۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۳۱۳۲۳۷
مدیر حوزه های علمیه استان همدان:

مجلس شورای اسلامی و خبرگان نباید مکانی برای حامیان فتنه باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو، گفت: کسانی باید در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان حضور داشته باشند که فتنه و فتنه گران و سران فتنه را علنی قبول نداشته و از آن‌ها تبری جسته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني مدير حوزه علميه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان شب گذشته در مسجد حضرت اباالفضل(ع) خیابان شهید سردار حسین همدانی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز داشت: دهه فجر زمانی است که امام خمینی(ره) پس از 14 سال تبعید به منظور تشکیل حکومت اسلامی وارد کشور شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین» خاطر نشان کرد: با حضور امام خمینی در کشور وعده الهی درباره مستضعفین محقق شد و خداوند از قشر مرجعیت برای مردم رهبر و پیشوایی قرار داد و این در حالی بود که ایشان بدون هیچ لشکر و نیروی نظامی و بدون هیچ گونه تحصیلات اکادمیک درباره سیاست روز به رهبری پرداختند و این یکی از الطاف الهی بود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام خمینی با اتکا به نیروی ایمان به خدا و بهره گیری از مکتب امام صادق و امام باقر توانست سلسله 2500 ساله طاغوت را در هم بشکند و البته باید در نظر داشت که ایشان ابتدا از ترکیه به عراق و از آنجا به به کویت و از آنجا به فرانسه تبعید شدند و در این مدت 14 سال متحمل رنج های فراوانی گردیدند.

 

وی با اشاره به رمز موفقیت امام خمینی در ایجاد حکومت اسلامی یادآور شد: توکل به خدا و همراهی مردم دو بال پر قدرت امام در ایجاد حکومت اسلامی بود و این بیعت با ولایت پا بر جا است و مردم همانگونه که از ابتدای انقلاب و در جنگ تحمیلی از نظام اسلامی و ولایت حمایت و پشتیبانی کرده اند باید همانگونه در همه انتخابات شرکت حداکثری داشته باشند چراکه چشم دوست و دشمن به این انتخابات پیش رو است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی امنیت و آسایش امروز مردم را رمرهون حضور مردم در صحنه دانست و گفت: اگر مردم در آسایش و روفاه و امنیت به سر می برند دلیل بر حضور آنها در صحنه است و باید این روش تا ظهور امام عصر(عج) ادامه پیدا کند.

 

وی در ادامه با اشاره به واردات بی رویه برخی اجناس در کشور خاطر نشان کرد: دولت می بایست مشکلات مردم اعم از معیشت و بیکاری را بهتر از اینها حل می کرد ولی با واردات بی رویه برخی محصولات که مشابه آنها در داخل تولید می شود کمر تولید کننده داخلی و کشاورزان شکسته شد و این از اشتباهات دولت مردان ما است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان در ادامه گفت: مجلس و دولتمردان باید برای رفع مشکلات مردم شب و روز نداشته باشند و مجلس باید مجریان و عاملان این مسأله را توبیخ کند اما متأسفانه خود محوری برخی از افراد مانع به ثمر رسیدن نتیجه در جامعه می شود.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این موضوع که بیعت با امام که همان بیعت با پپامبر(ص) است، گفت: امروز ولی فقیه زمان امام خامنه ای است و بیعت با ایشان به منزله بیعت با پیامبر است و تجدید بیعت با ایشان حضور پر شور در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتن تقوا و دغدغه نظام اسلامی و انقلاب را معیار های مهم برای نمایندگان مجلس دانست و گفت: بقای حکومت به بقای قوای سه گانه است و اگر بخواهیم نظام اسلامی پا بر جا بماند باید مجلس ارزش مداری داشته باشیم چرا که مجلس است که باید دولت و وزرا را در برخی رفتارهای بی منطق و بی مطالعه مورد بازخواست قرار دهد.

 

وی در پایان فتنه 88 را امتحانی برای عیار سنجی افراد در جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: کسانی باید در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان حضور داشته باشند که فتنه و فتنه گران و سران فتنه را علنی قبول نداشته و از آن تبری جسته باشند./979/202/ب1

ارسال نظرات