۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۱۲۶۳۰
در دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛

پایان‌نامه «بررسی جامعه شناختی فقه حکومتی از مشروطه تا انقلاب اسلامی» دفاع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جلسه دفاعیه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی جامعه شناختی فقه حکومتی از مشروطه تا انقلاب اسلامی» سه شنبه 6 بهمن ماه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می شود.
پايان نامه
علیرضا استادیان پژوهشگر حوزه علمیه و دانش پژوه دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: جلسه دفاعیه پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با عنوان «بررسی جامعه شناختی فقه حکومتی از مشروطه تا انقلاب اسلامی» در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می شود.
 
وی افزود: این جلسه با هدف شناخت تغییرات و تحولات فقه حکومتی و فهم دلایل برون نهاد و درون نهاد تطورات در حوزه فقه حکومتی است که با حضور استادان و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی روز سه‌شنبه، 6 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
 
استادیان، پژوهشگر این رساله علمی در این باره اظهار داشت: فقه حکومتی به معنای نرم افزار تمدنی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد توجه امام خمینی و مقام معظم رهبری بوده و در طول سال های اخیر، حرکت های خوبی در این مسیر شاهد بوده ایم.
 
وی اظهار داشت: گذر از فقه فردی، فرعی مساله محور است به سوی فقه اجتماعی که بتواند در معادلات کلان اجتماعی و با نگاه حاکمیتی نقش موثر ایفاء کند و از ضروریاتی است که مسیر رو به جلوی نظام مقدس اسلامی آن را اقتضاء می کند؛ اما آنچه مهم است اینکه ما تحولات این دانش را در بستر جامعه شناختی بررسی کنیم و ببینیم چه عواملی به رشد این دانش کمک کرده و جه موانعی سد راه شده است.
 
این پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان اینکه موضوع رساله «بررسی جامعه شناختی فقه حکومتی از مشروطه تا انقلاب اسلامی» نگاهی بین رشته ای میان فقه و علوم اجتماعی است، از توصیف وضعیت موجود فقه حکومتی در حوزه علمیه قم عصر انقلاب اسلامی، بررسی عوامل و موانع رشد و راهکار پژوهی در این پایان نامه خبر داد.
 
براساس این گزارش، نویسنده این پایان نامه از دانش پژوهان دانشگاه باقرالعلوم(ع) است. حجت الاسلام والمسلمین نصرالله آقاجانی استاد راهنما و حجت الاسلام و المسلمین شمس الله مریجی به عنوان استاد مشاور این پایان‌نامه هستند.
 
گفتنی است، این جلسه در روز سه شنبه ساعت 8 صبح در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار خواهد شد و شرکت علاقه‌مندان به مباحث فقهی- اجتماعی در این نشست آزاد است./1325/ت302/ی
ارسال نظرات