گیری ها جلوگیری کند و اگر بصیرت این شورا نبود الان کشور در دست امریکا بود.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه شورای نگهبان را ناموس انقلاب اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: هجمه های به عمل آمده علیه شورای نگهبان برای تضعیف نظام است و این در حالی است که شورای نگهبان درباره هیچ کس پس گرا نبوده است البته کسانی که دم از انقلابی بودن می زنند نیز باید نسبت به قانون تمکین کنند.

 

وی با اشاره به ا همیت مجلس خبرگان در آینده کشور افزود: کسانی باید به مجلس خبرگان بروند که خدای ناکرده در مواقع لازم سکان هدایت جامعه را به مناسب ترین فرد بسپارند و این وظیفه بسیار مهمی است.

 

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: صندلی های مجلس شورای اسلامی بر خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی استوار است و کسی باید بر آن تکیه بزند که در مقابل آمریکا و غرب دست و پایش نلرزد و با جسارت و شهامت از حق ملت دفاع کند.

 

وی با اشاره به مطرح کردن شورای رهبری از سوی برخی افراد تأکید کرد: کسانی که شورای رهبری را مطرح می کنند باید در عدم نقصان عقل خود شک کنند چراکه این امر با مبانی امام خمینی تضاد دارد و باید هشیار بود که برخی با طرح مسائل حاشیه ای به دنبال نفوذ در مجلس خبرگان هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم در پایان به نقش احزاب و گروه ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: احزاب و گروه ها قبل از تصمیم درباره منافع خود می بایست به منافع مردم و نظام بیاندیشند و اجازه ندهند که منافع حزبی بر منافع مردم رجحان پیدا کند./979/302/ب1

ارسال نظرات