۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۲۶۸۵
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

امکان رد صلاحیت تا روز برگزاری انتخابات وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ شبستری گفت: امکان رد صلاحیت افراد حتی تا روز برگزاری انتخابات وجود دارد و کاندیداها باید دقت کرده و اقدامات خلاف قانون انجام ندهند.
سعيد شبستري، رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه ستاد انتخابات استان با تأکید بر تلاش فرمانداران و سایر مسؤولان برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات هفتم اسفند، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم موجب افزایش اقتدار و تقویت پایه های مستحکم نظام خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که شرکت در انتخابات، پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب و نظام است، خاطرنشان کرد: پایبندی به اصول اخلاقی، نظام و رهبری، تبعیت از اندیشه‌های امام خمینی(ره)، رهنمودهای رهبری، پایبندی به قانون و حفظ وحدت با وجود تفکرات مختلف در داخل نظام باید مد نظر همه گروه‌ها، تشکل های سیاسی و  افراد حاضر در انتخابات باشد.

 


رییس ستاد انتخابات استان با تاکید بر لزوم قانونگرایی به صورت واقعی و در عمل، اظهارکرد: پایبندی به قانون و به ویژه قانون اساسی برای ما ملاک است و همه باید تلاش کنیم تا علی رغم وجود تفکرات سیاسی مختلف، وحدت و همدلی را بین تمامی گروه ها حفظ کنیم تا انتخابات امسال، منشأ وفاق و همدلی باشد.

 


شبستری با اشاره به این‌که تخریب نامزدها از سوی یکدیگر امری غیرعاقلانه و غیرشرعی است، تصریح کرد: گروه های سیاسی باید از افراط و تفریط پرهیز کنند مردم در 24 خرداد ماه سال 92، به افراط و تفریط نه گفته و به اعتدال، تدبیر، آرامش و احترام به قانون رای داده و بله گفتند.

 


وی با بیان این‌که امکان رد وجود دارد و کاندیداها باید دقت کرده و اقدامات خلاف قانون انجام ندهند، تصریح کرد: از تمامی تشکل ها و صلاحیت افراد حتی تا روز برگزاری انتخابات  گروه های سیاسی انتظار داریم مردم را به حضور حداکثری در انتخابات، تشویق و ترغیب کنند، رسانه‌ها نیز برای افزایش آگاهی مردم در راستای انتخاب اصلح کمک کنند. 

 


رییس ستاد انتخابات استان با انتقاد از اقدام یکی از خبرگزاری ها در انتشار اسامی نامزدهای تأیید و رد صلاحیت شده در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: منشأ انتشار این لیست باید شناسایی شده و برخورد اطلاعاتی و قضایی شود، ضمن این‌که تا امروز 4 مورد تخلف به دستگاه قضایی معرفی شده است.

 


وی با اشاره به این‌که برای برخی افراد نیز تذکرهای شفاهی و کتبی و حتی درج در پرونده نیز لحاظ شده است، خاطرنشان کرد:  623 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان ثبت نام کردند که طبق آخرین آمار، 358 نفر از آنان تایید صلاحیت شده اند. 

 


گفتنی است، اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شد 27 بهمن از سوی وزارت کشور به تمامی حوزه های انتخابیه اعلام می شود و روز 28 بهمن نیز این اسامی از سوی تمامی فرمانداری ها در حوزه های انتخابیه منتشر می شود. 29 بهمن تا 5 اسفند نیز مهلت قانونی نامزدها برای تبلیغات است./935/202/ب1

ارسال نظرات