۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۳۱۲۰۹۷
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

هجرت حضرت معصومه قم را به شهر تراز شیعه تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با هجرت خود شهر قم را به شهر تراز شیعی تبدیل کردند، گفت: هجرت حضرت معصومه(س) در تاریخ توانست تبعید امام رضا(ع) را همچون قیام عاشورا به یک قیام حقیقی و ماندگار در تاریخ تبدیل کند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران آستان مقدس حضرت معصومه(س)  توصیف قرآنی شهادت جان‌سوز بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) را در  آیه 100 سوره نساء دانست و اظهار داشت: هجرت حضرت معصومه(س) در راه رضای خدا و احیای امر الهی از مصادیق برجسته تاریخی این آیه شریفه است.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) با هجرت خود شهر قم را به شهر تراز شیعی تبدیل کردند، گفت: هجرت حضرت معصومه(س) در تاریخ توانست تبعید امام رضا (ع) را همچون قیام عاشورا که از سوی حضرت زینب(س) به تاریخ منتقل شد به یک قیام حقیقی تبدیل کند.
 
امام‌جمعه قم با اشاره به متن آیه شریفه هجرت گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید«وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللّهِ یَجِدْ فِی الأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا یعنی آن‌کس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمین برخورداری‌های بسیار و گشایش‌ها خواهد یافت و هر کس که از خانه خویش بیرون آید تا به‌سوی خدا و رسولش مهاجرت کند و آنگاه مرگ او را دریابد مزدش بر عهده خداست و خدا آمرزنده و مهربان است».
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به کیفیت هجرت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این هجرت جهادی قیامی بی‌مانند در نوع خود است و کریمه اهل‌بیت(س) در شهر قم با ایجاد یک تاریخ نجیب توانستند مقتضیات علمی و فرهنگی اعصار تاریخی را محیا کنند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی به توصیف شهر قم از نگاه اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: این مضجع شریف جایگاه قبر مخفی حضرت زهرا(س) را در جهان تشیع بر اساس احادیث و روایات دارد؛ چراکه امام صادق(ع) قبل از تولد ایشان نوید تولد حضرت معصومه(س)  و قیام هجرت گونه ایشان را داده بودند و قم را به شهر اهل‌بیت فصل الخطاب خود قرار داده‌اند.
 
امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه زیارت حضرت معصومه با ضمانت سه امام معصوم(ع) بر زائر آن حضرت نوید بهشت تعلق‌گرفته است، گفت: در میان امام زادگان حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت معصومه(س) سه امام‌زاده‌ای هستند که زیارت‌نامه آنان از سوی امام معصومه تعلیم داده‌شده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی با بیان این‌که دشمنان اهل بیت در زمان امام رضا(ع) با ایدئولوژی سیاسی شهر مدینه را با ظلم و خفقان ناامن کرده بودند، اظهار داشت: خداوند متعال مقدر فرمود که قم پایگاه امن شیعی در جهان اسلام باشد./837/پ202/ی
ارسال نظرات