۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۳۱۱۸۳۸
از سوی واقف رفسنجانی صورت گرفت؛

وقف یک پنجم اموال برای نشر فرهنگ امام صادق

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: احمد تقی نژاد از سال 76 تاکنون یک پنجم از زندگی و اموال خود را برای نشر فرهنگ امام صادق(ع) وقف کرده است.
قاسمي زاده

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: احمد تقی نژاد از سال 76 تاکنون یک پنجم از زندگی و اموال خود را برای نشر فرهنگ امام صادق (ع) وقف کرده است.


وی بیان کرد: این وقف ها شامل یک قطعه زمین تجاری به مساحت 120 متر مربع و ارزش 200 میلیون ریال در شهر قم، یک قطعه زمین مسکونی با متراژ یک هزار و 250 متر مربع و ارزش 200 میلیون ریال در مشهد مقدس و یک دهنه مغازه در رفسنجان به مساحت 40 متر مربع و ارزش 500 میلیون ریال است.


حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار کرد: این وقف ها که برای نخستین بار در کشور برای امام ششم شیعیان و نشر فرهنگ جعفری صورت گرفته است و در دی ماه سال 93 به ثبت سازمان اوقاف و امور خیریه رسیده است.


وی تصریح کرد: یک قطعه زمین مشجر پسته ای نیز در منطقه نوق رفسنجان به مساحت 353 قصب و ارزش 5 میلیارد ریال از سوی این شخص در همین زمینه به نیت قلبی وقف شده که در سازمان اوقاف ثبت نشده است.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان تصریح کرد: درآمد این زمین که سالانه 500 میلیون ریال است صرف برگزاری برنامه های ایام شهادت، میلاد باسعادت این امام و نیز چاپ کتاب ها در این زمینه می شود.


حجت الاسلام قاسمی زاده در ادامه به تشریح فعالیت های فرهنگی و مناسبتی اوقاف پرداخت و خاطرنشان کرد: امروزه اوقاف به یک نهاد فرهنگی تبدیل شده است که از این حیث می توان از این پتانسیل جهت خدمت رسانی به جامعه و مردم استفاده شود.


وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات دشوار در بحث احیاء، عمران و آبادانی بقاع متبرکه، برنامه های قابل توجهی در حوزه های قرآنی، ساماندهی وضعیت اماکن متبرکه و اعزام مبلغ انجام شده است.


حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به ترویج و نشر معارف اسلامی در مناطق مختلف استان ابراز کرد: اعزام بیش از 600 نفر روحانی و مبلغ دینی به مناطق مختلف و محروم استان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی اوقاف در طول ایام سال است.


وی اظهار کرد: تشکیل شورای فرهنگ عمومی، یکی از کارهای خوب و برجسته فرهنگی می باشد که در سطح شهرستان ها و حتی بخش های استان در انجام است./9709/303/ب1

ارسال نظرات