۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۹۳۷
در سازمان دارالقرآن الکریم تهران؛

نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن کریم از ۱۰ بهمن‌ماه با بهره‌گیری از بهترین اساتید حوزه حفظ در سازمان دارالقرآن الکریم تهران برگزار می‌شود.
دالقران کريم

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، اکبر خاکساری‌هرندی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم با اشاره به برپایی نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن و زمان برگزاری این دوره، اظهار کرد: اولین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن با حضور 40 نفر از آقایان از 10 بهمن‌ماه در محل سازمان دارالقرآن الکریم و با بهره‌گیری از بهترین اساتید حوزه حفظ برگزار می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم مشارکت در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب است و به منظور جلوگیری از کارهای موازی و ورود به اموراتی که از سوی برخی از نهادها و مؤسسات قرآنی اجرای آن مقدور نبود، این نباید به منظور شناسایی راه‌کارهای مناسب در ترویج حفظ قرآن کریم در بدو امر، نشست تخصصی را با اساتید و چهره‌های برتر حوزه‌ قرآن و به طور مشخص حفظ قرآن برگزار کرده است.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم ادامه داد: در نتیجه‌گیری کلی این نشست‌ها به نظر رسید که تسریع در ارتقای سطح کمی وکیفی حفظ در سطح کشور، تأمین مربیان و معلمان حفظ و استفاده از تمام ظرفیت مؤسسات و نهادهای قرآنی اعم از دولتی و مردمی است.

 

خاکساری‌هرندی بیان کرد: بنابراین در یکی از اهداف راهبردی به نظر رسید که ابتدا باید نسبت به تربیت مدرس حفظ قرآن اقدام کرد و در این راستا پس از ساعت‌ها نشست علمی و تخصصی با اسایتد و کارشناسان طرح تربیت مدرس حفظ قرآن تدوین و به تصویب اعضا رسید.

 

وی اظهار کرد: پس از تصویب طرح و ساز و کارهایی که در آن تبیین شده به منظور برگزاری این دوره و استفاده از امکانات یکی از نهادهای قرآنی طی نشستی که با مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم انجام شد و استقبال وی از مشارکت در برپایی این دوره، تفاهم‌نامه‌ای با این نهاد تنظیم شد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم عنوان کرد: سپس به منظور شناسایی افراد توانمند و حافظان کل قرآن، مراتب به استان‌ها اعلام شد و در حال حاضر حدود 80 نفر از بهترین چهره‌های قرآنیو برابر سهمیه در استان در دو بخش بانوان و آقایان با کمک مسولان استان‌ها انتخاب شدند.

 

وی تصریح کرد: این دوره طی دو هفته شامل یک هفته مقدماتی و یک هفته مهارتی و تکمیلی برگزار می‌شود و فراگیرانی که حد نصاب را دریافت کردند گواهینامه تربیت مدرس حفظ اعطا خواهد شد و در نیمه دوم فروردین‌ماه 95 نیز با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، این دوره ویژه بانوان اجرا می‌شود.

 

خاکساری‌هرندی در پایان از تمامی مسئولان قرآنی و نهادها و تشکل‌های مربوطه به‌ویژه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد، آموزش و پرورش دستگاه‌های نظامی و فرهنگی خواستار شد: از ظرفیت این افراد که براساس سهمیه مشخص شده برای هر استان حداقل دو یا سه نفر مدرس با ویژگی مطلوب تربیت شده، در راستای پرورش مربیان و معلمان حفظ که به طور قطع در استانداردسازی آموزش‌ها و تربیت حافظان قرآن مؤثر است، به نحو مطلوب بهره‌برداری کنند.

 

یادآور می‌شود، مسئولان قرآنی و نهادهای مرتبطه می‌توانند پیشنهادشان را به معاونت آموزش بنیاد خاتم‌الاوصیا(ع) اعلام کنند تا در دوره‌های بعد مد نظر قرار گیرد.

 

شایان ذکر است، نخستین دوره تربیت مدرس حفظ قرآن از 10 بهمن‌ماه به مدت دو هفته با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و حمایت کارگروه قرآن بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) و هیئت امنای بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم برگزار خواهد شد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تلیغات اسلامی

ارسال نظرات