۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۷۰۷
استاد حوزه علمیه قم:

فراگیری دانش و کسب معارف در عالم برزخ ادامه دارد

خبرگزار رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عده زیادی از مردم فکر می‌کنند که در بزرخ انسان تنها درگیر اعمال خود بوده و در آن عالم از یادگیری، کسب دانش و زندگی خبری نیست، گفت: پاک شدن از گناهان تنها بخشی از زندگی برزخی است و در عالم بزخ مانند این عالم زندگی خانوادگی و فراگیری دانش ادامه دارد.
عالم برزخ و قبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریابادی بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مرگ وسیله‌ای برای تولد انسان از این دنیا به دنیای برزخ است، گفت: همانطور که هنگام به دنیا آمدن یک نوزاد باید این نوزاد درد ناشی از زایمان و خارج شدن از رحم مادر را تحمل کند در مورد عالم برزخ هم که عالمی به مراتب سهمگین تر از این دنیا است تولد که همان مرگ است برای بعضی از انسان‌ها به جز مؤمنان با درد همراه است.

 

وی افزود: رسیدگی به اعمال و تحمل عذاب برای پاک شدن از گناه تنها بخشی از کیفیت زندگی برزخی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعضا و جوارح انسان هنگام تولد پاک و پاکیزه به او تحویل داده شده است، تصریح کرد: به همین علت اگر انسان در طول زندگی این اعضا را به گناه آلوده کند ناچار است با تحمل عذاب زمینه پاک شدن این جوارح را فراهم کند.

 

خانم دریابادی با اشاره به اینکه در عالم برزخ انسان‌هایی که به دنبال یادگیری یک صراط مستقیم بوده‌اند یادگیری آن‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با مرگ یادگیری انسان چه مؤمن و چه کافِر تمام نمی‌شود بلکه در عالم برزخ هم با استناد به آیات قرآن کلاس‌های درسی توسط ائمه و اولیاء الله برای انسان‌ها برپا است که با حضور در این کلاس‌ها بر کمالات مؤمن افزوده می شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: البته توجه به این نکته لازم و ضروری است که منازل قبر انسان بیش از 50 منزل است و تنها چیزی که می‌تواند انسان را از این منازل به سلامت همراهی کند تقوا و عمل صالح است که مانند اسبی راهور مسیر انجام دهنده خود را نزدیک و آسان می کند.

 

خانم دریابادی یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم که رذایل اخلاقی و حسنات در عالم برزخ تجسم روحی پیدا می‌کنند و آنچه موجب عذاب انسان یا خشنودی او می‌شود همین اعمال هستند./968/پ202/ی

ارسال نظرات