۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۴۱۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

عطش معرفت همه انسان ها از برکه غدیر برطرف می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که همه اهل عالم تشنه معرفت است اما نمی‌دانند که برای رفع تشنگی خود باید به چه مسیری بروند، گفت: عطش عالمیان تنها از برکات برکه غدیر برطرف می‌شود و باید فرهنگ غدیر را به جهانیان معرفی کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسمی از سوی آیت الله صدیقی به عنوان رییس جدید بنیاد بین‌ المللی غدیر در استان قزوین منصوب و از زحمات آیت‌الله باریک‌بین تجلیل شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه این مراسم گفت: باید از همه بزرگان دین که تلاش کردند تا فضا به گونه‌ای رقم بخورد که امروز ما دغدغه غدیر و امرالمؤمنین(ع) را داشته باشیم تقدیر کنیم.

 

همه اهل عالم تشنه معرفت هستند

این کارشناس حوزوی در ادامه با بیان این‌که همه اهل عالم تشنه معرفت است اما نمی‌دانند که برای رفع تشنگی خود باید به چه مسیری بروند، ابراز کرد: عطش عالمیان تنها از برکات برکه غدیر برطرف می‌شود و باید فرهنگ غدیر را به جهانیان معرفی کنیم.

 

رییس بنیاد غدیر در استان قزوین عنوان کرد: هر جمله امیرالمؤمنین(ع) یک چشمه است و زمانی که به یکدیگر پیوند می‌خورند رودی بزرگ را تشکیل می‌دهند که نجات دهنده بشر است و نسخه دیگری به‌جز دین برای نجات بشر وجود ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید از تشریفات پرهیز نماییم و با جدیت کارهای مهمی را در راستای تقویت غدیر تعریف کنیم و آن‌ها را به پیش ببریم تا رضایت امیرالمؤمنین(ع) را فراهم کنیم.

 

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان این‌که امام علی(ع) پس از پیامبر(ص) اولین شخصیت عالم هستند عنوان کرد: از آن جایی که ایشان الگوی کاملی هستند، با اتصال به ایشان ایمان انسان‌ها کامل می‌شود.

 

آیت‌الله صدیقی در ادامه بیان کرد: امام علی(ع) یک فرد نیست، بلکه یک جریان است که باید دین را با محوریت آن که امام علی(ع) همه دین است به مردم معرفی کرد.

 

وی افزود: باید همواره در ترویج حقیقت دین تلاش کنیم و فعالیت‌هایمان تضمین کننده تقویت آیین توحیدی و ولایت امام علی(ع) باشد.

 

ولایت ‌فقیه یک قطره از دریای ولایت است

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر این‌که امام علی(ع) در دوره سازندگی حکومت دینی، الگوی تمام عیار است اظهار کرد: حکومت امام علی(ع) یک جریان است و ولایت ‌فقیه در عصر ما یک قطره از دریای ولایت ایشان است.

 

ولایت‌ فقیه جزء لاینفک اعتقادات کلامی ما است

این مسؤول با بیان این‌که ولایت ‌فقیه جزء لاینفک اعتقادات کلامی ما است یادآور شد: دین اسلام کامل‌ترین دین است و ولایت هم مانند دین اسلام دائمی و همیشگی است.

 

وی با بیان این‌که در مسئله عشق، تحلیل معنایی ندارد تصریح کرد: عشق امام علی (ع) در خون شیعیان قرار دارد و این عشق الهی اکتسابی نیست.

 

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار کرد: در عصر حاضر جهان در مخاطره است و امام علی (ع) و اهل‌بیت (ع) پناهگاه انسان ها هستند و برای نجات از خطرهای موجود باید به ایشان و اهل‌بیت تمسک جست.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که امام خمینی(ره) پرچم غدیر را که سال‌ها بر زمین بود، دوباره برافراشت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از امام (ره) این پرچم را با اقتدار برافراشته نگهداشته‌اند و باید قدر این شرایط را بدانیم.

 

امروز جهان نیازمند منش علوی در همه ابعاد زندگی است  

وی با تأکید بر موضوع امروز جهان نیازمند منش علوی در همه ابعاد زندگی است، افزود: باید کارهای فرهنگی متوجه نوجوانان و جوانان باشد و در این امر آموزش و پرورش نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد.

 

حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد بین‌ المللی غدیر اظهار کرد: انشاءالله با تلاش فراگیرتر بتوانیم جایگاه واقعی صاحب غدیر و تبیین فلسفه غدیر را در استان داشته باشیم.

 

انقلاب اسلامی مصداق بارز غدیر است

وی در ادامه عنوان کرد: طبق فرموده رهبری، انقلاب اسلامی مصداق بارز غدیر است و غدیر می‌تواند نجات دهنده دنیا باشد و راه سعادت و تعالی را در مسیر انسان قرار دهد.

 

مدیرعامل بنیاد غدیر با بیان این‌که رهبری فرموده‌اند اگر مردم ما غدیر را دریابند راه را گم نخواهند کرد خاطرنشان کرد: اگر به خوبی فرهنگ غدیر را دریابیم و آن را در جامعه تبیین نماییم هیچ‌گاه زیر سلطه استکبار نخواهیم رفت.

 

ظریف منش در ادامه بیان کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای نیست که تشکل و ساختمان‌ها وسیع و کارکنان زیادی در این بنیاد مشغول به فعالیت شوند و هدف این است که بتوانیم از ظرفیت دستگاه‌ها و مشارکت مردم در این زمینه استفاده نماییم.

 

این مسؤول در پایان گفت: با توجه به این‌که استان قزوین دارای خوشنویسان توانمندی است، در زمینه کتابت خطبه غدیر می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند./955/202/ب3

ارسال نظرات