۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۱۳۳۸۳
آیت‌الله مکارم شیرازی در گفت وگو با رسا:

همه ظرفیت ها برای مبارزه با اندیشه تکفیر بسیج شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار بهره گیری از تمام ابزارها و ظرفیت ها برای مبارزه با اندیشه تکفیر شد و از تمامی علما و اندیشمندان جهان اسلام خواست با هم بنشینند و با وحدت کلمه به مبارزه با این تفکر صهیونیستی برخیزند.
آيت الله مکارم شيرازي

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه برگزاری دومین کنگره خطر جریان‌های افراطی و تکفیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پیشنهادی که در این اجلاسیه مبنی بر لزوم ایجاد شبکه بین المللی برای مقابله با این نوع جریان ها، مطرح کرد، مبارزه با جریان‌های تکفیری از طریق رسانه‌های بین‌المللی را بسیار مهم ارزیابی کرد.

 

وی درباره کیفیت انجام این کار نیز گفت: مبارزه های فرهنگی می‌تواند در درجه اول شبکه های تلویزیونی باشد که در تمام دنیا پخش می‌شوند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با تأکید بر این‌که برای مقابله با تفکر و اندیشه تکفیر باید از رسانه‌های مکتوب نیز استفاده کرد، ابراز داشت: همچنین باید کتاب‌هایی در زمینه‌های مختلف مبارزه با تکفیر نوشته و در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود و مورد توجه قرار گیرد.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری این‌چنین کنگره‌هایی را بسیار مفید دانست ‌و اظهار داشت: این کنگره در سطح بین‌المللی بازتاب گسترد‌ای دارد چرا که این کنگره سبب سوزاندن تفکر تکفیر می‌شود.

  

این مرجع تقلید تقریب مذاهب و گفت‌وگو بین علما در این زمینه را بسیار مورد اهمیت دانست و با تاکید بر بسیج تمام ظرفیت ها و ابزارها برای مبارزه و مقابله با اندیشه تکفیر، تصریح کرد: علما و اندیشمندان جهان اسلام باید با هم بنشینند و با وحدت کلمه به مصاف مبارزه با این تفکر صهیونیستی بروند./922/ت301/ج

ارسال نظرات