۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۳۳۰۴
دادستان کل کشور:

دادستان ها خواستار ورود جدی مسؤولان به حوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها شوند

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور بر اهتمام ویژه دادستان های کشور در امر پیشگیری جرائم از سال آینده تاکید کرد و گفت: دادستان ها باید خواستار ورود جدی مسؤولان به حوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها شوند.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در دوازدهمین اجلاس دادستان های کل کشور در بندرعباس، گفت: هر ساله بخشی از درآمدهای دولت از راه مقابله با ورود کالای قاچاق تأمین می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، افزود: در راستای تحقق این امر در جامعه، نیازمند برنامه‌ریزی با هدف ریشه‌کنی کالای قاچاق به کشور هستیم.

 

دادستان کل کشور بیان کرد: دستگاه قضا و دادستان های کشور در صف اول مبارزه با آسیب های اجتماعی و اقتصادی جامعه باید در راستای پیشگیری و کاهش آسیب ها در جامعه از مسؤولان و دست اندرکاران استانی مطالبه گر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: تا زمانی که قوانین مربوط به پولشویی در سیستم بانکی ما با جدیت اجرایی نشود و گردش مالی شعبات بانکی ما از بعد نظارتی مورد بررسی قرار نگیرد مبارزه با قاچاق تحقق نمی یابد.

 

وی همچنین با تاکید بر تشریح وظایف دستگاه‌های زیربط، تصریح کرد: نظارت و پایش می‌تواند به عنوان ارکان اصلی پیشگیری از جرائم کشور از سوی دستگاه‌ها با جدیت دنبال شود.

 

دادستان کل کشور از کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات در دست بررسی این دستگاه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: باید با در نظر گرفتن تمامی ابعاد موضوع  و بررسی آن با کمک علمای حوزه علمیه، کلمات حقوقی و قضایی از دیدگاه اسلام و قانون مورد بازنگری قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه نظام سازی اسلامی بر چهار اصل قرار گرفته است، افزود: اصل اساسی ولایت مطلقه فقیه یکی از مهم ترین اصول نظام سازی اسلامی است که ساختار قانون اساسی بر همین اصل است.

 

دادستان کل کشور در ادامه فقر، بیکاری، تکدی گری، حاشیه نشینی شهرها و مشکلات ولگردی را از تبعات آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و تصریح کرد: قاچاق کالا، مواد مخدر و اعتیاد نیز تبعات آسیب های اقتصادی است، بنابراین مسؤولان کشوری باید نسبت به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی نگاه جدی تری داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر اهتمام ویژه دادستان های کشور در امر پیشگیری جرائم از سال آینده تاکید کرد و گفت: دادستان ها باید خواستار ورود جدی مسؤولان به حوزه پیشگیری و کاهش آسیب ها شوند.

 

وی ادامه داد: از بین بردن آسیب های اجتماعی نیازمند سه اصل جزمیت علمی، عزم عملی و دوراندیشی مسؤولان کشوری است./851/202/ب1

ارسال نظرات