۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۱۹۹۴
نماینده مردم مشهد در مجلس:

حمله به چهره های ارزشی مُد شده است

خبرگزاری رسا ـنماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار اداری در کشور ما به گونه ای است که اجازه هیچ کار غیرقانونی به مدیران ما داده نمی شود و هر عمل و هزینه ای الزاما باید توجیه منطقی داشته و مطابق با دستور قانون باشد.
جواد کريمي قدوسي ، نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: ساختار اداری در کشور ما به گونه ای است که اجازه هیچ کار غیرقانونی به مدیران ما داده نمی شود و هر عمل و هزینه ای الزاما باید توجیه منطقی داشته و مطابق با دستور قانون باشد.

 

وی افزود: در تمام عرصه ها چنین جایگاه والایی برای قانون و نهادهای قانون گذار وجود دارد و البته همان طور که می دانیم، جایگاه قانون گذاری در حوزه های مدیریت شهری شورای شهر است و این شورا به عنوان مجمع نمایندگان مستقیم مردم با همکاری شهرداری ها ـ و البته تحت نظارت مجلس شورای اسلامی ـ امورات اجتماعی و هزینه های فرهنگی را مدریریت می کنند.

 

هیچ نهادی در کشور نباید اقدامی مغایر با قانون انجام دهد

کریمی با اشاره به حاشیه سازی ها و اقدامات غیرقانونی یکی از نمایندگان شورای شهر علیه معاونت فرهنگی شهرداری خاطرنشان کرد: اگرچه شورای شهر نهاد نظارتی ارگان های اجرایی است، اما خود نیز نمی تواند اقدامی غیرقانونی انجام دهد و درصورت وجود هرگونه سوالی از نهاد های زیرمجموعه استانداری و یا یکی از معاونت های شهرداری، باید به دور از حاشیه سازی و مشوّش کردن فضای عمومی سوال خود را از طریق مجاری قانونی دنبال کند.

 

وی ادامه داد: این روند یک مسیر منطقی، عقلانی و قانونی است و عیناً برای نمایندگان ملت در محلس شورای اسلامی نیز صادق است. به عنوان مثال، چند روز قبل که نمایندگان محترم مجلس به هزینه کرد دولت در مباحث برنامه ای و بودجه سالانه ایراداتی را وارد دانسته بودند، پرونده این سوالات و گزارشی از مجموعه نقاط ابهام آمیز هزینه کردها تهیه و در صحن غیرعلنی مجلس به نماینده محترم دیوان محاسبات تقدیم شد و البته مواردی مشابه این به کرّات اتفاق می افتد و امری طبیعی است.

 

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر جایگاه قانون تصریح کرد: دیوان محاسبات در تمام استان ها نمایندگی دارد و دادستانی ها نیز به عنوان عامل اجرایی دیوان محترم محاسبات پیگیر هرگونه تخلف مدیریتی و مالی است؛ چنانچه یکی از اعضای شورای شهر ادعای رانتی بودن صرف کردن اعتبارات در شهرداری را دارد، باید اسناد متقن و معتبر ادعای خود را به دیوان محاسبات تحویل بدهد و درصورتی که این دیوان اعتبار و صحت اسناد را تایید نماید، شورای شهر اختیارات تامّی در پیگیری تخلفات ـ تا حد استیضاح شهردار ـ خواهد داشت.

 

وی گفت: بنابراین هر شخصیتی که اندکی هم سابقه کار اجرایی داشته باشد، می تواند تشخیص دهد که بیان کردن صریح اعتراضات و اتهام زنی های بی پایه و اساس به صورت علنی تا چه حد غیر حرفه ای و غیرقانونی است.

 

کریمی قدوسی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد را یکی از موفق ترین معاونت های فرهنگی در مجموعه شهرداری ها دانست و تاکید کرد: آقای جلیلی یکی از موفق ترین مدیران فرهنگی کشور است و به لطف مدیریت خلاقانه ایشان، ما شاهد چشمگیر ترین پیشرفت ها در زمینه فرهنگی در سطح شهر بوده ایم. برای مثال، در جریان شهادت آیت الله نمر شاهد بودیم که پس از پایتخت، مشهد دومین شهری در کشور بود که با تکیه بر زیرساخت های فرهنگی غنی خود توانست اعتراضات مردمی را به صورت شایسته ای ـ با راهپیمایی ها و در نمازهای جمعه ـ در سطح کشور و منطقه انعکاس دهد.

 

وی گفت: بنده شصت سال قبل در همین شهر به دنیا آمده ام و در تاریخ انقلاب هم در تمام فراز و نشیب ها حضور داشته ام، بنده زمانی را به خاطر دارم که در همین معاونت فرهنگی شهرداری و با صرف هزینه های هنگفت از محل بیت المال و مالیات های مردم، ضدفرهنگی ترین برنامه ها را پیاده کرده و با بنر و پوستر و هرگونه ابزار تبلیغاتی موجود نیز درگیری های ساختارشکنانه خود با ارزش ها و باورهای ملت را رسانه ای می کردند؛ بدون نگاه های جناحی عرض می کنم اما آقای جلیلی با عملکرد ارزشمند و مؤثر خود، تا به امروز نمونه و الگویی برای مدیران فرهنگی کشور بوده اند؛ هر چند که همه ما از ظرفیت های ایشان اطلاع داریم و می دانیم که میتوان از ایشان انتظارات بیشتری هم داشت.

 

اخیراً حمله به ارزش ها و چهره های ارزشی مُد شده است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در انتها اظهارداشت: شایسته است که جناب آقای مهندس مرتضوی به عنوان شهردار مشهد در شورای شهر حضور یابد و از مدیر خود دفاع کند. اگر سند و مدرک معتبری برای شکایت نماینده معترض وجود داشت و ادعای وی به اثبات رسید، هرگونه ارتکاب به اعمال غیرقانونی در معاونت فرهنگی باید مورد پیگیری قرار گیرد. اما اگر نماینده معترض نتوانست ادعای خود را ثابت کند، باید اعتراض خود را پس بگیرد؛ هرچند که در این مورد خاص، مدعی العموم و دادستان استان میتواند به جرم تشویش اذهان عمومی و اقامه تهمت علیه مدیران حکومتی نماینده خاطی را مورد بازخواست قرار دهد.

 

وی افزود: از طرفی شخص آقای جلیلی نیز میتوانند حقیقت امر را برای مردم و در رسانه های عمومی توضیح بدهد؛ چرا که اخیراً حمله به ارزش ها و چهره های ارزشی مُد شده است و برخی افراد، اگرچه در ظاهر با هدف تخریب چهره ایشان اقدام به پخش شایعات می کنند، اما در واقع، قصد زیر سؤال بردن مبانی ارزشی جامعه را دارند.

 

شایان ذکر است که سید جلال فیاضی، عضو شورای شهر مشهد روز یکشنبه 27 دیماه در جمع خبرنگاران گفته بود: «ظاهراً معاونت فرهنگی شهرداری برخی از المان های طرح استقبال از بهار را پیش از فراخان به برخی از هنرمندان سفارش داده بوده است. این یک نوع رانت خواری است»./863/ت302/ج1

ارسال نظرات