۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۳۲۰۸
آلیا:

دولت قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نمی کند/ متاسفیم که دولتمردان ما ترکیه را الگوی خود می دانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، از این که دولتمردان ترکیه را الگوی خود در مقوله حجاب عنوان می کنند، ابراز تاسف کرد.
فاطمه آليا رييس كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در همایش «امام خمینی، تحولات جهانی» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ماه بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان این که امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بود، افزود: مختصاتی که امام برای انقلاب قائل بود مسأله هویت انسان و هویت اسلام و هویت زن در اسلام بود و در هویت اسلام ایشان در ابتدا به اسلام سکولار و متحجر پرداخت و هر دو را نقد و نفی کرد و هر دو اکنون هم در دنیای اسلام وجود دارد و شاهد آن در جای جای دنیا هستیم.


آلیا نماد اسلام سکولار را شیعه انگلیسی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام متججر هم که نماد آن را در داعش و تکفیر می بینیم، به اسلام ضربه زده است و حضرت امام به همه اینها توجه داشتند و بر مؤلفه های انقلابی گری تأکید کردند.


وی یکی از محورهایی که ما مدیون امام هستیم را پرداختن به ویژگی‌های زن انقلابی دانست و یادآور شد: امام وقتی از فرانسه به ایران آمدند ما در مؤسسه دخترانه دماوند درس می خواندیم که آمریکایی ها آن را به قصد نفوذ در فرهنگ ایران به تأسیس کرده بودند و همسران ژنرالهای آمریکایی از روسای این دانشگاه بودند و از این طریق جنگ نرم را با فرهنگ اسلامی و ایرانی شروع کرده بودند.


نماینده مردم تهران در مجلس ابراز داشت: امام خمینی(ره) در همان روزهای آغازین انقلاب فرمودند کار اصلی زنان تربیت فرزند است که برخی در داخل در مقابل این موضع گرفتند و تحت عنوان فمینیسم و حمایت از حقوق زنان به مبارزه با این تفکر پرداختند و خانواده را مورد تهاجم قرار دادند.


وی با بیان این که یکی از موضوعات مهم در این زمینه سبک زندگی اسلامی است که امروزه مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، افزود: ما باید موضوع سبک زندگی اسلامی را جدی بگیریم و خانواده محوری را دنبال کنیم زیرا رسالت و وظیفه زنان در هر شأنی که هستند حفظ خانواده است و تمام قوانین ما باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد.


وی یک راه ضربه زدن به خانواده را کشاندن بی تناسب و بی هدف زنان از خانواده‌ها به جامعه دانست تا نتوانند در خانه به فعالیتهای اصلی خود بپردازند و خاطرنشان کرد: اگر چه که در برخی امور زنان باید در جامعه شرکت داشته باشند و برخی عرصه‌ها مختص زنان است ولی اولویت اصلی باید خانه داری و تربیت فرزند باشد.


وی در ادامه توجه به آرستگی را ویژگی جوانی دانست و یادآور شد: امروزه دشمن به داخل کشور نفوذ کرده است و در دانشگاههای خود ما هم برخی استادان به مخالفت با اسلام می پردازند که در اینجا وظیفه ما این است که در تبلیغهای خود این موضوع را تبیین کنیم و مردم و زنان را از تهاجم فرهنگی و حفظ ارزشها آگاه کنیم.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکایی ها در الجزایر این نقشه نفوذ را دنبال کردند، ابراز داشت: برای ایجاد تغییر آنها به دنبال تسخیر زنان در جامعه هستند و با ادبیات اسلامی تغییر را از زنان شروع می کنند تا زنان به جای این که به تربیت فرزندان و اداره خانواده بپردازند به تجملات و آرایش بپردازند.

 

وی با بیان این که کار اصلی نمایندگان مجلس قانون گذاری و ریل گذاری است، افزود: ما در مجلس قانون امر به معروف و نهی از منکر را تصویب کردیم ولی متأسفانه دولت اجرا نمی‌کند و برای ما مثال ترکیه را می‌زنند که در ترکیه حجاب چگونه است؛ این باعث تأسف است که دولتمردان ما ترکیه را برای ما الگو بدانند.


آلیا با اشاره به این که قوانین مجلس در بحث زنان در جهت حفظ بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال بیمه زنان خانه دار هستیم و مرخصی 9 ماهه برای زایمان و شیر دهی زنان شاغل را دنبال می کنیم و لایحه کاهش ساعات اداری زنان با شرایط خاص را داریم.


وی با بیان این که در اسلام بحث اقتصاد فرهنگ مطرح است و باید برای کارهای فرهنگی از جمله خانه داری برای زنان حقوق در نظر گرفت، یادآور شد: اگر زنان در جامعه خانه دار باشند و آقایان به کار در خاج خانه بپردازند برگشت و فایده این کار به زنان است و قوانین ما به برکت نظام اسلامی در چارچوب اسلام است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز تصمیم گیری است و برجام را هم ما با همین نگاه روزنه نفوذ می‌دانیم و راهکار ما برای حل مشکلات اقتصادی استفاده از اقتصاد مقاومتی است.


وی با بیان این که باید برای حل مسأله حجاب اول به فرهنگ سازی بپردازیم اظهار داشت: در کشورهای خارجی هم لباسی را برای زنان به عنوان لباس یونیفرم در نظر گرفته‌اند و حتی آقایان هم باید پوشش خاصی داشته باشند و این که هیچ قانونی نباشد و در پوشش آزادی کامل داشته باشند در هیچ کجای دنیا وجود ندارد؛ ما باید در تربیت به فرزندان خود قانون پذیری را یاد بدهیم و فرهنگ قانون پذیری را جا بیندازیم تا فرزندان ما هر کجا که باشند به قانون احترام بگذارند./843/پ202/ج

ارسال نظرات