۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۳۱۳۴۶۲
آیت‎الله مظاهری:

اسلام فقر ندارد/ رشد انسان در بهشت بدون توقف است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر این که اسلام فقر ندارد، گفت: اگر مسلمانی وجود دارد نباید فقیر باشد و اگر هست تقصیر خود مسلمانان است، امام علی(ع) به دنبال این بود که از نظر خوراک و پوشاک و مسکن ازدواج همه را در رفاه قرار دهد.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم با اشاره به بخشهایی از نهجالبلاغه به برخی ویژگیهای امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: لذت امام علی(ع) در غذای خوردن نیست، معاویه است که از غذا لذت میبرد، اما لذت امام علی(ع) در این است که موقعی که دو سوم جهان زیر نظرش است و حکومت تشکیل داده است، در مقابل دوست و دشمن میفرمایند من شما را مستغنی و خودکفا کردم.

 

وی افزود: امام علی(ع) در نهجالبلاغه ادامه میدهند که من حتی برای شما آب آوردم که از نظر آب تصفیه شده در رفاه باشید، من شما را خودکفا کردم، از نظر خوراک و پوشاک و مسکن و ازدواج همه در رفاه هستید، این نظر حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که انسان اگر راه را پیدا کند، از امام علی(ع) متابعت میکند، خاطرنشان کرد: اگر ما راه امیرالمؤمنین(ع) را دنبال کنیم به دنبال تأمین راحتی دیگران خواهیم بود، اگر دیگران از نظر خوراک و پوشاک و مسکن در رفاه نباشند ما نیز ناراحت میشویم و زجر میکشیم و این که بتوانیم دختری را شوهر دهیم بالاترین لذت ما خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در دورانهای مختلف در 25 سال خانه نشینی و قبل از آن به اندازه 5 سال حکومتشان زجر نکشید، از دست این مردم گریه میکرد که چه بلایی سر اسلام عزیز میآوردند، او تلاش میکرد تا به مردم بگوید که من کاری کردم که شما همه در رفاه هستید، با این که در آن پنج سال سه جنگ به وجود آوردند.

 

حضرت آیتالله مظاهری با تأکید بر این که اسلام فقر ندارد، ادامه داد: اگر مسلمانی وجود دارد باید فقیر نباشد و اگر هست تقصیر خود مسلمانان است، امام علی(ع) به دنبال این بود که از نظر خوراک و پوشاک و مسکن ازدواج همه را در رفاه قرار دهد، این چنین شخصی جای گفتن آیه «فتبارک الله احسن الخالقین» را دارد.

 

وی اظهار کرد: در روز قیامت نیز امام علی(ع) با آن سعه وجودی میآیند و مهر ولایت را بر پیشانی عدهای میزنند و یک دسته از ملائکه با احترام خاصی ایشان را بدرقه میکنند و وارد حوض کوثر میشوند، ما برای خوراک و پوشاک و لذتهای زودگذر خلق نشدهایم، توقف برای ما ممنوع است./914/پ202/ج1

ارسال نظرات