۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۴۰۶
نماینده خبرگان رهبری:

شورای نگهبان پیشگام عرصه عمل به تکلیف و مراعات حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، شورای نگهبان را مورد اعتماد مردم خواند و گفت: افرادی که خودشان را در چارچوب قانون اساسی و نظام اسلامی می‌شمارند نباید با تخریب و تضعیف شورای نگهبان، ابزار دست دشمنان قرار گیرند.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربابجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به وظیفه خطیر و حساس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد قانونی در نظام جمهوری اسلامی، همواره در تشخیص صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوارای شهر، اعضای خبرگان و حتی ریاست جمهوری، وظیفه‌اش را انجام داده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه علمی و انقلابی شورای نگهبان، آنها را مورد اعتماد مردم خواند و تأکید کرد: این نهاد، شخصیت‌های علمی و از اساتید برجسته و سطوح عالی حوزه علمیه هستند و مورد اعتماد نظام اسلامی، رهبری و ملت ایران هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان ثابت کرده‌اند که دین و آخرت خودشان را به خاطر دنیای دیگران خراب نمی‌کنند؛ بنابراین انتظاری که ممکن است از این نهاد باشد، تحصیل حاصل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: شورای نگهبان به بهترین شکل به وظیفه قانونی و شرعی خودشان عمل می‌کنند و از پیشگامان عرصه عمل به تکلیف و توصیه دیگران به مراعات حیثیت افراد و حق‌الناس هستند.

 

وی تصریح کرد: اگر در مورد خاصی نیز به دلیل نارسا بودن اطلاعات صلاحیت احراز نشده و تصمیم مناسبی اخذ نشده است، باید کمک شود و مورد حمایت قرار گیرد، تا تصمیم شایسته و مناسب اخذ شود.

 

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ با اشاره به تخریب شورای نگهبان از سوی برخی از جریان‌ها یادآور شد: تخریب اذهان مردم و تخریب جایگاه شورای نگهبان، آب به آسیاب دشمن، ریختن است.

 

وی افزود: با تخریب و تضعیف نهادهای نظام اسلامی از سوی برخی افراد و جریان‌های داخلی، دشمنان استکباری و صهیونیستی خوشحال شده و آنها به آرزوی دیرینه ایجاد شکاف در میان مردم و نفوذ به ارکان نظام اسلامی می‌رسند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: افرادی که خودشان را در چارچوب قانون اساسی و نظام اسلامی می‌شمارند نباید ابزار دست دشمنان در تخریب و تضعیف شورای نگهبان قرار گیرند؛ از این‌رو نهادها و ارگان‌های نظام اسلامی باید از جایگاه شایسته خودشان برخوردار باشند و ما نیز در حفظ آن وظیفه مهمی داریم./908/ت302/ج

ارسال نظرات