۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۴۵۲
امام جمعه زرند:

بالاترین خدمت به اسلام بی نیاز ساختن کشور از بیگانگان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند گفت: بالاترین خدمت به اسلام و نظام اسلامی در دنیای امروز بی نیاز ساختن کشور از بیگانگان است و همه باید در این جهت فعالیت کنند.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به شرح فرازی دیگر از خطبه متقین پرداخت و اظهار کرد: شیطان همیشه در پی فریب انسان است و هیچگاه از کار خود دست بر نمی دارد و این انسان است که باید مراقبت کند و از وابستگی به دنیا پرهیز نماید و زمینه نفوذ شیطان را مهیا نسازد.


وی هر فراز از نهج البلاغه را یک درس بزرگ و مایه سعادت و خوشبختی انسان برشمرد و بیان کرد: اعمال و رفتار انسان های با تقوا به گونه ایست که شیطان و دنیا هرگز نمی تواند آنها را فریب دهد و چنین انسانی هرگز به دنیا دل نمی بندد.


امام جمعه زرند ادامه داد: دنیا همانند آب شوری است که هیچگاه انسان تشنه از نوشیدن آن سیراب نخواهد شد و دنیا باید زمینه ساز سعادت انسان باشد و اگر اعمال و افکار انسان در راستای سعادت او باشد و در جهت گذران زندگی و امرار معاش خود و خانواده و پیشرفت جامعه قدم بردارد به معنای دنیاگرایی انسان نیست و بسیار پسندیده است.


حجت الاسلام ابراهیمی ابراز کرد: شیطان همیشه در پی فریب انسان است و هیچگاه از کار خود دست بر نمی دارد و این انسان است که باید مراقبت کند و از وابستگی به دنیا پرهیز کند و زمینه نفوذ شیطان را مهیا نسازد.


وی با بیان این که هیچگاه به طور کلی نمی توان دنیا را مذمت کرد، یادآور شد: همین دنیاست که انسان باید در آن تلاش کند به دستورات اسلام عمل کند و با فعالیت خود زمینه رشد و شکوفایی جامعه و دین را فراهم سازد و بالاترین خدمت به اسلام و نظام اسلامی در دنیای امروز همین بی نیاز ساختن کشور از بیگانگان است و باید در این جهت اقدام شود.


امام جمعه زرند در بخش دیگری از سخنانش به شرح و تفسیر دیگر خطبه متقین نهج البلاغه پرداخت و افزود: امیرمومنان(ع) در این فراز به صبر و استقامت انسان های با تقوا در دنیا و راحتی بسیار بزرگ اخروی اشاره کرده است، که شهدا تمثال کامل این فراز هستند.


حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: ریشه همه خوبی ها صبر و استقامت است و انسان باید در همه مراحل زندگی خود صبر پیشه کند.


وی در باب فضیلت صبر و استقامت به آیه شریفه (سلام علیکم بما صبرتم) اشاره و اضافه کرد: در روز قیامت ملائکه بر انسان های با تقوا وارد می شوند و به واسطه صبر و استقامت بر آنها سلام و تحیت می فرستند.


امام جمعه زرند در پایان همچنین صبر را ریشه و زیر بنای تمام اعمال انسان های با تقوا دانست./9709/303/ب1

ارسال نظرات