۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۱۳۳۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان در موضع‌گیری‌های خود قانون و تقوای سیاسی را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اظهارات برخی مدیران استانی در زمینه روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پیش رو، گفت: مسؤولان باید در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های خود بیش از این قانون و تقوای سیاسی را رعایت کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، بعد ازظهر امروز در نشست شورای اداری استان، با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر رعایت تقوای سیاسی به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه این روزها بی تقوایی، قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی‌های متعددی دیده و شنیده می‌شود، افزود: در حالی که روح نظام قانون بوده و همه ما باید با پذیرش نهادهای قانونی کشور، به تمامی فصول قانون اساسی پایبند باشیم اما برخی مسؤولان در اظهارنظرهای خود قانون و تقوای سیاسی را رعایت نمی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که به اظهارنظرهای اخیر برخی مسؤولان استانی در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس اشاره داشت، اظهار کرد: قانون‌مندی با تقوای سیاسی معادل بوده و در حالی که این روزها برخی افراد نهادهای قانونی نظام را زیر سؤال می‌برند از مسؤولان انتظار هوشیاری و مراقبت بیشتری می رود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی به این مسؤولان و مدیران تذکر داد که مراقب تاختن به قانون و نهادهای قانونی نظام باشند چرا که قانون ناموس نظام بوده و ارزش و حریم ویژه ای دارد.

 

وی با تأکید براینکه قانون‌شناسی، قانون‌باوری، قانون‌گرایی و قانون‌پذیری عملی نیاز همیشگی کشور است، خاطرنشان کرد: قانون همواره خوب بوده و پایبندی به قانون تفسیربردار نیست به همین دلیل می بایست به جای تاختن به نهادهای قانونی کشور در زمینه بررسی صلاحیت داوطلبان دو انتخابات پیش رو، با قدر دانستن فضای مناسبی که انقلاب و نظام اسلامی ایجاد کرده، زمینه را برای مشارکت حداکثری و تحقق حماسه سیاسی در هفتم اسفندماه امسال فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برگزاری انتخابات نوعی تنفس سیاسی برای مردم است، تصریح کرد: از طریق انتخابات، مردم افراد مؤفق در مدیریت و فعالیت را تأیید کرده و کسانی که کارنامه قابل قبولی نداشتند را رد کرده و تغییر می دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی بوده و انتخابات یکی از مؤلفه‌های آن محسوب می شود از این رو با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، روند تثبیت، تحکیم و افزایش قدرت نظام اسلامی بهتر و سریع‌تر خواهد شد.

 

به گفته وی نظام مردم‌سالار و دینی، امانت امام خمینی(ره) در دستان مردم و مسؤولان بوده و اگر طبق نقشه راه ترسیمی از سوی امام راحل حرکت کنیم بدون شک آینده‌ای درخشان در انتظار همه ما خواهد بود.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی را قله عبودیت و بندگی و اوج مبارزه با طاغوت‌های جهانی دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ما امروز دوران کودکی را پشت سر گذاشته و بالغ و رشید شده ایم به گونه ای که می توانیم دست دیگران را نیز برای حرکت در مسیر انسانی بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این مدت مردم هیچ گاه در مسیر رشد و تعالی انقلاب و نظام اسلامی کوتاهی نکرده اند، تصریح کرد: در این میان باید مسؤولان نیز با رصد شرایط، راه خود را یافته و از خیل عظیم مردم عقب نمانند./9314/202/ب2

ارسال نظرات